Auteur Topic: Appelazijn  (gelezen 14194 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re:Appelazijn
« Reactie #60 Gepost op: september 08, 2011, 09:52:47 am »
Je moet idd wel opletten dat het een appelazijn is zonder alcohol. Bij de productie moet het sap gisten voor de alcohol. Alcohol is vervolgens weer nodig om azijnzuur aan te maken.

De alcohol verdampt vervolgens weer, wat je een appelazijn geeft zonder alcohol.

Heb je echter een merk/soort dat in de fles gegist is. Dan zit de alcohol er nog in. Je kunt dit laten vervliegen door de fles open te laten staan. Ik weet niet hoelang dit zou moeten.

Ik zou voor een alcoholvrije versie gaan ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Appelazijn
« Reactie #61 Gepost op: september 10, 2011, 17:10:21 pm »
Geen idee welke fles je in je handen hebt gehad, maar op mijn fles staat er nergens dat er alcohol in zit,
wel 5% vol Vinegar

ik ben vanmiddag naar de tuinen geweest en heb daar de appelcider in handen gehad.
het etiket gaf geen nare dingen aan op 1 na, en dat ben ik dus niet van plan aan mijn vogels te geven.
er stond namelijk 4% vol op
4 % alcohol, dat lijkt mij niet goed voor vogels tenzij ze alleen maar kunnen lopen en niet vliegen.
we gaan dus vrolijk verder op zoek naar betere appelcider/azijn

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #62 Gepost op: oktober 01, 2011, 22:22:54 pm »
Gisteren en eergisteren ben ik bij dokter Doorestein en Peter Bastiaanse geweest en heb het aanzuren van water maar gelijk even uitgebreid gevraagd.
Aanzuren van water is essensieel tegen schimmels en bacterie groei in onze vogels tegen te gaan, een PH van 4 is perfect water maar het meeste in nl is dit 6 tot 7.
Aanzuren help alleen maar als je dit altijd en elke dag doe bacterieen hebben maar een uur nodig om zich te ontwikkelen en om de dag heeft dus al geen nut meer.
Gewoon azijn is al prima zeiden ze, de PH kan je eigenlijk makelijk zelf meten. bij bijna elke dierenwinkel heb je PH strips te koop voor aquaria of vijvers waarmee je dus je water kan testen, ook na azijn toe te voegen weet je dan precies elke dag de juiste hoeveel heid om toe te voegen. :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #63 Gepost op: oktober 02, 2011, 09:22:19 am »
Dan houd ik het lekker bij mijn citroenzuur, want daar weet ik precies hoeveel ik aan het water toe moet voegen en hoef ik dus die strips niet te hebben ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #64 Gepost op: oktober 03, 2011, 14:58:39 pm »
Elke dag? dat wist ik niet, ik doe het 2 dagen in de week :CENS