Auteur Topic: 2 de gaai er bij  (gelezen 1607 keer)

Koko

• Gast
2 de gaai er bij
« Gepost op: mei 02, 2005, 20:16:39 pm »
hoi allemaal,

wat denken jullie, Koko is 40 jaar, zit ook 40 jaar al alleen, sinds een week of 7 woont hij hier, nu denken we er aan om een 2 de erbij te nemen.
wat zouden jullie doen ? denken jullie dat koko dat leuk vindt

Groetjes
Boudewijn

Tommy

• Gast
Re: 2 de gaai er bij
« Reactie #1 Gepost op: mei 02, 2005, 23:21:37 pm »
 ;D Dat denk ik wel ja.
Als je ze de tijd geeft om aan elkaar te wennen en ze ieder een eigen kooi hebben vindt hij t vast GEWELDIG! ;)
Ga anders een bij een gaaitje (en baasje natuurlijk) op bezoek met hem, dan kun je kijken hoe hij regeert op soortgenoten.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: mei 02, 2005, 23:29:23 pm »
Hoi,

ik had Orrie. Is ook rond de 40 (gokken we) en is al zo en zo 20 jaar alleen. Daarvoor weten we het niet.

Sinds een jaar heb ik er een grijze roodstaart (Japie) erbij van 27 welke ook 27 jaar alleen is geweest. Japie vindt het geweldig om Orrie uit te dagen en te laten zien wie de baas is. Orrie vindt het allemaal best, als Japie maar op afstand blijft.

Qua gedrag naar mij toe merk ik niets aan Orrie. Hij is nog even aanhankelijk als voorheen al moet hij zijn aandacht nu delen met Japie.

Ik heb ze het eerste half jaar niet naast elkaar gehad, nu een paar maanden wel naast elkaar. Sinds een paar weekjes staan de kooien dicht bij elkaar zodat ze uit eigen initiatief elkaars kooien kunnen beklimmen.

Tot nu toe zijn het (nog) geen vriendjes.

Pascal

Riboet

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 03, 2005, 15:11:22 pm »
Ik heb het idee dat papegaaien niet snel vriendjes maken. Favo en Middel zijn broer en zus en dat gaat echt heel erg leuk. Favo en Riboet (leeftijdsverschil 6 jaar) gaat nu we de binnenvoliere hebben pas beter, sterker nog die twee zitten vandaag al de hele tijd samen op de papegaaienspeelplaats en Middel zit in de binnenvoliere.

Middel zoekt makkelijker toenadering tot Riboet dan Favo, maar ik heb steeds het idee dat Riboet Middel niet begrijpt of wantrouwt. Middel staat dan op te geven voor Riboet maar die weet dan nog niet wat ze moet doen en uit pure onzekerheid snauwt ze Middel dan maar een keer af.

Ik denk dat als je papegaai 40 jaar alleen is geweest, de weg naar gezelschap van een tweede een lange weg is. Ik heb Favo en Middel nu 10 maanden en Riboet heeft hun opgroeien van dichtbij meegemaakt. Ze zat er met de neus bovenop zeg maar. Pas nu kan ik ze in een kooi houden en gaan ze elkaar ook niet meer uit de weg en vinden er ook geen snavelquasigevechten plaats. Maar dit zijn jonge gaaien en Riboet had al eerder gezelschap gehad van een andere gaai.

Ik zou in ieder geval achterhalen wat het geslacht is van je gaai en als je gaat voor eentje erbij een van het tegenovergestelde geslacht kiezen. Ik zou zelf ook voor een wat oudere gaai gaan dan en niet voor zo´n zelfverzekerd druk jong ding gaan zoals die hier rondlopen. Zelf zou ik erg twijfelen of het bijhalen van een tweede gaai in het belang is van je eerste gaai. Ik weet natuurlijk niet hoe zeker hij nu is, maar het zou me niets verwonderen dat hij erg onzeker wordt van een nieuweling erbij. Hoewel ik weet dat het ook goed kan gaan.

Riboet is hier ook de onzekerste, maar ik zie nu dat het langzaamaan steeds beter gaat (nu heeft Riboet zich enkele weken terug zelf gewiekt en het lijkt wel dat dat, omdat ze nu precies zo veel kan als de andere twee en niet meer het voordeel van wegvliegen van die andere twee heeft,  heeft meegespeeld).

Is het de bedoeling om ze echt te koppelen zodat ze uit eindelijk in een kooi gaan  ???

Koko

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 04, 2005, 20:32:15 pm »

Citaat
Is het de bedoeling om ze echt te koppelen zodat ze uit eindelijk in een kooi gaan  ???

het is niet de bedoeling om ze te koppelen

allemaal bedankt voor het advies

Groetjes
Boudewijn

Wijziging Pascal: Quote stond verkeerd
« Laatst bewerkt op: mei 04, 2005, 22:56:13 pm door Pascallo.NL »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: mei 05, 2005, 09:18:35 am »
Ik denk er net zo over als Riboet en ook aan het verhaal van Pascallo kun je zien dat het niet echt dikke maatjes worden, maar het verdraagt elkaar wel. Zeker als je twee kooien hebt, is het priima. Als je maar nniet verwacht dat het dikke mik wordt. En als het dan wel zo zou zijn is het toch mooi meegenomen? ;)