Auteur Topic: acrobaten  (gelezen 4973 keer)

Wickingh

• Gast
acrobaten
« Gepost op: april 05, 2005, 19:02:07 pm »
Hai,

zijn jullie papegaaien ook zulke acrobaten, ik kan hier vol studie kijken naar onze edelman en onze ara,als ze weer op hun kop bungelend aan het spelen zijn.Vooral Ozzie de ara kan er geen genoeg van krijgen, een heel enkele keer gaat het fout en duvelt hij met een klap op de grond , om vervolgens als en gek naar boven te klimmen rustig te gaan zitten met zo'n blik van "dit hebben jullie toch niet gezien he" ,

mvg Frank

Riboet

• Gast
Re: acrobaten
« Reactie #1 Gepost op: april 05, 2005, 19:35:16 pm »
Ja, mooi is dat he. Vanmiddag hingen Favo en Middel allebei aan een poot ondersteboven in de kooi. Met de vrije poot waren ze naar elkaar aan het trappen ofzo. En dan ook nog vleugels klapperen en schreeuwen. En volgens mij vonden ze het nog leuk ook, want toen ik op dat schreeuwen afkwam, keken ze me ondersteboven hangend aan zo van: hee waar bemoei je je mee, laat ons even lekker gaan ja.

Dat naar beneden vallen gebeurt hier ook wel eens. Riboet klimt ook zo snel mogelijk weer terug en het is net of ze denkt: niemand gezien he?
Favo interesseert het geen sikkepit. Die heeft er zelfs een spelletje van gemaakt. Je gaat met je rug tegen de tralies zitten in een hoek. De poten gaan dan zover mogelijk naar buiten en dan houd je met een poot de verticale spijl vast en dan laat je je naar beneden glijden zodat je op je rug op de bodem van de kooi glijdt  ???. Ik dacht dat vogels op hun rug liggen juist niet leuk vonden, maar Favo vind het prachtig  ???.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: april 05, 2005, 20:04:35 pm »
Haha. Mooi is dat he. Japie is ook zo'n acrobaat. Herinneren jullie zijn 'gym' les nog? Voor diegenen die dit gemist hebben is hier de link: https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,3414.msg14872.html#msg14872

terra

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 05, 2005, 20:32:33 pm »
coco en terra kunnen inderdaad ook een stelletje clowns zijn. bijna elke dag hebben ze een periode van gekte en hangen inderdaad aan de touwen of schommel op hun kop te fladderen en schreeuwen maar.
wat terra ook geweldig vind is echt heen en weer te schommelen op haar schommel. heel dat lijf wordt in beweging gezet om maar te schommelen. geweldig ;D
gr angela

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 06, 2005, 08:57:44 am »
Hoe wilder hoe beter!  :o
Gisteren viel hij ook weer naar beneden! Gek beest!

Gr Corina

Nanda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 06, 2005, 10:21:28 am »
hoi,

ik schrik me altijd een hoedje als ie weer eens naar beneden knalt. Gaat altijd gepaard met een hoop kabaal.
En inderdaad zit die van mij ook altijd te kijken van : pompedompedom, niets aan het handje hoor.
Schommelen is ook favoriet, in het begin ging ie er alleen maar op zitten maar nu krijgt ie echt door hoe het schommelen werkt. Echt lache :thumbsup:

groetjes

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: april 06, 2005, 10:28:05 am »
Sjakko valt nooit naar beneden...  ;)
« Laatst bewerkt op: april 06, 2005, 10:35:01 am door Loes »

Riboet

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 06, 2005, 10:39:25 am »
Sjakko is gewoon een intelligente oplettende gaai  ;). Hier is het Middel die ik nooit naar beneden zie vallen (maar dat is ook de rustigste gaai).
Ik voorspel dat Hummel ook een vallerige gaai zal zijn, en niet omdat ie halve teentjes heeft, maar het is een verschrikkelijk adhd-gaaitje  ::).

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: april 06, 2005, 10:43:06 am »
Haha, ja er is zeker veel verschil tussen de karaktertjes. Sjakko is inderdaad heel rustig..! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 21, 2005, 11:49:21 am »
Zijn er nog meer acrobaten?

Gisteravond hing Coco op z'n kop aan de bovenkant van de kooi. En ik was hem aan het kietelen aan zijn pootjes.  :) Als je dan ziet in wat voor een bochten hij zich wringt om mijn vinger te pakken!  :o Je zou bijna denken dat hij in de knoop raakt of zijn nek breekt ofzo!
Maar ja, als hij dan je vinger te pakken heeft.......Au!  :'(

Gr Corina

jaantje

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 21, 2005, 14:00:22 pm »
[/img][/img]
hier zie je onze poekie in actie met de parachute :thumbsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 21, 2005, 14:03:48 pm »
 :thumbsup:
Van onderen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gr Corina