Auteur Topic: Geelwang amazone en foto's  (gelezen 3172 keer)

Serge

• Gast
Geelwang amazone en foto's
« Gepost op: november 01, 2005, 13:54:53 pm »
Hallo beste papegaai houders,

Heb een 5 tal dagen een geelwangamazone deze is ongeveer 6 tal maanden oud vermoed ik. Hij heeft soms dagen dat hij bijterig is en huilen. Fruit lust hij niet en maakt zich boos als ik het aanbied. met water hem besproeien houdt hij ook niet van, zou dit allemaal te maken hebben met zijn nieuwe woonst? Moet er wel aan toe voegen dat hij aandachtig is als men hem aanspreekt, dus vermoed wel dat hij bijleert. hoop dat iemand me wat meer uitleg kan geven ontrent zijn gedrag. is dit normaal of niet.
Zou hier een foto willen toevoegen maar weet niet hoe

Dank bij voorbaat
Serge

« Laatst bewerkt op: november 01, 2005, 19:17:02 pm door Serge »

Ingmar

• Gast
Re: Geelwang amazone
« Reactie #1 Gepost op: november 01, 2005, 13:59:02 pm »
je plaatst de url van je fot tussen

je moet je foto dus wel ergens op het net hebben staan.

Serge

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 01, 2005, 14:03:02 pm »
heb geen site dus zou niet weten op welk net ik hem moet zetten
maak toch bedankt voor de info

jaantje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 01, 2005, 14:06:04 pm »
Hoef je ook geen eigen site voor te hebben. ;)
Je kunt bij photobucket.com een gratis fotoalbum aanmaken.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Geelwang amazone en foto's
« Reactie #4 Gepost op: november 01, 2005, 19:48:58 pm »
Nou, inmiddels zie ik wel foto's! Tis een mooitje hoor. Ik vind haar of hem er wel nog heel schrikkerig uitzien. Heb je niet wat meer informatie over waar je hem vandaan hebt bijv. en hoe hij daar leefde (in of uit de kooi), hoe ze met hem omgingen etc.  Is ie gekortwiekt?
Ik denk niet dat de reactie op het sproeien en het fruit aanbieden komt door de nieuwe woonstek, maar dat ie gewoon niet van sproeien houdt en niet van fruit omdat ie dit gewoon nooit heeft leren eten. Gewoon doorgaan met sproeien hoor en fruit blijven aanbieden. De truc is dat je om hem fruit te leren eten, hem een beetje hongerig moet maken. Doe bijv. 's morgens niet eten voor de hele dag in het bakje, maar ongeveer de helft. Dan aan het eind van de middag fruit aanbieden, als ie honger heeft. Daarna kan je weer gewoon voer geven..  ;)

Cheetah

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 01, 2005, 23:34:18 pm »
Nou, inmiddels zie ik wel foto's! Tis een mooitje hoor. Ik vind haar of hem er wel nog heel schrikkerig uitzien. Heb je niet wat meer informatie over waar je hem vandaan hebt bijv. en hoe hij daar leefde (in of uit de kooi), hoe ze met hem omgingen etc.  Is ie gekortwiekt?
Ik denk niet dat de reactie op het sproeien en het fruit aanbieden komt door de nieuwe woonstek, maar dat ie gewoon niet van sproeien houdt en niet van fruit omdat ie dit gewoon nooit heeft leren eten. Gewoon doorgaan met sproeien hoor en fruit blijven aanbieden. De truc is dat je om hem fruit te leren eten, hem een beetje hongerig moet maken. Doe bijv. 's morgens niet eten voor de hele dag in het bakje, maar ongeveer de helft. Dan aan het eind van de middag fruit aanbieden, als ie honger heeft. Daarna kan je weer gewoon voer geven..  ;)

Precies! Dat wilde ik ook typen ;)

Wat een schitterende vogel heb je. Zelf ben ik ook een Amazone freak.

