Auteur Topic: geslacht  (gelezen 997 keer)

Offline little_devil

• Eendags kuiken
geslacht
« Gepost op: juli 12, 2010, 14:20:48 pm »
onze babygrasparkietjes zijn nu 3 weken (de grootste toch). Vanaf weke leeftijd kan je het geslacht zien  (blauw → mannetje en bruin → vrouwtje) ?

Offline sandra

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
Re: geslacht
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2010, 19:03:47 pm »
Je kunt dat pas echt zien wanneer de jongen zijn uitgevlogen. Bij jonge parkietjes is blauw met een wit randje rondom de gaatjes in de dop een popje, knalroze/paarsig is een man. Pas als de vogels broedrijp zijn heeft een man een blauwe dop en de pop een ruwe bruine dop. Bij de hele lichte kleurtjes is het wat lastig te zien als ze jong zijn.

Offline little_devil

• Eendags kuiken
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2010, 20:17:11 pm »
oke,tnx voor je reactie ;)

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • Caique freak
« Reactie #3 Gepost op: juli 12, 2010, 22:45:46 pm »
Ik heb ook veelvuldig de manier van sandra toegepast. Tot nu toe heb ik voor zeker 90% alles correct gehad wat het geslacht betreft.

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2010, 15:17:03 pm »
Sommige kleurslagen laten zelfs iets langer op zich wachten maar over het algemeen zie je het met 6 a 7 weken wel.
Er zijn ook uitzonderingen, vooral bij de lichte bonte mannen, daar kan de neusdop roze van blijven en niet blauw worden of heel klein blauw vlekje. Maar dan kan je dus pas met een jaar zeggen met zekerheid dit is een man want de pop krijgt altijd bruine of licht wittige dop.( afhankelijk van de aanwezige hormonen )

Zie mijn Luna, lang gedacht dat het een pop was omdat neus niet echt blauw werd, vandaar ook de naam;