Auteur Topic: Hoe het best de winter doorkomen  (gelezen 4678 keer)

Offline ka1987

• Net zelfstandig
Re: Hoe het best de winter doorkomen
« Reactie #15 Gepost op: december 02, 2010, 21:45:13 pm »
we hebben de bovenste 40cm nu dichtgemaakt met plexiglas..  en windbreekgaas eromheen
en binnen een kacheltje neergezet want -6 is best pittig.. dus tis nu zown 3 graden binnen  :thumsup:

ik controleer iedere dag de buitenvoliere's want ben zo bang dat er 1 doodgaat :cry:
stomme kou.. ik hoor de vogeltjes roepen...... wij willen 20 graden!!!!!!
maja schiet nog niet op...

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #16 Gepost op: december 04, 2010, 16:17:04 pm »
Ah ze hebben echt geen last van de kou hier.
de vluchten zitten goed ingepakt (gelukkig staat de voiliere uit de wind) ,ik ben blij dat we ze vorige week goed dicht gemaakt hebben want anders had ik geen vogel meer over,vandaag de gootste windgaten dichtgeplakt.

Vandaag is de eerste dode gevallen,het diertje had gisteren gevochten en had veel bloed verloren,jammer maar is niet anders,ik wou het niet uit de voiliere halen want gisteren leek hij prima (afgezien van het bloed),het was ook erg mager maar dat kan van het bloedverlies zijn.Hij was niet vervroren ofzo dus het was niet van de vrieskou misschien was het gewoon op,ik weet niet hoe oud het was (een witte ficheri).

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: december 04, 2010, 16:44:43 pm »
Ag arm beessie.. alleen daarom heb ik al een pesthekel aan de winter :( Vorig jaar waren er ook hier 1 kanarie en een gould dood gegaan met de kou :cry: