Hallo kromsnavelliefhebbers

Ik ben vandaag lid geworden van dit forum omdat ik overweeg (gras)parkietjes te gaan aanschaffen binnenkort.
Maar eerst wil ik eens wat meer informatie inwinnen, want mijn enige parkietjeskennis komt van mijn kindertijd, toen we thuis ook grasparkietjes hadden. Maar ja, daar wist ik eigenlijk niet veel vanaf toen natuurlijk. Ik geloof overigens ook niet dat m'n ouders er zich echt in ingelezen hadden
Naast het feit dat ik me nog moet verdiepen in de algemene informatie en huisvesting/verzorging heb ik al wel vast een aantal vragen, ik hoop dat er mensen zijn die hier antwoord op willen/kunnen geven.
Ik heb een zoontje van 3,5 en een dochtertje van 7 maanden, dat zal toch geen problemen opleveren? En ik hoop zelfs dat de oudste ook echt wat zal hebben aan een parkietje, zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?
Ik weet dat ze liever in koppeltjes samen zitten (man-vrouw dus neem ik aan, of kunnen gelijke geslachten ook bij elkaar??), maar lees ook wel over eerst eentje nemen en pas als die tam is een maatje erbij halen. Wat raden jullie wat dat betreft aan?
Eeehhhhhm, verder weet ik het zo snel niet... als er verder nog tips zijn waar ik aan moet denken, graag!
Ohja, nog tips voor fokkers in Noord-Brabant?