Auteur Topic: bang en bibberen  (gelezen 1265 keer)

joep

• Gast
bang en bibberen
« Gepost op: mei 03, 2005, 11:40:56 am »
Joep is toen hij een paar maanden was aangevallen door een kat.
Meneer had toen al de gewoonte achter ons aan te lopen en ook buiten in de zomer. De kat kwam uit het niets en heeft denk ik 2 seconden boven op hem gezeten.
Verder geen schade.

Echter hij is nu bijna 2 jaar en is bang voor het onbekende en met name grote dingen.
Hij wil nog wel eens van schrik graan vliegen als ik met een doos loop of een lang voorwerp.

Is dit schrikgedrag normaal of heeft het met de kat te maken en hoe kunnen we hem gerust gaan stellen voor grote dingen.

Cosch

• Gast
Re: bang en bibberen
« Reactie #1 Gepost op: mei 03, 2005, 11:50:18 am »
Ik denk dat bijna elk grijsje dat wel heeft!
Ik ben bang dat dat ook niet zo snel over zal gaan.
Ik zou het gewoon negeren. Doorgaan met waar je mee bezig was en vooral niet gaan geruststellen! Geen aandacht aan schenken zodat Joep ziet dat jij niet schrikt en dat hij dus ook niet hoeft te schrikken!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: mei 03, 2005, 13:08:09 pm »
Ik denk ook niet dat het speciaal door de kat gekomen is. Die van mij schrikt zich ook nog steeds rot van dozen en lange dingen waarmee ik langs loop. Toch moet je het niet ontzien, het gaat wel steeds beter als jij doet alsof er niks aan de hand is.. Het is zijn probleem! ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 03, 2005, 14:38:08 pm »
Ja gewoon negeren, niets zeggen, geen heisa van maken, gewoon doen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.

Voorbeeldje.
Middel zat net vanaf de tralies met zijn zitstok te spelen, haalt ie per ongeluk de zitstok uit de houders dus dat ding valt met een hoop kabaal op de bodem van de kooi en hij schrok er duidelijk van. Hij helaas niet alleen. Ook onze hond en die nam een kijkje. De stok die toen nog schuin tegen de zijkant van de voliere was gevallen, viel op dat moment helemaal op de grond dus de hond nog erger geschrokken en die ging staan blaffen. Ik heb het een tijdje aangehoord, maar niets gezegd. Toen de blafjes verdwenen, stok op de goede plek teruggehangen. Op dat moment vloog Middel door alle schrik naar mij toe en ik kon hem opvangen. Niets gezegd, Middel op laten stappen, bij de stok gehouden en gezegd dat ie op moest stappen. Middel ging aarzelend over en toen was hij natuurlijk ontzettend braaf en waar slaapt Middel nu. Op de stok die hij zelf naar beneden had gegooid.

Let er alleen op dat je echt negeert en niet bemoedigend tegen je vogel gaat praten als deze geschrokken is, want dan bevestig je zijn angstgevoelens.

lin-da

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 03, 2005, 17:55:24 pm »
mij grijsje had dat ook en zoals iedereen hier boven al neerzet is negeren denk ik ook het beste

gr linda