Serge

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 02, 2005, 09:27:48 am »
Hallo Loes,
Reactie op jou vraag, chico heb ik aangekocht bij een dierenzaak die ik al kende van vroeger. Ze vertelde mij dat de vogel met de spuit opgevoed is en dus handtam was, deze zat samen in een kooi met nog een andere geelwang en een edelpapegaai samen. Ze vertelde mij wel dat het dier niet dagelijks verder tam gemaakt werd daar had ze geen of nauwelijks tijd voor. dus fruit heeft hij waarschijnlijk nooit geheten en besproeit denk ik ook niet. Ze vermelde ook op de site waar hij aangeboden werd dat deze geboren was in mei 2005, waar ik toch mijn vermoeden bij heb, hij ziet er wel ouder uit. Als je graag nog wat meer bijpraat ben ik te bereiken via msn. O ja ik heb hem gekortwiekt. En in zijn omgeving zaten nog een aantal andere dieren zoals ara valkparkieten grijze roodstaart en nog enkele andere vogels.
serge_3030@hotmail.com.

Groetjes Serge
« Laatst bewerkt op: november 02, 2005, 09:29:49 am door Serge »

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 02, 2005, 09:40:02 am »
je kunt ook foto`s op www.mijnalbum.nlzetten je kunt daar gratis een account aan maken en hebt 500 mb ter beschikking

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: november 02, 2005, 09:48:50 am »
Tsjonge jonge, nu typ ik al een paar keer dit bericht en het komt steeds niet aan!

Je vogel is dus niet zo tam als een handopfok die daarna dagelijks in handen is gebleven. Je zult tijd en geduld nodig hebben, dan komt het zeker goed. Stapt hij wel bij je op de hand? Zo niet, kun je beginnen met dit te leren dmv het opstapcommando. Als ik jou was zou ik hier ook topics doorlezen in Gedrag, daar zul je vast t een en ander tegenkomen wat van toepassing is. Verder kun je ook in dit topic alles vragen hoor!! ;)

Serge

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 02, 2005, 10:11:36 am »
op de hand komt hij zeker al geen probleem daarmee, heb hem dit leren doen en telkens hij er goed op kwam beloonde ik hem met een zaadje. dit deed hij wel van de eerste dag, maar hij is eigenlijk een twee tal dagen later beginnen te bijten. de eerste dag dat ik hem had was hij zelf heel kalm.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: november 02, 2005, 10:25:45 am »
Het bijten moet je echt negeren, toaal niet op reageren, Doe net of het je niets uitmaakt dat hij bijt! Dan heeft het geen effect en zal hij er mee ophouden! Hij probeert je uit! ;) Klinkt wel erg makkelijk, maar probeer die houding te hebben: het maakt me niet uit of jij bijt!

« Laatst bewerkt op: november 02, 2005, 20:00:15 pm door Loes »

Cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 02, 2005, 10:33:06 am »
Ja dat is echt de enige manier. Dan weet hij direct dat het geen zin heeft en stopt ermee.
Dus niet schrikken en niet terug trekken en je hebt de strijd bijna gewonnen!

Gr Corina

Serge

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: november 02, 2005, 11:22:37 am »
Wat betreft het bijten negeer ik hem wel, en moet er aan toe voegen dat dit wel helpt. Het enige is dat ik geduld zal moeten uitoefenen. Nog even een vraagje denken jullie dat praten er wel zou inzitten ondanks dat men hem niet met de hand verder heeft opgevoed? Zou hij naar de toekomst toe dit nog kunnen aanleren. hoe leer je hem het best woordjes en zingen zijn er welpebaalde technieken voor?

Groetjes Serge

Alle hulp is welkom

Cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 02, 2005, 11:33:45 am »
Niet elke papegaai praat, maar je kunt het beste heel veel herhalen. Dus als je bijvoorbeeld 's ochtends beneden kom, altijd goedemorgen zeggen op dezelfde toon en manier. Leuke woordjes als Kiekeboe, doen het ook vaak goed! Heel enthousiast praten en uitgebreid belonen met je stem als er iets uit komt wat er op lijkt! Desnoods, klappen, juigen, dansen en springen. Dat vinden ze alleen maar leuk!

En geduld hebben!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: november 02, 2005, 14:15:08 pm »
Verwacht van een amazone alleen niet dat het zulke goede praters worden als grijsjes, want dan kom je bedrogen uit! Vaak zijn het maar enkele woordjes die ze zeggen! ;)