Auteur Topic: Gillen van angst  (gelezen 954 keer)

tafia

• Gast
Gillen van angst
« Gepost op: juli 24, 2005, 19:23:26 pm »
hallo allemaal
Ik heb sinds 1 week een blauwe voorhoofd amazone casper heet hij.
hij is een jaar
Er was iemand die had geen tijd meer voor hem en daardoor zocht ze er iemand voor die wel tijd had.
nou ben de hele dag thuis dus dat kwam goed uit.
de mensen waar ik hem van heb hadden hem met de fles gevoel.
toen wij er waren kwam hij ook gelijk op de hand van die vrouw.
maar nu hij zit in de kooi en als ik in de kooi kom gilt hij het uit van angst .
hij vind het schijnbaar erg als ik hem probeer aan te raken hij is niet agresief eerder erg bang .
moet ik geduld hebben of moet ik nu juist wel proberen hem in zijn kooi te aaien.
hij is niet gekortwiek zou ik dat beter kunnen laten doen zodat hij op de kooi kan. hoop van jullie wat te horen vind het zo erg die angst.
gr tafia

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2008, 10:02:34 am door Cosch »

Koko

• Gast
Re: casper
« Reactie #1 Gepost op: juli 24, 2005, 23:21:43 pm »
Ik zou hem eerst gewoon laten doen en dat gillen negeren,.
wel zou ik ptroberen om te kijken of hij lekkere hapjes van je wilt aannemen, en dan gewoon eerst door de tralies heen.

verders over het kortwieken, zijn er verschillende topics hier de voors en de tegens.

ik persoonlijk vindt dat als je niet de mogelijkheid hebt om hem dagelijks lekker te kunnen laten vliegen, zou ik hem kortwieken, dan kunnen ze lekker overal mee naar toe.
zoals wandelen, op visite boodschappen doen en noem maar op

Maar het belangrijkste is dat je eerst zijn vertrouwen wint nu

Groetjes
Boudewijn

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: juli 25, 2005, 09:33:23 am »
Ik zou hem zelf even tot rust laten komen en aan jou laten wennen. Inderdaad lekkere dingetjes uit je hand geven en lief tegen hem praten, zijn vertrouwen winnen... ;)

Nanda

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 25, 2005, 11:06:25 am »
Ik zou hem zelf even tot rust laten komen en aan jou laten wennen. Inderdaad lekkere dingetjes uit je hand geven en lief tegen hem praten, zijn vertrouwen winnen... ;)

Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Laat hem eerst rustig aan jou/jullie wennen en aan zijn nieuwe omgeving natuurlijk.
Daarna heb je nog genoeg tijd om aan zijn gedrag en opvoeding te werken. ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 25, 2005, 11:10:25 am »
Helemaal mee eens ;) Ook met t kortwieken.
Jij bent nog een vreemde voor hem en ik laat vreemden nooit mijn gaaitjes aaien...omdat ze daar gewoon niet van houden ;) Een vreemde hoeft ook niet aan mij te zitten en aaien is al niet zo'n vogel ding. Kroelen doen ze meestal alleen met bekenden.

Vertel veel en laat veel dingen zien. Vertel over de kleur, de vorm etc etc...of lees een prentenboekje voor. Kijk hem niet steeds aan, maar laat hem vooral jou bekijken. Een week is nog erg kort hoor...heb geduld en behandel hem met respect , hij heeft veel gevoel en mist nu zn vorige baasje.

Bouw dus op een andere manier vertrouwen op dan door aan hem te willen komen. Eerst gewoon vertrouwen, daarna op laten stappen en de rest komt vanzelf. Jullie hebben nog geen band, altans niet in zijn ogen. Maar dat komt heus wel met de tijd :-*

succes hoor! ;)