Auteur Topic: Buitenhok in de winter  (gelezen 5147 keer)

0wim0

• Gast
Buitenhok in de winter
« Gepost op: april 01, 2005, 18:52:27 pm »
ik wil een groot buitenhok maken voor enkele vogels, oa grijze roodstaarten, kakariki's. Hoe zit het nu in de winter? welke temperaturen kunnen deze vogels verdragen. Ik was vanplan de achterkant en de twee zijkanten dicht te maken, alleen de voorkant met gaas en de bovenkant met een soort lichtdoorlatende plaat; zo zitten ze niet te fel in de wind.
Hoe lossen jullie dat op in de winter? Maken jullie een soort binnenkooi eraan vast en hoe doen jullie dat. Kunnen zij gans de winter binnenzitten (alléz buiten in een dicht warmer kot) ??

grtz

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2008, 16:17:23 pm door Cosch »

waldy

• Gast
Re: winter
« Reactie #1 Gepost op: april 01, 2005, 19:46:12 pm »
wij hebben een heel dicht nachthok hier met een rond luikje er in die we elke avond woon dicht doen en tocht vrij is

BirdmAster

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 01, 2005, 20:00:19 pm »
Sommige vogels zijn wel sterk en tegen enkele graden vorst bestand, maar bij aanhoudende kou en/of strenge vorst in de winter is echter een vorstvrij nachthok inderdaad noodzakelijk. In Nederland kan het in de winter goed koud worden.

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 01, 2005, 20:06:19 pm »
Sommige vogels zijn wel sterk en tegen enkele graden vorst bestand, maar bij aanhoudende kou en/of strenge vorst in de winter is echter een vorstvrij nachthok inderdaad noodzakelijk. In Nederland kan het in de winter goed koud worden.

in belgie ook

BirdmAster

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 01, 2005, 20:08:20 pm »
... in België ook ...

[offtopic] Oeps, de zuiderburen vergeten ... [/offtopic]

senna

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 01, 2005, 22:33:45 pm »
Wij hebben ook een nachthok maar die staat bij ons altijd open. Wel hebben wij voor de winter een voorzetmuur gemaakt. Van hout met plexiglas. deze is er nu weer af maar als het echt koud is dan zetten we hem ervoor. Verder is onze voliere net zoals jij beschreef.

gr corina

waldy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 02, 2005, 07:28:42 am »
ja zeker kan het hier erg koud in ons land worden maar onze vogels hebben tot nu toe daar nog nooit erg last van gehad hoor en vliegen dan ook met die strenge vorst gewoon buiten als ze dat zelf willen natuurlijk want ze kunnen ook binnen blijven .en onze zebra vinken hebben bijna de hele winter gewoon buiten gezeten die kreeg je gewoon niet naar binnen hier dat zijn van die wijze vogeltjes  ;D

hilly

vogelfreak1

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 03, 2005, 11:10:33 am »
hallo . ik heb eiren gehad toen het zou koud was ik dacht eerst dat wordt niks.ik heb mijn hok in gepakt met noppen folie.dat houdt vrij goed de warmte in je hok.ik heb het bij verwarmt tot 10 gr.resultaat vier prachtige grijseroodtstaartjes.gr. vogelfreak1

Riboet

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 03, 2005, 11:15:44 am »
Zonder nachthok zou ik bij grijzen niet durven werken. Weliswaar kwam mijn man grijze ook in de winter iedere dag buiten, maar zonder beschutting dat zou ik niet durven. Het was de eerste winter van mijn grijzen. Ik wilde de temperatuur tussen de 0 en 5 graden houden in het nachthok. Wel blijft het vlieggat open zodat ze zelf kunnen beslissen of ze naar buiten of binnen willen.
Bij mij kwamen de eieren (helaas maar 1 bevrucht) ook in de winter en toen heb ik dus ook bijverwarmd tot 10 graden.

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: april 04, 2005, 10:12:43 am »
Jammer dat die foto het niet doet....  ???

senna

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 04, 2005, 15:53:42 pm »
Barbara,

Waar je wel op moet letten als je het nachthok verwarmt en ze ook nog gewoon naar buiten kunnen, is dat ze niet verkouden worden. Dat hoor je heel vaak. Het verschil in temperatuur is dan te groot. Vandaar dat wij gekozen hebben om het nachthok niet te verwarmen. Er zit wel een verwarming in hoor maar die hadden we niet aangezet. Ze zaten op drie eitjes tijdens -18 graden en deze waren alle drie uitgekomen. En vanaf de woonkamer hadden we een goed uitzicht op ze zodat we ze goed in de gaten konden houden. Dus dat scheelt.

Maar we vonden het wel eng.........was voor ons ook de eerste keer.

gr corina

vogelfreak1

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 17, 2005, 23:14:28 pm »
ik wil een groot buitenhok maken voor enkele vogels, oa grijze roodstaarten, kakariki's. Hoe zit het nu in de winter? welke temperaturen kunnen deze vogels verdragen. Ik was vanplan de achterkant en de twee zijkanten dicht te maken, alleen de voorkant met gaas en de bovenkant met een soort lichtdoorlatende plaat; zo zitten ze niet te fel in de wind.
Hoe lossen jullie dat op in de winter? Maken jullie een soort binnenkooi eraan vast en hoe doen jullie dat. Kunnen zij gans de winter binnenzitten (alléz buiten in een dicht warmer kot) ??

grtz
hallo hier vogelfreak1. ik heb nu op het ogen blik ogeveer ook zo,n hok zij kanten dicht voor kant open.onderkant dubbelglas in de winter pak ik het in met groote noppen volie.dat werkt best wel goed .maar je kan beter goed na denken wat je echt wil.ik ga namelijk mijn hok ook weer veranderen.om dat je elke winter toch moet bij verwarmen met een termostaat kaceltje .ik maak mijn hok nu met koel cel panellen 10cm dik zo hou ik de warmte beter vast .maar wil je aleen maar kweeken.of ook een soort voliere.