Auteur Topic: Help! De babyparkietjes gaan dood!  (gelezen 2830 keer)

Dilemmy

• Gast
Re: Help! De babyparkietjes gaan dood!
« Reactie #15 Gepost op: augustus 28, 2005, 12:17:27 pm »
He, ik las het net is echt zielig. Weet je zeker dat ze niet door de andere jonkies zijn verdrukt, want dat gebeurt nogal eens als er veel leeftijdsverschillen inzitten. En ik zou toch je voliere of kweekkooi nakijken op bloedluis. Overdag zitten ze namelijk niet op de vogel, maar 's nachts wel.
Ook al heb je de ouders behandeld de jongen zijn dat niet. Je moet voor het kweken altijd je hok behandelen met een spray tegen bloedluis om dit natuurlijk te voorkomen. Als je hok wit is aan de binnenkant dan zie je ze makkelijker lopen. Het zijn kleine donker rode stipjes die je ziet lopen.

Ik heb hier pas ook zelf last van gehad toen ik ook nog jonkies had. Ik zag aan de andere kant van m'n voliere allemaal bloedluis bij elkaar zitten en sommige waren ook al gevangen door de spin die daar woont. Gelukkig had ik ze niet in de broedhokken, omdat ik deze allemaal behandel van te voren dus daar bleven ze uit de buurt. Toch heb ik mijn hele voliere voor de zekerheid ingesprayt en zo heb ik weten te voorkomen dat de bloedluis zich deed verspreiden ze zijn nu gewoon hartstikke dood.

Kortom het hoeft niet te beteken dat je er last van hebt, maar het is meestal wel een van de factoren dat meespeelt bij dode jongen na de ziektes dan he. Maar als de jongen ziek zijn, dan zouden toch ook de ouders ziek moeten zijn???

Groeten Cinnemon

Kimz

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: augustus 28, 2005, 12:32:28 pm »
He, ik las het net is echt zielig. Weet je zeker dat ze niet door de andere jonkies zijn verdrukt, want dat gebeurt nogal eens als er veel leeftijdsverschillen inzitten. En ik zou toch je voliere of kweekkooi nakijken op bloedluis. Overdag zitten ze namelijk niet op de vogel, maar 's nachts wel.
Ook al heb je de ouders behandeld de jongen zijn dat niet. Je moet voor het kweken altijd je hok behandelen met een spray tegen bloedluis om dit natuurlijk te voorkomen. Als je hok wit is aan de binnenkant dan zie je ze makkelijker lopen. Het zijn kleine donker rode stipjes die je ziet lopen.

Ik heb hier pas ook zelf last van gehad toen ik ook nog jonkies had. Ik zag aan de andere kant van m'n voliere allemaal bloedluis bij elkaar zitten en sommige waren ook al gevangen door de spin die daar woont. Gelukkig had ik ze niet in de broedhokken, omdat ik deze allemaal behandel van te voren dus daar bleven ze uit de buurt. Toch heb ik mijn hele voliere voor de zekerheid ingesprayt en zo heb ik weten te voorkomen dat de bloedluis zich deed verspreiden ze zijn nu gewoon hartstikke dood.

Kortom het hoeft niet te beteken dat je er last van hebt, maar het is meestal wel een van de factoren dat meespeelt bij dode jongen na de ziektes dan he. Maar als de jongen ziek zijn, dan zouden toch ook de ouders ziek moeten zijn???

Groeten Cinnemon

Ik weet niet of ze verdrukt zijn, dan zou je dat toch moeten zien? ik zag niets raars aan ze en de leefdtijdsverschillen zijn niet zo heel groot, niet anders als bij de vorige nestjes. Het is inderdaad een witte kooi, ik heb geen bloedluizen gezien en ik maak de nestkastjes vaker schoon. Ik zal voor de zekerheid zo'n spray gaan halen, ik dacht altijd dat die druppels genoeg waren, maar ik durfde het niet op de jonkies te gebruiken. Ze zijn nog zo klein. En de ouders zijn helemaal niet ziek. Gelukkig zorgt de pleegmoeder nu wel voor ze. Als dat maar zo blijft, ze had zelf niet eens een nest maar toch gaat ze in het nestkastje bij de jonkies van een ander zitten, gelukkig maar.

Wickingh

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 28, 2005, 12:32:37 pm »
Hai,

dat laatste hoeft niet, de ouders kunnen drager zijn maar hoeven niet ziek te zijn,aangezien baby's nog geen weerstand hebben zijn die veel gevoeliger voor besmettelijke ziektes.
Ik heb ook niet gezegd dat het aan een ziekte ligt wel moet je serieus hiermee rekening houden, :CENS

m  :CENS g Frank

Kimz

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: augustus 28, 2005, 17:58:14 pm »
Nu ze bij de pleegouders liggen lijkt het goed te gaan! :thumbsup: Maar ik zal maar niet te vroeg juichen, ik vind het al een wonder dat de ouders hun behandelen als hun eigen jongen :o Ze zitten echt al de hele dag samen bij de jonkies, kei lief.
Ik hoop dat nu alles goed komt. De echte moeder lijkt niet eens te merken dat haar jongen wegzijn, de vader daarintegen is hartstikke boos als ie me ziet... :(

Groetjes,Kim.