Auteur Topic: Pyrrhura's bij andere vogels in de voliere?  (gelezen 8197 keer)

Offline zazou

• Eendags kuiken
Re: Pyrrhura's bij andere vogels in de voliere?
« Reactie #30 Gepost op: juli 10, 2012, 17:53:48 pm »
hoi loes ,
wat voor soorten vogels heeft je vriend.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #31 Gepost op: juli 10, 2012, 18:00:27 pm »
Heel wat verschillende ;) Bergparkieten, catharinaparkieten, rosella's, halsbanden en nog wat en het gaat alllemaal goed.. ;)

Offline pyrrhura_lover

• Pas uitgevlogen
« Reactie #32 Gepost op: juli 10, 2012, 18:03:50 pm »
na jonge gekregen te hebben is moeders niet meer zo tam eigenlijk bijterig geworden.

Is dat echt zo? als een pop jongen heeft gekregen, dat ze niet meer zo lief zijn? of trekt dat wel weer bij als de jongen uitvliegen of weg zijn.
Met mijn valkparkieten, had ik er maar 1 die altijd bijterig is geweest en gebleven, de rest was altijd lief, ondanks de jongen.
Nu heb ik me al laten vertellen, dat ik pyrrhura's niet met valkparkieten moet vergelijken, maar ja.

Offline zazou

• Eendags kuiken
« Reactie #33 Gepost op: juli 10, 2012, 18:23:01 pm »
ja loes maar een pyrrhura is echt wel een ander vogeltje .
bij mij zit er in de voliere 2 valkparkieten ,2 swiftparkieten ,4 catharina parkieten ,2 splendid parkieten,2 bourke parkieten, 5 grasparkieten, 7kakariki,s waarvan 3 zelf grootgebracht ,4 gouldamedines,3 japanse meeuwtjes ,2 bichnow astrilde en 9 kwartels .
maar geen pyrrhura want die vechten tiot er doden vallen,ze zaten eerst aangrenzend met dubbelgaas in de voliere maar mijn kakariki,s zijn toch al een teentje kwijt door de purrhura,s.
denk dat het voor jou ook een moeilijke keuze is , ik hoop voor jou dat je vrede krijgt met je keuze.
bij mij komen de vogels elke dag een uurtje uit de kooi dat zijn ze gewend .
en ik moet eerlijk zeggen mijn katten komen ook niks tekort hoor , als ik thuis kom uit mijn werk staan ze gelijk aan de achter deur om in een afgesloten tuin te genieten .
we hebben ook een kattenren maar daar staan twee voliere in met 1 de pyrrhura,s en de tweede met een koppel kakariki,s.
hoop dat je er uit kom sterkte met je keuze het zal wel moeilijk zijn .

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #34 Gepost op: juli 10, 2012, 18:33:23 pm »
Ik maak die keuze voorlopig niet vermoed ik.  ;) Hij heeft maar 17 vogels in een grote voliere waar nu dus ook n0g een stuk aangebouwd wordt volgende week.