Auteur Topic: Geluid bewegen vleugels  (gelezen 1098 keer)

Riboet

• Gast
Geluid bewegen vleugels
« Gepost op: april 29, 2005, 10:58:47 am »
Ik kan het onderwerp niet terugvinden, maar ik weet dat er iemand een topic heeft geplaatst over het geluid dat ze hoorde als haar vogel bewoog. Alsof het de botjes waren. Er kwamen toen verbazende reacties op, maar ik weet nu wel wat het is. Favo heeft dat namelijk ook.

Bij bepaalde strekbewegingen van de vleugels (en bij Favo dus vooral als ze ruggelings langs de tralies van de kooi beweegt) hoor je dat eh zeg maar knappende geluid. Misschien herkennen jullie het geluid dat een knie wel eens maakt als je opstaat. Daar lijkt het wat op, alleen dan minder knappend, doffer en het klinkt minder ernstig. Het zal wel een schuiven van de gewrichten zijn. Ik hoor het alleen bij Favo, nooit bij Middel (maar die is ook veel rustiger en minder wild dan Favo) en van Riboet kan ik het me ook niet herinneren dat ik het ooit gehoord heb. Favo is hier ook het slankste gaaitje. Ze is niet mager ofzo, gewoon slanker, ieler dan de andere twee (Middel lijkt momenteel alleen maar in de breedte uit te dijen, wat wordt die grof zeg  :o). Misschien dat dat er mee te maken heeft.

Ik weet niet meer wie het was, die het topic plaatste, maar ik weet nu heel goed wat je bedoelt.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Geluid bewegen vleugels
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2005, 11:37:33 am »
Ik kan me dat topic niet herinneren, misschien heb ik het afgedaan met: nooit gehoord bij Sjakko. Maar nu jij het zo duidelijk omschrijft, weret ik wat je bedoelt... Hoor het wel eens als hij zich "uitrekt"...  ;)