Hallo allemaal,
Maakt het veel verschil of je een grijze roodstaart vanaf twaalf weken van een kweker koopt zeg maar, of dat je een oudere papegaai overneemt van iemand die hem een tijdje heeft gehad. Want je ziet er zoveel op bijvoorbeeld marktplaats enz.
groetjes linda
Hallo Caiolinda,iedere grijze heeft zijn eigen persoonlijkheid,dit hoeft dus niet altijd te betekenen dat ze eenkennig zijn,als voorbeeld zie je Dylan met twee jongen van mij van twee jaar oud natuurbroed.
Deze vogels zijn voor te kweken en het enige wat ik doe is ze er tweemaal per dag even uithalen,maar ondanks dat kan ik ze bij iedereen op de hand laten zitten zonder bijten of wat dan ook,man,vrouw,kind.
Mijn vogels gaan meestal met twaalf weken weg en in de regel zit dat binnen twee weken op de hand,gewoon eerst
rustig aan de nieuwe omgeving laten wennen en HEEL belangrijk laat hem naar jou toekomen en ga niet jagen de eerste
twee dagen maar ga gewoon je gang in je huishouden.
Papegaaien zijn van nature nieuwsgierig hij meld zich wel.Ik heb 1 jong van 10 weken,gaat in principe over twee weken weg, komt nu af en toe het blok uit als hij denkt dat ik weg ben en twee jonkie's van 5 dagen.
Het verschil is denk ik dat jij zelf van het begin af aan kunt bepalen hoeveel aandacht je je vogel wilt schenken en doordat hij bij jou zijn eerste opvoeding krijgt, dit in de toekomst minder problemen geeft doordat jij het karakter van je jonge vogel beter kan inschatten dan een oudere vogel van een vreemd adres waarvan je de achtergrond meestal niet kent.
Er zijn altijd uitzonderingen,d.w.z.ook tussen al oudere vogels kunnen hele lieve zitten,dat is een keuze die je zelf moet maken.
vrgr. dils vdr.