Auteur Topic: cocosnoot  (gelezen 2641 keer)

Offline kreef

• Eendags kuiken
  • Geslacht: Vrouw
cocosnoot
« Gepost op: maart 01, 2012, 23:26:01 pm »
De cocosnoten waren in de aanbieding , ik heb er twee gekocht en wil het gebruiken voor een speeltje, maar de cocos moet er nog uit en het sap, mag een pyrrhura dat hebben?

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: cocosnoot
« Reactie #1 Gepost op: maart 02, 2012, 11:03:37 am »
dat mag hij hebben maar zoals met alles ,met mate

de noot zelf niet weggooien , maar een leuk speeltje van maken , even een kwaad werkje om het proper te krijgen
maar de moeite waard als speelgoed  :thumsup:

Offline lady

• Uit de jeugdrui
« Reactie #2 Gepost op: maart 02, 2012, 13:31:15 pm »
ja daar ben je nog uren mee bezig  :) :)

hier lusten ze de kokosnoot niet echt

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: maart 02, 2012, 13:52:56 pm »
Ze mogen het allebei. Zowel het sap als het vruchtvlees. Alleen zou ik het sap niet teveel geven ivm het teveel binnenkrijgen van vocht wat weer slecht voor de nieren is. En zoals Vivke zegt. Alles met mate. Dus ook het vruchtvlees. Gebruik het als een traktatie. Maar 2 hele kokosnoten voor 1 pyrrhura  :o  Dat krijgt dat beestje nooit op  ;D

Ik ben benieuwd wat je gaat maken als speeltje. Plaats je tezijnertijd er foto's van?  :thumsup:

Offline kreef

• Eendags kuiken
« Reactie #4 Gepost op: maart 02, 2012, 14:29:49 pm »
ik heb ze ook gekocht voor de buitenkant, kosten maar 1 euro per stuk, ik gooi het verder ook allemaal wel weg. Ik zal hem wel een paar stukjes geven, kijken of hij het lust.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #5 Gepost op: maart 02, 2012, 14:37:47 pm »
ik heb ze ook gekocht voor de buitenkant, kosten maar 1 euro per stuk, ik gooi het verder ook allemaal wel weg. Ik zal hem wel een paar stukjes geven, kijken of hij het lust.

Haha. Ben benieuwd. Over het algemeen zijn pyrrhura's wel vuilnisbakken. Tenminste de mijne waren dat wel. Die aten alles wel :)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #6 Gepost op: maart 03, 2012, 13:15:26 pm »
Geraspte kokos door het fruit vinden ze ook lekker hier!
Maar waarom zou je het kokos weggooien? Mensen kunnen dat ook eten hoor!  :)
Geraspte kokos in een boterkoek bijv is echt een traktatie!  ;) En zo zijn er nog heel veel mogelijkheden met kokos.

Persoonlijk vind ik een kant en klare kokosnoot halen bij de dierenwinkel op de hamsterafdeling een stuk makkelijker!  ;)

Kokosnoot als noot, holletje zeg maar is erg leuk.
Maar als je de kokosnoot toch per ongeluk kapot slaat is een ketting van allemaal brokken kokosschil ook erg leuk!

Offline kreef

• Eendags kuiken
« Reactie #7 Gepost op: maart 03, 2012, 22:57:40 pm »
helaas lusten wij hier alle vier geen cocos ,en inderdaad kant en klaar is wel makkelijker,want wat is de noot hard, eerst al duurd het lang om er gaten door te krijggen met de boormachine, dan nog met de decoupeerzaag gaten maken, en dan moet je alle cocos er nog uit krijggen.
« Laatst bewerkt op: maart 03, 2012, 23:00:41 pm door kreef »

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #8 Gepost op: maart 04, 2012, 00:13:09 am »
Hahaha. Ik zie het helemaal voor me. Lekker kliederen :)

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
« Reactie #9 Gepost op: maart 05, 2012, 20:03:55 pm »
hoe maak ik een cocosnoot schoon.
boor met een boortje in 2 van de zwarte ogen een gaatje zodat je hierlangs het vocht kan laten ontsnappen.
zet daarna als het vocht er uit is, je kokosnoot vast in een bankschroef en met een ijzerzaag een kapje verwijderen.
hoe groot je opening word is een beetje afhankelijk van het formaat kapje dat je verwijderd. mijn tip is, start eerst met een wat klainer kapje, iets extras verwijderen kan altijd nog en gaat met een ijzerzaag best gemakkelijk!.

als je kapje is verwijderd en je opening is naar de zin pak je een lange platte schroevendraaier.
hiermee snij je als het ware vanaf de opening naar de onderkant van de noot.
dit dit zo alsof je  partjes hebt gesneden.
wanner je dit rondom gedaan hebt wip je wederom vanaf de opening zo de stukken kokosnoot los en schud je ze er zo uit.
in 5 minuten maak ik zo een noot voor de vogels.
de grasjes (2 popjes) vinden ze te gek, helaas leggen ze er eitjes in en worden daardoor erg territoriaal tegenover elkaar waardoor wij ze hebben verwijderd.

overigens kun je zel heel erg makkelijk aan je kooi bevestigen door aan de bovenachterkant een gat van 5mm te boren. steek hier een boutje doorheen van binnen naar buiten (handigheidje met een tangetje.) monteer aan de buitenkant een moertje om de noot aan de bout te fixeren. nu kun je met behulp van 2 ringen van 10 mm en een vleugelmoertje heel gemakkelijk overal in de kooi je noot bevestigen aan de tralies.

succes ermee

Offline kreef

• Eendags kuiken
« Reactie #10 Gepost op: maart 05, 2012, 21:34:51 pm »
dank je