Auteur Topic: Praat een grijze roodstaart altijd?  (gelezen 11926 keer)

Wickingh

• Gast
Re: Praat een grijze roodstaart altijd?
« Reactie #60 Gepost op: mei 15, 2005, 19:52:22 pm »
Hallo Wendy,

het is niet zo dat men het je niet gunt,maar wil waarschuwen dat niet elke grijzeroodstaart praat en bang is dat als hij het niet doet afgedankt wordt.
Daar zijn wij te veel liefhebber voor,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #61 Gepost op: mei 16, 2005, 09:43:32 am »

nee nee jullie begrijpen me verkeerd ;) dat is geen hoofdreden van me, maar meer een bijreden :) snappie??het lijkt me zowiesow leuk om een goeie band enzow met je vogel te hebben ;)...egt niet denken dat ik een grijsje wil vanwege dat ie kan praten or!!!!!

Dat begreep ik juist wel van jou, dat je daarom een grijsje wilde.. Maar als ik dat verkeerd begrepen heb: oké  :thumbsup:
Ze zijn echt zonder praten ook helemaal geweldig! :hart:

wen*D*

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: mei 16, 2005, 12:54:38 pm »
Hallo Wendy,

het is niet zo dat men het je niet gunt,maar wil waarschuwen dat niet elke grijzeroodstaart praat en bang is dat als hij het niet doet afgedankt wordt.
Daar zijn wij te veel liefhebber voor,

mvg Frank
jah ik snap echt wel dat jullie me willen waarschuwen hoor ;)....maar ik ben egt niet zo dat als zijn karakter me niet aanstaat of dat hij nie is zoals ik wil ik hem dan dump ofsow!!!egt niet...ik had ook liever gewild dat mijn aga wat tammer was maar dat is nou eenmaal niet zo ;).....

@eric

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: mei 16, 2005, 14:17:46 pm »
Hallo Wendy,

Je wilt een grijze die je kan leren praten, niks op tegen natuurlijk.
Ik heb alleen mijn ervaringen met onze grijze hier opgeschreven.
En het is bepaald geen prater, nog steeds niet.....

Of het leuker zou zijn als coco wel zou praten kan ik niet beantwoorden.
Ik wou je er alleen maar op wijzen dat praten geen vanzelfsprekendheid is en geen hoofdreden mag zijn om een grijze aan te schaffen.
En zoals Frank reeds schreef, het heeft nix met gunnen oid te maken.
Dit is een forum waar je je ervaringen kunt delen met anderen, conclusies worden er niet aan verbonden.

eric

Tommy

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: mei 16, 2005, 22:19:36 pm »
Je aga is toch tam Wendy? Weet je, misschien moet je je eerst lekker op je aga richten en veel lezen over papegaaien. :)
Klets hier mooi  mee en sla zoveel mogelijk informatie op. Er zijn veel soorten papegaaien en misschien kun je beter een keuze maken als je je er meer in verdiept hebt ;) Wachten is nooit leuk, maar overhaast een keuze maken kan ook verkeerd uitpakken.

Voordat ik Guano en Tommy kocht heb ik erg veel gelezen, dat is ook leuk hoor! Er is zooooveel dat leuk en belangrijk is om te weten. Zo voorkom je veel teleurstellingen en ben je goed voorbereid als je een gaaitje gaat halen. En dan nog is er weer genoeg dat je niet weet, maar toch..

Cheetah

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: mei 19, 2005, 01:50:32 am »
Wat je ook kan doen Wendy, 2 Grijsjes nemen :)
Heb je vast wel meer kans dat je een vogel hebt die kan praten.
Nee ff serieus.

Zelf denk ik dat als je een vogel van jongs af aan opvoed, hij/zij dat sneller zal leren. Toch komt het vaak voor dat de ene grijze bijv. meer geluiden na doet, de andere meer de woorden.