Auteur Topic: Ik ben ook veel te soft  (gelezen 1697 keer)

Riboet

• Gast
Ik ben ook veel te soft
« Gepost op: september 02, 2005, 16:57:33 pm »
Nou, ik heb het gedaan. Een (vermoedelijk man)gaaitje uit het broedblok 'geplukt'. Maar volgens mij ben ik gewoon veel te soft voor dit soort dingen. Ik vind het zoooooooo sneu om het jong bij zijn broertje en zusje en ouders weg te halen, ook al heeft ie veel langer bij zijn familie gezeten dan Favo, Middel en Hummel  :'( :'(. Dat geschreeuw, die protesten van Pappa- en Mammagaai en (en het vermoedelijke oudere) broertje gaan gewoon door merg en been  :(.

Ik heb Chanel en het gaaitje met de witte teennagels laten zitten. Ik vermoed dat Djarno zoals de kleine man gaat heten het jongste gaaitje was (afgemeten aan de staartlengtes van de drie jongen). In ieder geval zit ie nu op stok in de kooi in de kamer. Hij mist geen nagels en tenen en ziet er goed uit en voelt ook lekker stevig. Niets mis mee. Ik hoop dat ie snel aan mij en de overige bewoners van dit huis gaat wennen.

Ik had beide broertjes uit het broedhok gehaald (om te kijken of ik inderdaad twee vermoedelijke mangaaien had) en toen ik de oudste en hardst grommende terugzette, kon dat gewoon op de hand, dus ik vermoed dat ook Djarno spoedig zal wennen aan hanteren. Vliegen hebben ze volgens mij nog niet gedaan, want om ze te bekijken had ik ze even op de grond gezet, maar er werden geen opvliegpogingen ondernomen om van me weg te vluchten.

Ik laat Djarno nu eerst gewoon even met rust, laat hem wennen aan de nieuwe geluiden, de nieuwe omgeving. Morgen is vroeg genoeg om een toenadering te wagen.

languuuhh

• Gast
Re: Ik ben ook veel te soft
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2005, 20:48:09 pm »
ahhhhhhhh softy  :P :) kon je het weer niet laten  ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2005, 11:09:09 am »
Jawel ik kon het eruit halen op zich wel laten. Dit vogeltje zit dicht bij zelfstandigheid, ik hoef dus niet zoveel meer te handvoeden. Maar het moment van uit het blok halen, dat vind ik dus iedere keer weer verschrikkelijk. Ik voel me hoe dan ook altijd een beetje schuldig (vandaar het softy). Zit er ook heel hard aan te denken om de overige gaaitjes lekker geheel als natuurbroed te houden, dus niets geen huiskamervogels.

Eerst eens kijken hoe Djarno het gaat doen.

Eten heeft ie nog steeds niet willen doen en handvoeding met juvenile wordt op alle mogelijke manieren geweigerd. Ik ga vandaag in ieder geval weer Nutribird handvoeding halen. Wel vrat ie een stukje paprika op, dus ik heb weer een bakje met zacht fruit, gemengd met eivoer en verkruimelde pellets neergezet. Misschien is hij qua zelfstandigheid gewoon al wat verder.

Hoewel niet mager (met een gewicht van 450 gram als ik goed gewogen heb) kan ik toch het borstbeen ietwat voelen. Moet ik er bij vermelden dat Djarno nog niet vliegt en de borstspieren dus ook nog niet ontwikkeld zijn.
Hij heeft de nacht in Favo's caviahuisje dat in de kooi staat, doorgebracht. Blijft een ideaal ding. Alle jonge gaaitjes hier hebben zich daar in die kleine beschutte ruimte blijkbaar erg veilig gevoeld. Naarmat hij op de stok beter zijn evenwicht kan bewaren, verdwijnt dat ding (nee, dit keer dus ook geen 'slaapdoosje', Loes!)

Het grommen en naar me schreeuwen doet ie uiteraard nog veel. Bijten helemaal niet. Klimmen gaat ook al heel aardig. Vleuels uitrekken ook. Fladderen ook. Leuk gezicht altijd.

De tamme gaaien kunnen Djarno zien. Maar negeren hem. Je moet het maar hebben van je eigen familie!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: september 07, 2005, 09:44:08 am »
Hahaha!!! Ik zie het voor me, die drie eigenwijze gaaien, die de indringer negeren!!!

Maarre, je hebt dus wel geleerd van het slaapdoosje.. haha. Dat is net zoiets als je oudste kind te lang toestaan om bij je in bed te slapen. Bij het voilgende kind doe je dat dus niet meer..  ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 07, 2005, 10:15:09 am »
Ja, ik geef toe, het is misschien toch niet zo handig  :-[. Al helemaal niet als je zo'n gaaitje nog naar een nieuw thuis moet sturen  :).

Djarno doet het trouwens uitstekend. Stapt zelfs al een beetje op! Piept om eten als ik voorbij loop en is niet meer bang. Het wordt een forse gaai (hij heeft nu al het postuur van Middel). Ik heb het idee dat hij ook al iets groter is dan kleine Favo.

Riboet

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 07, 2005, 10:18:02 am »
Oh het negeren doen ze trouwens niet meer. Het is Middel die de meeste contacten probeert te leggen en ook Favo heeft al een keer geprobeerd op de andere kooi te komen. Alleen Riboet vindt de 'kleine' gaaien niet leuk.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: september 07, 2005, 10:34:49 am »
Lijkt me heerlijk om dat allemaal te observeren. Ik wil alles horen hoor! :)