Auteur Topic: groen met onze grijze  (gelezen 4019 keer)

senna

• Gast
Re: groen met onze grijze
« Reactie #15 Gepost op: juni 09, 2005, 13:28:00 pm »
Zonlicht maakt ook Vitamine A aan.

Als je vogels hebt die niet in het zonlicht kunnen dan zou je af en toe een vitamine preparaat met vitamine A en D toe moeten voegen aan het water, en/of een daglicht lamp met uvb en uva straling. Maar zonlicht is beter. :)  Het mooist is als ze zelf kunnen kiezen tussen zon en schaduw. Bij teveel zon loopt hun temperatuur op en kunnen ze een hartstilstand krijgen.

Een papegaai heeft in de regel 10-12 uur slaap nodig. Sommige vogels kunnen er heel goed tegen als ze in de huiskamer staan, om ons ritme aan te houden maar sommige kunnen er ook kriebelig, humeurig en schreeuwerig van worden. De plaats van de papegaai aanpassen is dan een reeële optie.

gr corina

dutchgerard

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juni 28, 2005, 09:55:37 am »
Gino doen we altijd een doek overheen als we gaan slapen. We doen dat meer voor onszelf...........  :) Als we dat niet doen begint hij zodra het licht word al te praten en te fluiten en dat is ons iets te vroeg. Ongeveer 4.00 uur begint meneertje dan al in deze tijd! Als het mooi weer is staat Gino altijd buiten en inderdaad zorgen we dat hij kan kiezen tussen zon en schaduw. Als we erbij zijn staat de kooi altijd open maar als we even weg gaan gaat de deur dicht maar hij blijft wel buiten.
We hebben het geluk dat we een volledig afgesloten tuin hebben waar ook onze 2 britse kortharen (katers dus) niet uitkunnen zodat de buurt er geen last van heeft. Onze buurmannen vinden het prachtig omdat Gino heel veel nafluit.

alain

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: oktober 04, 2005, 22:21:03 pm »
hoi al een hele tijd geleden..... met onze coco gaat het al veel beter, we zijn er ook op uit gekomen dat hij een import is een wilde dus, jammer voor dat beestje, door arme congolezen gepakt met netten tussen de bomen, verkocht voor een appel en een ei, met massa's soortgenoten in gesloten kisten, het vliegtuig, en dan die kooi, een nachtmerrie voor zo'n beestje.
Maar elke dag gaan we een beetje vooruit, nu mogenwe tot tegen zijn kooi gaan staan. s' avonds als de kamer verduisterd is doen we zijn kooi open en mag hij rond vliegen, daar geniet hij echt van ...alleen als hij terug moet in zijn kooi, net een klein kind dat niet naar bed wil, ja een tamme zet je op de arm, maar een wilde? Met een borstelsteel dwing ik hem erop te gaan staan en zo breng ik hem naar z"n kooi en het leuke is elke week zaag ik er een stuk af en zo kom ik beetje bij beetje dichter met mijn hand  :thumbsup:
en sinds kort hebben we jacko, 12 weeken handtam, en van een gepassioneerde hobbykweker, wel in een kooi appart maar wel er juist naast ze brabbelen konstant en elke dag mogen ze even samen als wij ze in de gaten kunnen houden, want gevecht wil ik niet maar coco is niet dominant, dus hoop ik ze binnen enkele maand permanent samen te kunnen steken word vervolgd............. groeten alain

alain

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: oktober 04, 2005, 22:24:37 pm »
o ja ben bezig met een buitenvoliere in aluminium van 1m60 op 2m en 2m hoog, voor de mooie lente en zomermaanden die hopelijk zullen komen na de winter ::)
en jacko die is zalig, lief speels en een tikkeltje ondeugend :P

Cosch

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: oktober 05, 2005, 08:47:30 am »
Wat goed om te horen! Misschien kun je het je zelf iets gemakkelijker maken door coco te kortwieken! Dan krijg je hem wat makkelijker tam. Nu kan hij van je wegvluchten enzo!

