Japie mijn grijze roodstaart is bij zijn vorige eigenaar altijd 'gestraft' met de sproeier. Dit had als resultaat dat wanneer ik hem wilde besproeien, hij het op een krijsen zette

. Ik zet hem nu op de leuning van de eettafelstoel midden in de kammer en besproei hem vanaf een afstand. Ik maak daarbij opmerkingen als, zoheee, das lekker. Lekker douchen. etc.
Sinds kort ziet hij het niet meer als een straf. Hij vindt het nog steeds niet echt geweldig, maar laat het wel toe. Hij blijft dan ook met zijn veren en vleugels strak langs zijn lijfje zitten. Onder de vleugels laat hij gewoon toe de sukkel. Ik heb dan in de ene hand de sproeier en met de andere hand spreid ik 1 voor 1 de vleugels om er onder te kunnen sproeien.

Orrie is een ander verhaal. Die heeft douchen altijd al heerlijk gevonden. Hij gaat er dan ook helemaal voor zitten. Zie foto's onderaan. Na het badderen terug in de kooi gaat hij dan ook als een acrobaatje lijp lopen doen. Op zijn kop hangen aan 1 poot om vervolgens zelf nog eens te kunnen gaan poetsen op zijn borst en onder zijn vleugels. :thumbsup:
Groetjes,
Pascal