Auteur Topic: lawaai  (gelezen 3477 keer)

0wim0

• Gast
lawaai
« Gepost op: maart 30, 2005, 18:28:54 pm »
ik had graag 2 koppels grijze roodstaarten gekocht en deze buiten zetten in een grote volière.
Maken deze vogels zeer veel lawaai als ze met meerdere zijn. Het zit zo; ik ga nog een volière bouwen en waar ik ze nu wil zetten staat ze nogal dichtbij de buren hun huis. Als deze veel lawaai maken heeft er dan iemand tips om het hok zo te bouwen dat dit geluid wat gedempt word, of ben ik verplicht mijn volière op een andere plaats te bouwen? :thumbsup:

Wickingh

• Gast
Re: lawaai
« Reactie #1 Gepost op: maart 30, 2005, 18:33:48 pm »
Hai,

dat verschilt per vogel of ze herriemakers zijn of niet, goed kijken en luisteren als je ze gaat aanschaffen.
Ruzie met de buren kan je hobby aardig verpesten ,

mvg Frank

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #2 Gepost op: maart 30, 2005, 18:39:40 pm »
Deze vraag had ik enige tijd geleden ook en men zei tegen mij:waarom Grijzen in een voliere,je ziet ze 90% van de tijd niet buiten ,maar blijven ze in hun nachthok zitten (zeiden ze uit eigen ervaring zeiden ze)Met 1 koppel zou het mee vallen,maar met 2 koppels konden ze nog al over en weer gaan schreeuwen (elkaar roepen).Dit is mij verteld,maar wat er van waar is weet ik niet,zelf ga ik op den duur voor 1 koppel buiten en maar ff kijken welke koppels er nog meer bij gaan komen. :)

0wim0

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 30, 2005, 18:44:03 pm »
ik heb gelezen dat als roodstaarten in een grote kooi zitten ze beter kweken omdat ze zich daar beter in voelen.
ik zou liever een kopel in huis zetten als dat ook goed is, maar twee vogels in een kooi lijkt me krap. ?

amacera de pera

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 30, 2005, 18:52:56 pm »
ik heb gelezen dat als roodstaarten in een grote kooi zitten ze beter kweken omdat ze zich daar beter in voelen.
ik zou liever een kopel in huis zetten als dat ook goed is, maar twee vogels in een kooi lijkt me krap. ?

l    ligt er natuurlijk aan hoe groot de kooi is en of ze er ook nog uit mogen .bij mij zitten er twee amezones in een grote kooi ik heb ook een standaard ,tafel standaard en sinds kort staat er een heuze boom in de kamer  en die twee vermaken zich uitstekend  :) :) ;)

gr ann

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #5 Gepost op: maart 30, 2005, 19:24:11 pm »
Veel Grijze roodstaart kwekers kweken ze in kubs kooien (1 x 1 x 1 m.) :CENS
Persoonlijk vind ik dit veel te klein,het gaat immers toch niet alleen maar om ermee te kweken??!!
Ze voelen zich daar denk ik niet beter in,maar kweken waarschijnlijk beter omdat ze toch niets anders kunnen doen in die (te kleine) kooitjes. :( Ze zitten haast al op elkaar.....
Denk dat een kooi van 150 cm. lengte bij een hoogte en diepte van ca. een meter toch wel een minimum maat is (dit is mijn persoonlijke mening),beter nog om vluchtjes te maken van 2 x 1 x 2 m. (lxbxh) Denk ook aan het welzijn van de vogels.

0wim0

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maart 30, 2005, 21:43:51 pm »
ik was van plan om een volière te maken van 4meter breed, 2meter hoog, 2meter breed. Hoe de indeling juist zal worden weet ik nog niet maar er zal plaats genoeg zijn. Het gaat niet om het kweken alleen tenslote, maar het is wel een uitdaging. Ik wil het liefst een koppel in de huiskamer zetten.

senna

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maart 30, 2005, 23:53:01 pm »
Hoi,

Ik heb een koppel grijsroodstaarten in de huiskamer.

Ik heb zo'n villa kooi waar een dakterras aan de ene zijde en een torentje aan de andere zijde zit. Op het dakterras hebben wij een broedhok geplaatst met de opening naar de "openslaande"deuren van de kooi. hahahahahahahaha

Ze vinden het gaaf in de huiskamer en ze hebben 8 eitjes gehad vorig kaar. Helaas allen onbevrucht. Dit heeft niets met de omgeving te maken maar met het popje. Zij is nu 15 jaar oud, altijd alleen geweest en is handopfok. We hebben twee jaar geleden een mannetje voor haar gekocht. Na veel strubbelingen en geduld accepteerd zij nu haar mannetje. Hij is ook 15. dus we hebben nog hoop. En zo niet..........ook goed.

gr corina

Riboet

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: maart 31, 2005, 19:09:41 pm »
Ik heb een koppel in een buitenvoliere met nachthok. Ik vind 'omdat je ze niet ziet' geen reden om tot een kuubkistje te besluiten.

Ik geef toe dat Mammagaai meestal binnen zit, maar ik heb haar dit jaar al meer buiten gezien dan vorig jaar. Pappagaai zit iedere dag buiten, bij voorkeur in de regen. Zelfs hagel trotseert ie. Overdag zitten ze meestal in het nachthok. Maar 's ochtends en tegen de avond is er altijd wel eentje even buiten.

Echt schreeuwen doen ze hier niet. Veel Hoehoe roepen maar het EEEH EEEH schreeuwen is luid. De buren twee huizen verderop communiceren wel eens met mijn gaaien, maar als je buren niet zo vogelminded zijn, kunnen zelfs grijzen ze irriteren vermoed ik.

Bij mij vliegen ze niet veel. Vanochtend trof ik ze op de grond in het nachthok aan en Pappagaai vloog op. Mammagaai zat te twijfelen maar ging uiteindelijk via de tralies omhoog. In de ren zijn ze ook vooral aan het klimmen. Ik heb daarom maar veel takken in de ren gezet. Ik zie die trouwens per dag kleiner worden  :o...

Groeten,

Barbara

« Laatst bewerkt op: maart 31, 2005, 19:11:22 pm door Riboet »

Wickingh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: maart 31, 2005, 19:24:35 pm »
Hai,

van al mijn papegaaien zijn de roodstaarten het rustigst alleen fluiten,maar het zijn daarin tegen weer de grootste slopers qua zitstokken,

mvg Frank

ronaldenmiranda

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 01, 2005, 15:23:57 pm »
plakband om de snavel

en een kurk in het spreekgat  :thumbsup:

groetjes miranda

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman