Auteur Topic: (Gras)parkietje aanschaffen?  (gelezen 1682 keer)

Offline eveline

• Eitje
  • *
(Gras)parkietje aanschaffen?
« Gepost op: juni 07, 2011, 22:14:49 pm »
Hallo kromsnavelliefhebbers  :thumsup:

Ik ben vandaag lid geworden van dit forum omdat ik overweeg (gras)parkietjes te gaan aanschaffen binnenkort.
Maar eerst wil ik eens wat meer informatie inwinnen, want mijn enige parkietjeskennis komt van mijn kindertijd, toen we thuis ook grasparkietjes hadden. Maar ja, daar wist ik eigenlijk niet veel vanaf toen natuurlijk. Ik geloof overigens ook niet dat m'n ouders er zich echt in ingelezen hadden  ;) 

Naast het feit dat ik me nog moet verdiepen in de algemene informatie en huisvesting/verzorging heb ik al wel vast een aantal vragen, ik hoop dat er mensen zijn die hier antwoord op willen/kunnen geven.

Ik heb een zoontje van 3,5 en een dochtertje van 7 maanden, dat zal toch geen problemen opleveren? En ik hoop zelfs dat de oudste ook echt wat zal hebben aan een parkietje, zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?
Ik weet dat ze liever in koppeltjes samen zitten (man-vrouw dus neem ik aan, of kunnen gelijke geslachten ook bij elkaar??), maar lees ook wel over eerst eentje nemen en pas als die tam is een maatje erbij halen. Wat raden jullie wat dat betreft aan?

Eeehhhhhm, verder weet ik het zo snel niet... als er verder nog tips zijn waar ik aan moet denken, graag!

Ohja, nog tips voor fokkers in Noord-Brabant?

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
Re: (Gras)parkietje aanschaffen?
« Reactie #1 Gepost op: juni 08, 2011, 01:17:40 am »
Hoi Eveline .
Welkom op het forum  :-*
Hier is genoeg info te verkrijgen .

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: juni 08, 2011, 09:09:29 am »
Hai Eveline, welkom hier en ik wens je veel leesplezier en veel voorpret ;) Je kunt hier door lezen in de parkietenafdeling denk ik al veel wijzer worden. Enne.. we noemen mensen die vogels kweken geen fokkers maar kwekers..  :)

Offline Berrie

• Eendags kuiken
« Reactie #3 Gepost op: juni 08, 2011, 13:25:40 pm »
Hoi Eveline,
Leuk dat je een grasparkietje wil aanschaffen!  Ik heb er ook 1 binnen gehad bij de valkparkieten maar die is weggevlogen toen mijn zus hem eten wilde geven (hij zat op dat moment buiten)
Naar mijn weten zijn grasparkietjes niet heel lastig en heel grappig! Ik weet niet waar je woont in NB? Ik woon in veldhoven en heb nog een hemelsblauw grasparkietje van 26 april 2011 zitten, hij is niet met de hand groot gebracht dus niet handtam, maar wel jong genoeg om nog heel tam te maken, toen hij/zij ~4 weken was is hij dagelijks even in de hand genomen. Nu doen we dat neit meer omdat het wegvlieg gevaar te groot is. Nog 1 tip, geef hem/haar geen spiegeltje ... dat hadden de vorige eigenaars van ons oude tamme grasparkietje ook gedaan en hij begon steeds meer te bijten. Dat komt omdat hij dan in het spiegeltje een grasparkietje zit waar hij vriendjes mee wil zijn en dan is de kans dat hij tam wordt/blijft klein.

Groetjes Berrie

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #4 Gepost op: juni 08, 2011, 13:32:52 pm »
Hallo Evelien welkom hier  :-*

Grasparkietjes zijn erg leuk, ik had hem ook erg tam, geen handopvok gewoon uit een voliere  ;)
Toen mijn kinderen klein waren had ik er ook eentje en die zat op het hoofd van mijn dochter als ik de fles gaf  :)
Hij speelde ook samen met mijn zoon met de duplo

Helaas leven ze niet zo lang als wij graag willen......maar mijn kinderen hebben het er nog steeds over  :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: juni 08, 2011, 13:36:20 pm »
welkom hier en heel veel lees en voorbereidingsplezier  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: juni 08, 2011, 13:57:30 pm »
Die tip van het speigeltje.. daar heb ik mijn twijfels over.. volgens mij is het juist niet goed?

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #7 Gepost op: juni 08, 2011, 14:43:51 pm »
Er staat ook geen spiegeltje ;)

Als hij veel alleen moet zitten is een maatje beter.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #8 Gepost op: juni 08, 2011, 14:47:02 pm »
Hoi Eveline,
Leuk dat je een grasparkietje wil aanschaffen! aar wel jong genoeg om nog heel tam te maken, toen hij/zij ~4 weken was is hij dagelijks even in de hand genomen. Nu doen we dat neit meer omdat het wegvlieg gevaar te groot is. Nog 1 tip, geef hem/haar geen spiegeltje ... dat hadden de vorige eigenaars van ons oude tamme grasparkietje ook gedaan en hij begon steeds meer te bijten. Dat komt omdat hij dan in het spiegeltje een grasparkietje zit waar hij vriendjes mee wil zijn en dan is de kans dat hij tam wordt/blijft klein.

Groetjes Berrie

volgens mij staat er geen  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: juni 08, 2011, 16:27:33 pm »
Oooooh, te snel gelezen!!  :-[