Gr Corina

Tommy

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: oktober 05, 2005, 11:45:06 am »
Ja, ik zou hem ook wieken hoor. Mijn Tommy is ook import en nu echt tam. ;)

Die truc met die stok vind ik super goed bedacht! :thumbsup: ;D

alain

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: oktober 05, 2005, 18:47:05 pm »
ja kortwieken, maar daarvoor moet je hem wel kunnen vastpakken ???
en dit is momenteel het probleem, als ik naar de tv kijk komt hij wel eens op mijn voeten zitten maar dichter komt hij niet
o ja , s'avonds durft hij wel eens van zijn schommel vallen en vliegt dan onmiddelijk terug naar zijn schommel
moet ik mij zorgen maken of niet?

Tommy

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: oktober 05, 2005, 18:53:46 pm »
Je moet je absuluut geen zorgen maken ;) Dat is hee;l normaal hoor...alles kost tijd en doorzettingsvermogen.

Als je hem zelf goed kunt wieken (anders laten doen) dan pak je hem in een handdoek en doet t gewoon. Dat vindt hij niet leuk en schreeuwt misschien moord en brand ;D , maar dat gaat wel over hoor. ;)

alain

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 05, 2005, 18:57:29 pm »
ik heb horen zeggen dat als je knipt in nieuwe pennen die nog aan het groeien zijn hij heel hard kan gaan bloeden, en weet jij iets af van dat vallen tommy?

alain

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: oktober 06, 2005, 15:32:38 pm »
Hoi, allemaal hierbij wil ik the birdman bedanken voor zijn tips en de vele vragen die ik reeds en ongetwijfeld nog zal vragen i.v.m. de buitenvoliere die ik deze winter zal plaatsen. bedankt Marc :thumbsup:

alain

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: oktober 16, 2005, 00:04:33 am »
er gebeurt hier niet veel meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tommy

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: oktober 16, 2005, 13:01:03 pm »
Wat moet hier gebeuren dan? :)
Jij moet vertellen over jullie grijsje en vragen stellen toch? :CENS Owhh sorry, dat deed je ook :-[

Citaat
ja kortwieken, maar daarvoor moet je hem wel kunnen vastpakken
en dit is momenteel het probleem, als ik naar de tv kijk komt hij wel eens op mijn voeten zitten maar dichter komt hij niet
o ja , s'avonds durft hij wel eens van zijn schommel vallen en vliegt dan onmiddelijk terug naar zijn schommel
moet ik mij zorgen maken of niet?

helemaal niks van aantrekken hoor. Tommy heeft zich eerst ook wel als een bom laten vallen, net doen of je t niet ziet ;)

Citaat
ik heb horen zeggen dat als je knipt in nieuwe pennen die nog aan het groeien zijn hij heel hard kan gaan bloeden

Ja dat kan inderdaad, maar ik heb t nog nooit gehad. Blijkbaar wiek ik echt niet zover dat dat kan, maar je moet er wel op letten ;)

Is hij inmiddels gewiekt?

alain

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: oktober 19, 2005, 20:37:17 pm »
 :P ja hij is gewiekt maat wel beide vleugels, en zo kort mogelijk
met een vleugel bleef hij vliegen maar kon niet meer sturen en kwakte overal tegen >:(nu kan hij wel fladderen en daardoor toch nog een zachte landing maken
hij deed wel heel raar in het begin
kan je een gaai leren waar hij wel en niet zijn behoefte kan doen?
en hoe krijg ik een foto van de gaaien op het forum?
groeten

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: oktober 28, 2005, 10:55:56 am »
Shit! Ik zit hier net een ellenlang verhaal te typen over het wieken en over foto's plaatsen en over zindelijk maken etc., is het foetsie!!!  >:(

Als je nou eens onder de zoekknop "zindelijk" intypt, krijg je een aantal topics daarover!

Foto's plaatsen doe je door de link van de foto tussen de img's die je krijgt als je op het tweede plaatje van de onderste rij klikt (boven de smilies). De foto moet ergens op het internet staan.

En ik ben benieuwd naar een foto van je gewiekte grijze!!

Zo, dit was een stuk korter als de eerste keer, maar ik kopieer het voor de zekerheid maar even!! :)