Ik ben een tydje geleden met de ,,nieuwe ,, hond van ons naar de dieren arts van de buren gegaan . Gewoon eens kijken wat die er van vond en omdat ik nog steeds op zoek ben naar een dierenarts die ook wat van vogels afweet . ;)Degene die ik heb weet gerust wel wat , maar toch...?
Ik had hier direct een goed gevoel bij . De ,,APK ,, keuring van Holanda was goed en daarna een goed gesprek over vogels . Hij wist er een hele hoop van af .
Ook over de verschillende soorten .
Deze DA vertelde mij ook hoe je het verschil kan zien tussen man en pop en hij verzekerde mij dat deze methode BIJNA 100procent goed is .
De cloaca van een pop ziet eruit als een horizontaal streepje . Net als het knoopsgat van een hemd .
De cloaca van een man is ovaalvormig open .
Het verschil is duidelijk te zien .
Dus ik heb hier thuis 2 popjes zitten . Dat verklaarde dus ook de problemen die ik heb gehad met de andere vogels .
Maar ik heb nu geen mannetjes ( nog niet ).

Mijn vraag aan dit forum is of er leden zijn die dit bij hun vogels ook eens kunnen controleren en of dit inderdaad klopt. Zeer zeker als je dit controleerd met bewezen vogels .
ALS dit inderdaad waar is dan kan het een mooi aanknopingspunt zijn bij de aanschaf van nieuwe vogels

vrgr Bert