Auteur Topic: Poot Cosmo  (gelezen 1461 keer)

Simone

• Gast
Poot Cosmo
« Gepost op: augustus 10, 2005, 20:08:53 pm »
Hallo,

Vandaag viel me opeens iets op aan een van de tenen van Cosmo.

Hier zie je het op de foto, als je goed kijkt zie je dat bij het ene pootje de binnenste teen niet naar achter zit door de ring en bij het andere pootje zit hij wel naar achteren.

Gebeurd dat wel vaker?
En kan het terug groeien?

Groetjes Simone

dylantjuh

• Gast
Re: Poot Cosmo
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2005, 20:15:36 pm »
Dit gebeurt volgensmij wel vaker, ik heb eens gelezen over grasparkieten dat de poten misvormt kunnen raken doordat ze niet erg goed zijn gevoed enzo door de ouders.
Ik weet niet zeker of dat ook zo bij cosmo.

Kimz

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2005, 20:52:35 pm »
Ik heb eens een grasje gehad dat alle pootjes naar voren legde met zitten. Dit is binnen twee maanden helemaal weggegaan en ze gebruikt het pootje nu zoals ieder ander parkeitje. Laten we hopen dat het bij Cosmo ook gewoon weer overgaat, het kan misschien komen als ie nog niet zijn pootjes om een stokje klemt, dat ie niet weet hoe hij ze moet houden. Ik hoop het.

Groetjes, Kim.

Simone

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2005, 21:06:53 pm »
Hi,

Het komt door de ring, daardoor kann hij dat teentje niet naar achter doen denk ik.

Misschien als zijn poten wat groter worden, de ring meer ruimte heeft........ dan groeit het misschien weer goed.

Kimz

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2005, 21:09:34 pm »
tja ik hoop hetvoor jou en Cosmo ;) succes ermee :thumbsup:

Nanda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2005, 21:18:38 pm »
Als het goed is hoort een vogel geen last van zijn ringetje te hebben, maar misschien vergis ik me ???
Maar ziet het teentje er ook anders uit als datzelfde teentje aan zijn andere poot?
Het is altijd lastig om zien op een foto.
Maar als hij er verder geen last van heeft lijkt het me ook niet zo'n probleem toch? En misschien inderdaad dat als hij gaat klimmen dat hij dat teentje op de juiste manier leert te gebruiken....het is tenslotte nog maar een baby ;)

Kimz

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2005, 21:23:38 pm »
Nee, volgens mij horen ze er geen last van te hebben. Al zijn er parkietjes die zo aan de knijpringetjes knagen dat ze wel eens los gaan. Maar misschien komt dat door dat het nog nieuw is. Als het goed is zo ze er niet anders van moeten gaan lopen.

Nanda

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 10, 2005, 21:26:46 pm »
Ik geloof dat Cosmo gewoon een vaste voetring heeft, dus daar kan het probleem niet zitten.
Volgens mij is het niet iets om je zorgen over te maken. Ook al zou het pootje zo blijven zal ie er volgens mij weinig hinder aan ondervinden.... ???

Simone

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 10, 2005, 21:29:07 pm »
Ja, ik dank dat stel het zo blijft hij het teenje wel leert gebruiken ...

Hij heeft er helemaal geen last van, dus da lijkt het me niet zo erg  ;)

Groetjes Simone

Wickingh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 12, 2005, 19:11:47 pm »
Hai,

tis een afrikaanse gaai , dus duid dit op kalkgebrek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mvg Frank