Auteur Topic: kaal plukken.  (gelezen 5978 keer)

riekie

• Gast
Re: kaal plukken.
« Reactie #30 Gepost op: augustus 31, 2005, 18:45:30 pm »
Gewoon een pakje brandnetelthee kopen bij het Kruidvat of de reform zaak werkt hetzelfde Rieki

Gr Eric

oke zal ik morgen naar kruidvat gaan zal ik even hallen kan ik ook knoflook bij doen of niet??
bedankt eric  :-*

riekie

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: september 07, 2005, 00:28:31 am »
hoi ik heb nog een vraag  :CENS
als coco uit de kooi is dan plukt hij hele dag door af en doe niet.
maar als ik coco niet uit kooi haalt  plukt hij niet blijft veeren af
hoe kan dat  :CENS
is hij dan uit de kooi stres dat hij dat doet als dat zo is
hoe moet ik om gaan dat hij wel uit de kooi is 
groetjes riekie :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #32 Gepost op: september 07, 2005, 08:39:20 am »
Je hebt hem nog niet zo lang h

riekie

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: september 07, 2005, 13:16:14 pm »
ik heb pas gekocht ik heb nu een week hij is vier jaar oud  hij staat voor de muur als hij uit de kooi is gaat hij pluken daarna gaat hij vliegen maar niet hoog vleugels is geknipt als op de bank staat gaat hij wel vaak hooft heen en weer  ongrustig is ie dan
ik weet niet andere eigenaar dat papagaai ooit uit de kooi geweest is dat weet ik niet ben zijn nummer kwijdt.
ik heb nu tweedagen in de kooi niet uit geweest hij plukt helemaal niet meer.
maar hoe kan ik doen als hij uit kooi gaat dat ze niet weer gaat pluken
groetjes riekie :CENS

Tommy

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: september 07, 2005, 14:12:21 pm »
Ach dat is jammer zeg :'(
Misschien kun je het "buiten de kooi zijn" opbouwen?
Dat je hem op laat stappen en met hem door de kamer loopt en dingen laat zien en vertelt .
Misschien kan hij op deze manier wennen aan de ruimte en ondertussen krijgt hij de kans niet zich te plukken omdat je hem steeds afleidt.

En je kunt hem misschien eten of sloopspulletjes buiten de kooi geven, maar steeds terug in de kooi doen voor hij begint te plukken. Dus stap voor stap. Ik heb er zelf geen ervaring mee :-[, maar ik kan me voorstellen dat dit werkt...en anders hebben anderen misschien nog tips ;)

Veel succes hoor! :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #35 Gepost op: september 07, 2005, 16:19:21 pm »
Wat vreselijk jammer dat je het nummer van de vorige eigenaar kwijt bent, het is heel handig om te kunnen informeren hoe hij ermee om ging. En wat vreemd dat je dat niet gevraagd hebt..

Ik vroeg het inderdaad ook om te kijken of je hem kan laten opstappen en dan buiten de kooi wat leuke dingen te gaan doen zoals Tommy aangeeft. Vertellen, afleiden, dan heeft ie geen tijd om te plukken.. en gaat leren dat het buiten de kooi leuk is! Vertel als je wilt eens wat je wel en niet met hem kunt doen. ;)

pipo

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: september 07, 2005, 16:43:18 pm »
Hallo
Ik heb ook wel eens gehoord dat als je te veel zoetigheid geeft ze hier aan gaan wennen. (roosvicee en zoet fruit etc.) Als je hier ineens mee gaat stoppen krijgt de gaai er toch behoefte aan en als hij soms per ongeluk misschien eens wat bloed heeft geproefd van een veer weet hij dat dat ook een zoete smaak heeft. Voila de plukker. Dit hoeft natuurlijk niet een oorzaak te zijn,  maar kan wel. Misschien iets om aan te denken.
mvg

riekie

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: september 07, 2005, 19:18:24 pm »
Wat vreselijk jammer dat je het nummer van de vorige eigenaar kwijt bent, het is heel handig om te kunnen informeren hoe hij ermee om ging. En wat vreemd dat je dat niet gevraagd hebt..

Ik vroeg het inderdaad ook om te kijken of je hem kan laten opstappen en dan buiten de kooi wat leuke dingen te gaan doen zoals Tommy aangeeft. Vertellen, afleiden, dan heeft ie geen tijd om te plukken.. en gaat leren dat het buiten de kooi leuk is! Vertel als je wilt eens wat je wel en niet met hem kunt doen. ;)

tja was ook stom van mij was zo aandacht coco kijken en dat de vragen vergeet ik dat.
hij was zo lief niet bang nu zit ie in de kooi komt niet uit hij blijft de veren af morgen mag hij even uit de kooi op de bouwen veel aandacht geven kijk wat ze doet en ik heb ook de voer van papagaai zondepitten eruit gehalt hij laat rest laat ze liggen
groetjes riekie