Auteur Topic: pyrrhura  (gelezen 2459 keer)

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: pyrrhura
« Reactie #15 Gepost op: december 24, 2011, 15:24:57 pm »
Van zijn kooi (zijn huis zijn veilig plekje) moet je zo ie zo geen strafplek gaan maken.
Zou jij ook niet fijn vinden als jou huis een strafplek zou zijn.

Daar sluit ik me bij aan!

Sterker nog, als je een kooi eens trafplek maakt waar hij heengaat als hij bijt, dan leer je hem ook te gaan bijten als hij naar zijn kooi wil.
Dus eigenlijk stimuleer je dan het bijten ook op een bepaalde manier.

Offline kreef

• Eendags kuiken
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: december 24, 2011, 21:16:35 pm »
Ik vind het mooi dat ik reakties krijg, ik snap dat ik hem niet constant voor straf in de kooi moet zetten, ik zet hem ook wel als ik bijv aan tafel zit zo gauw als hij bijt op een andere stoel of als ik bij het aanrecht sta en hij bijt op het aanrecht.
Toen ik hem kocht  met 5 maanden was hij wel een stuk liever,[we hebben hem nu ong 2 maanden] maar bijv mijn dochter als hij bijt, of ze schreeuwt heel hard of ze trekt heel gauw haar vinger terug.dan heb ik nog een man die hem eruit haalt , en nog een zoon, hoe vaak ik ook zeg niet schreeuwen,of niet het hoofd wegdraaien elke keer doen ze het weer, maar hij bijt elke keer ook heel hard. Het duurt ook niet lang meer dat ze hem er nog uit halen, want ze vinden hem niet leuk meer.het is wel jammer natuurlijk.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #17 Gepost op: december 24, 2011, 22:04:37 pm »
Leer hun dat zachtjes blazen ook eens aan (zie mijn eerdere reactie). Dan mogen ze immers reageren en dat werkt voor kinderen veel prettiger. Denk er maar eens over na.