Auteur Topic: Broedgadrag meijer papegaai.  (gelezen 1554 keer)

wesley

• Gast
Broedgadrag meijer papegaai.
« Gepost op: september 08, 2007, 11:09:59 am »
Weet iemand misschien wat ik aan het broedgedrag van een meijer papegaai kan doen? Hij sloopt mijn bed en kasten en hij valt iedereen aan.

Wesley

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Broedgadrag meijer papegaai.
« Reactie #1 Gepost op: september 08, 2007, 12:44:26 pm »
Oeps!

Dat is niet de bedoeling! Waarom denk je dat het hormonaal gedrag is? Is het een popje of een man? ;)

wesley

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 08, 2007, 15:27:10 pm »
het is waarschijnlijk een man. Hij doet het steeds in hoekjes. dan doet hij zn vleugels uit en zet hij zn veren op. en hij heeft mn moeder vanochtend aangevallen toen ze hem waarschuwde.
« Laatst bewerkt op: september 08, 2007, 15:31:03 pm door wesley »

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: september 08, 2007, 15:36:46 pm »
Hoe lang heb je hem al en is dit gedrag iets wat in een keer is ontstaan? Zo ja dan zou ik hem voor de zekerheid eens een keertje laten onderzoeken door een vogelarts.
Maar het lijkt er ook op of hij je moeder als indringer ziet en hij dus vrij eenkennig is.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: september 08, 2007, 15:39:03 pm »
Het lijkt mij dat als hij in een hoekje zit, hij zich ook bedreigd kan voelen en dan zelf gaat aanvallen?

Het zou echt fijn zijn als je meer kon vertellen. Wat doet ie trouwens in een hoekje (ik zie hem dan voor me: in een hoekje van de kamer  ??? ) Heeft ie een klimboom, zit ie op zijn kooi, etc. etc.  ;)

wesley

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 08, 2007, 17:54:08 pm »
Het is niet ineens onstaan. hij deed het steeds iets meer. Hij doet het niet in een hoekje van de kamer maar bij ongeveer ieder kiertje dat hij tegenkomt. In een hoekje laat hij de vleugels hangen, gaat wijduit zitten, maakt een apart tikkend geluid en zijn oogjes worden heel klein. Als je lawaai maakt reageert hij niet. Het is net of hij in dromenland is. Hij heeft 2 klimbomen en veel speelgoed in zijn kooi. Hij heeft bij mij nu ook een stuk uit mn hand gebeten.

Wesley

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: september 08, 2007, 19:43:33 pm »
Ik snap nog steeds niet hoe het zit, sorry.......  :-[ Ieder kiertje van wat? Waar zit hij als hij dat doet, op z'n kooi?  ;)

wesley

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 08, 2007, 21:32:08 pm »
nee als hij het doet zit hij bij de poten van de bank. ( er zit ruimte tussen het bankstel en de vloer.) of bij de kussens op de bank.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: september 08, 2007, 21:35:59 pm »
Het lijkt me gewoon een machtspelletje. Hoe reageer je als hij bijt? Of je moeder? Maak je geluid, zeg je iets, trek je je hand terug? Kunst is niet reageren, net doen of er niets aan de hand is. Je kunt ook als hij op zo'n plek zit bijvoorbeeld een opstaptouw gebruiken om het bijten te vermijden!! ;)