Auteur Topic: Muffin en Donut  (gelezen 2120 keer)

jeske5

• Gast
Muffin en Donut
« Gepost op: december 11, 2005, 21:48:43 pm »
Ik zal hier het verloop zetten van hoe het gaat tussen Donut en Muffin.
We hebben in ieder geval weer vooruitgang geboekt. :thumsup: Had gisteren Muffin bij Donut in de kooi gezet, en daar was Donut het absoluut niet mee eens. :angry: Hij is Muffin heel de kooi achterna gerend om hem weg te jagen. Na tien minuutjes Muffin er maar weer uit gehaald.
Vandaag een nieuwe poging, en het gaat iets beter. Donut is minder agressief, jaagt hem niet meer achterna. Hij is wel ontzettend jaloers, alles wat Muffin doet wil hij ook doen! Muffin was net aan het spelen met de beuken snippers en Donut wilde perse dat stukje hebben dat Muffin in zijn snavel had  :) terwijl heel de bodem er vol mee ligt! ;D
Op dit moment zit Donut nog steeds op de bodem met beukensnippers te spelen en zit Muffin op Donut's favoriete zittouw. En Donut reageert er niet eens op!!!  :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Muffin en Donut
« Reactie #1 Gepost op: december 11, 2005, 21:53:08 pm »
 :thumsup:
Dit komt helemaal in orde.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #2 Gepost op: december 12, 2005, 18:28:06 pm »

We hebben in ieder geval weer vooruitgang geboekt. :thumsup: Had gisteren Muffin bij Donut in de kooi gezet, en daar was Donut het absoluut niet mee eens. :angry: Hij is Muffin heel de kooi achterna gerend om hem weg te jagen. Na tien minuutjes Muffin er maar weer uit gehaald.

Daar heb ik je toch voor gewaarschuwd? Om de nieuwe nooit bij de oude te zetten, maar het eerst los te proberen en daarna de oude bij de nieuwe in de kooi? De reactie van Donut is heel begrijpelijk.

Mooi dat het wat beter lijkt te gaan!  :thumsup:

jeske5

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 12, 2005, 19:11:53 pm »
Ik had Donut ook al bij Muffin gezet, maar dat maakte voor de reactie niks uit. Hij ging Muffin uit die kooi jagen, dus vandaar dat ik het zo heb gedaan. De bedoeling is dat ze uiteindelijk in Donuts kooi komen, en als het dan voor de reactie niks uitmaakt, kan ik ze beter gelijk daar aan wennen.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #4 Gepost op: december 12, 2005, 19:14:35 pm »
Als ze zo reageren, zou ik ze eerst los aan elkaar laten wennen en uiteindelijk de kooien erbij pakken..

jeske5

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 12, 2005, 19:19:51 pm »
Dat doen we ook hoor. En dat gaat ook elke dag steeds beter. Het enigste 'probleem' is de jaloezie van Donut, maar dat is natuurlijk heel begrijpelijk.
We laten ze heel de avond uit de kooi en zetten ze dan ook zoveel mogelijk bij elkaar. Daarnaast doe ik ze elke dag 5 tot 10 minuutjes samen in een kooi.
Maar de nadruk ligt zeker wel op buiten de kooi aan elkaar laten wennen 

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #6 Gepost op: december 12, 2005, 19:23:27 pm »
Gelukkig maar!

Ik zou alleen het samen in de kooi zeer voorzichtig aanpakken.
En als ze er inzitten er niet op reageren. Ga dan gewoon een eindje uit de buurt zitten en laat de 2 lekker doen!
En als het tijd is om er weer uit te gaan, haal ze dan op een moment eruit dat ze lief zijn, niet als ze net aan het vechten zijn.

jeske5

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 12, 2005, 19:25:44 pm »
Gelukkig maar!

Ik zou alleen het samen in de kooi zeer voorzichtig aanpakken.
En als ze er inzitten er niet op reageren. Ga dan gewoon een eindje uit de buurt zitten en laat de 2 lekker doen!
En als het tijd is om er weer uit te gaan, haal ze dan op een moment eruit dat ze lief zijn, niet als ze net aan het vechten zijn.

Dat is inderdaad de manier waarop ik het aanpak  :thumsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #8 Gepost op: december 12, 2005, 19:28:46 pm »
Prima!  :thumsup:

jeske5

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 24, 2005, 17:02:21 pm »
Ze zitten samen in de kooi van Donut!  :thumsup: ik kan niet zeggen dat ze vriendjes zijn, ze knuffelen niet ofzo, maar we zijn nu wel zover dat ze zonder problemen in dezelfde kooi kunnen. Ze zijn wel nog steeds bezig met af en toe uitmaken wie de baas is, maar dat is vijf minuutjes en de rest van de dag is het rustig.  :thumsup:
op dit moment zitten ze allebei rustig te dutten  :hart:
Het enigste minpuntje wat er nog is, is de jaloezie van Donutje. hij kan het echt niet hebben als Muffin aandacht krijgt. Ik let er dus ook goed op dat Donut nog net zoveel aandacht krijgt als voor dat Muffin er was. Ook zorgen we dat Donut regelmatig bij mijn vriend zit en Muffin bij mij (of andersom) zodat hij ook nog 1 op 1 aandacht krijgt. Donut is ook steeds de eerste die ik uit de kooi haal, zodat meneer zich niet gepasseerd voelt.  :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #10 Gepost op: december 24, 2005, 21:49:45 pm »
en geef ze veel tegelijk aandacht, dat helpt ook!