Auteur Topic: Student en je wilt wat, namelijk een papegaai, maar wat voor 1?  (gelezen 8897 keer)

Tommy

• Gast
Re: Student en je wilt wat, namelijk een papegaai, maar wat voor 1?
« Reactie #30 Gepost op: oktober 31, 2005, 16:50:40 pm »
Ben ik met Nanda eens! Ga asjeblieft niet vertellen dat een grijsje of amazone ofzo makkelijker is dan een BBtje...dat is namelijk onzin! Ze zullen vast sterke karakters hebben, maar het zijn heel erg leuke vogels, ook voor een beginnende gaaien liefhebber ;)

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: oktober 31, 2005, 16:54:02 pm »
dat vind ik ook

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #32 Gepost op: oktober 31, 2005, 17:15:06 pm »
Inderdaad voor mij ook de eerste keer dat ik hoor van dominante BBtjes! Een grijze kan ook knap dominant zijn hoor, het is maar net hoe de eigenaar er mee omgaat! En als Hedwig er maar

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #33 Gepost op: oktober 31, 2005, 18:50:36 pm »
Oh Kelly, heb je een bont boertje te koop? Waarom en hoe istie? (stond niet bij je grasjes en aga)
Ik wilde nl ook altijd een papegaai, maar kan het me ook niet veroorloven (maar ben geen student) en voor dit forum had ik nog nooit van een bont boertje gehoord  :-[. Ik word hier steeds nieuwsgieriger en enthousiaster en ze zien er ook zo mooi uit!

Tommy

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: oktober 31, 2005, 19:25:35 pm »
Inderdaad voor mij ook de eerste keer dat ik hoor van dominante BBtjes! Een grijze kan ook knap dominant zijn hoor, het is maar net hoe de eigenaar er mee omgaat! En als Hedwig er maar

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: oktober 31, 2005, 19:27:01 pm »
ja die heb ik te koop

Offline Brede W

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #36 Gepost op: november 01, 2005, 00:59:39 am »
En hedwig kent er ook meer, want van de mensen die ik ken met BBtje zijn er meerdere bij haar geweest :)

Tja, misschien ergens een communicatiestoornis, maar volgens mij was dat wel wat ze gezegd heeft. In ieder geval heeft ze ons absoluut een bb'tje afgeraden. (dus nu hebben we een Pyrrhura, ook een aanradertje hoor) Maar als de dominantie in de praktijk blijkt mee te vallen, is het voor een 'arme student' zeker wel een goede optie. Want wij waren voor ons consult erg gecharmeerd van wat we er over gelezen hadden, maar door wat dr. Hedwig zei, hebben we er ook maar meteen vanaf gezien.

Groetjes,
Wendy

Padrino

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: november 01, 2005, 13:08:10 pm »
Ff voor de duidelijkheid. Het is geen MUST dat ie vloeiend nederlands praat ofzo maar het leek me wel leuk.

ja en hij fluit de hele dag kan in kooi en los is andere dieren gewend hihi

tja een bb kan natuurlijk ook erg leuk zijn, mag ik vragen waarom je hem weg wilt doen?

Ik denk dat ik eerst een naar het papegaaienopvangcentrum ga in veldhoven. Daar zie ik die beestjes in levende lijve en kan ik goed beoordelen welke ik leuk vind.

ja en hij fluit de hele dag kan in kooi en los is andere dieren gewend hihi

hebben deze mensen ook een internetsite? Krijg je dan een grijsje van ze mee ofzo of hoe moet ik dat zien?

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: november 01, 2005, 13:15:59 pm »
bij de verkoop staat waarom

Nanda

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: november 01, 2005, 15:58:45 pm »

Ik denk dat ik eerst een naar het papegaaienopvangcentrum ga in veldhoven. Daar zie ik die beestjes in levende lijve en kan ik goed beoordelen welke ik leuk vind.

Ik zou je niet aanraden om dit te doen, in elk geval niet om je keuze te bepalen....(een bezoekje aan het NOP is natuurlijk ALTIJD leuk :) )
Ik weet zeker dat als je je keuze gaat maken nav een bezoekje aan het NOP, je vast met een kaketoe thuis komt. Die zijn namelijk zooooooooo charmant.......ze roepen je toe en na: lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.........lief...lekkerrrrrrrrrrrr, hoppaaaaa enz.... :)

Cosch

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: november 01, 2005, 16:02:58 pm »
hoppaaaaa

;D  ;D
Dat is een grijze roodstaart Nanda!  :P

Gr Corina

Nanda

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: november 01, 2005, 16:07:41 pm »
;D  ;D
Dat is een grijze roodstaart Nanda!  :P

Gr Corina

:-[ :-[ :-[

Sorry hoor, maar de geluiden komen van alle kanten.......ik kan het ook niet allemaal in de gaten houden ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: november 01, 2005, 16:11:25 pm »
Hahaha! Ja dat is waar!  ;D
Errug leuk daar!

Gr Corina

Padrino

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: november 01, 2005, 19:32:09 pm »
haha ik ben dus vanmiddag naar het opvangcentrum geweest in Veldhoven. En de grijsjes zijn errruug leuk :P die rosella's trouwens ook!!!! Haha je kunt er in een voliere lopen en dan komen die parkietjes massaal op je afgevlogen alsof ze kamikaze piloten zijn haha errrug leuk!!!!
Een aanrader voor iedereen  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #44 Gepost op: november 01, 2005, 19:42:47 pm »
Ja! Dat weten de meesten van ons al. We hebben er diverse forumbijeenkomsten gehad en velen gaan nog eens terug! Iedereen is erg gecharmeerd van het NOP! Er staan ook heel wat topics over.. o.a. deze! en deze. Als je NOP intypt in Zoeken bovenaan het forum, vind je nog veel meer.. ;)