Ja dat kunnen de mijne

IK heb het ze geleerd met lego blokjes. 3 van dezelfde vorm in verschillende kleuren. Nml rood geel en blauw.
Eerst ging ik de kleur zeggen en t blokje laten zien. Dat herhaal je verschillende keren. Daarna hou je de blokjes stevig vast en zeg je...pak de gele maar. Je laat alleen los als hij de gele pakt. Zo ga je door tot hij het goed weet en iedere keer laat je hem als beloning met het blokje spelen.
Als die van jouw heel goed praat (de mijne nog niet

) Kun je zeggen welke kleur is dit? en dan zelf het antwoord geven. Dat herhaal je steeds maar weer met de verschillende blokjes tot hij het zegt. Ik zou het combineren met de bovenstaande oefening, ik denk dat het dan interessanter blijft. Ik denk trouwens dat ze het met de eerste oefening ook wel leren zeggen. Later kun je er meer kleuren bij doen.
Je kunt ze ook vormen leren

Ik doe dat met papieren vormen in dezelfde kleur. Wel heel veel, want als beloning bij het pakken van de juiste mogen ze het hebben en gaat het altijd stuk :thumbsup: Dus ik heb steeds weer nieuwe nodig.
Verder kun je op deze manier vanalles leren. Ook wat voor ding iets is enzo.

Of hard en zacht, groot en klein ,etc etc
Tommy en Guano vinden dit een prachtig spel, ik hoop dat jij en Sjefke er net zoveel plezier aan beleven!

Succes!