Ik heb een koppel in een buitenvoliere met nachthok. Ik vind 'omdat je ze niet ziet' geen reden om tot een kuubkistje te besluiten.
Ik geef toe dat Mammagaai meestal binnen zit, maar ik heb haar dit jaar al meer buiten gezien dan vorig jaar. Pappagaai zit iedere dag buiten, bij voorkeur in de regen. Zelfs hagel trotseert ie. Overdag zitten ze meestal in het nachthok. Maar 's ochtends en tegen de avond is er altijd wel eentje even buiten.
Echt schreeuwen doen ze hier niet. Veel Hoehoe roepen maar het EEEH EEEH schreeuwen is luid. De buren twee huizen verderop communiceren wel eens met mijn gaaien, maar als je buren niet zo vogelminded zijn, kunnen zelfs grijzen ze irriteren vermoed ik.
Bij mij vliegen ze niet veel. Vanochtend trof ik ze op de grond in het nachthok aan en Pappagaai vloog op. Mammagaai zat te twijfelen maar ging uiteindelijk via de tralies omhoog. In de ren zijn ze ook vooral aan het klimmen. Ik heb daarom maar veel takken in de ren gezet. Ik zie die trouwens per dag kleiner worden

...
Groeten,
Barbara