Auteur Topic: Chico bijt kinderen  (gelezen 2080 keer)

chantalboom

• Gast
Chico bijt kinderen
« Gepost op: november 07, 2005, 14:23:07 pm »
Onze Chico (nu 13 weken) gehoorzaamt ontzettend goed en is heel lief ook tegen vreemden en in druk gezelschap, maar hij is niet zo erg lief tegen mijn dochters (5 en 6) en andere kinderen.
Hij gaat wel bij ze op de arm zitten, maar ze kunnen er dan niet veel meer mee doen.
Hij probeert dan in de vingers te bijten of dreigt daarmee.
Hij merkt volgens mij dat hij kinderen de baas kan zijn. Ze kunnen hun stem ook nog niet zo krachtig gebruiken als wij dat doen, zodat een waarschuwing als: pas op of nee dat mag niet weinig effect heeft uit zo'n kindermondje.
Heeft iemand een tip om hem duidelijk te maken dat kinderen ook de baas zijn?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Chico bijt kinderen
« Reactie #1 Gepost op: november 07, 2005, 14:31:55 pm »
Waarschijnlijk is het inderdaad alleen maar dreigen! Zij worden daar misschien toch wel wat bang van een dat merkt hij.. Hij krijgt zo steeds meer macht. Ze moeten proberen niet bang te zijn, je kunt er van uitgaan dat hij niet bijt. Want bijten doet heel erg zeer hoor. Ik ben er bijna zeker van dat dat nog niet gebeurd is. Ze mogen juist helemaal niet reageren op dat bijtgedrag, maar moeten het negeren. Dus helemaal geen aandacht aan schenken... Ook een grote mond opzetten en roepen dat dat niet mag kan voor hem hele leuke aandacht zijn hoor!! Dus dat geldt ook voor jullie zelf! :)
Tsja en wat zouden je kinderen dan willen doen met Chico bij zich? Die van mij willen Sjakko ook vaak even bij zich, maar hebben er al gauw genoeg van, want ze zit eigenlijk alleen maar te zitten en wil het leifst naar mij!

Tommy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 07, 2005, 16:22:57 pm »
Is het baby bijten...dat zachtjes voelen met de snavel een beetje uit de hand aan het lopen?
Misschien kunnen ze steeds iets geven om in te bijten...een knuffeltje, speeltje of iets anders. Als ze nog heel jong zijn doet het ook geen pijn he? Maar ik zeg ook tegen mijn kinderen, laat het niet toe en geef iets anders waarop het wel mag, want dat bijten wordt niet zachter ;D

Koko

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 07, 2005, 21:20:42 pm »
waarom moet een gaai bij 1 kind van 5 of 6 jaar, zie het nut er niet van in

als ik kinderen zou hebben zouden ze er van  af moeten blijven met hun vingers

Groetjes
Boudewijn

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 07, 2005, 22:12:41 pm »
Haha nou, je kunt heus je gaaitje en kinderen wel opvoeden hoor ;D
Je moet mnatuurlijk altijd oppassen en kinderen mogen ze niet als speelgoed zien, maar ik zie niet in waarom een kind en een jonge gaai niet samen kunnen opgroeien ;)

chantalboom

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 07, 2005, 23:04:53 pm »
Nou kijk, de kweker waar ik Chico gekocht heb adviseert juist om hem in contact te brengen met de kinderen.
De kinderen zijn ook zijn huisgenoten en hij zal er dag in dag uit mee te maken hebben.
Ook hen moet hij leren te accepteren.
Hoe jonger hoe beter. En dat geldt voor elk huisdier.
Als de kinderen pas in contact komen met Chico wanneer ze ouder zijn, is de kans groot dat hij niets van ze wil hebben.
Dan is het einde helemaal zoek.
En wat dat bijten betreft, hij meent het serieus, want dat zie je aan heel zijn houding.
Hij gromt er af en toe zelfs bij.
Maar inderdaad, een speeltje erbij houden is een goeie, had ik zelf eigenlijk ook wel kunnen bedenken, dan heeft hij afleiding en hoeft hij niet alleen maar te zitten niksen.

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 08, 2005, 08:05:16 am »
mijn zoontje heeft 1 keer geprobeerd onze chico te aaien en ik kan zeggen hij zal het niet meer doen chico deed alleen de mond open en hij schrok zo erg hij begon te huilen durft wel voor hem te staan of zo maar steekt geen vinger meer uit naar chico  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: november 08, 2005, 08:55:18 am »
Kinderen zijn natuurlijk veel makkelijker te intimideren en uit ervaring weet ik dat het heel moeilijk is ze dan iets anders bij te brengen dan bang zijn.. Sjakko moest ook niks van mijn kinderen hebben en heeft Bjorn eens heel erg gebeten (Veel bloed, veel pijn). Het heeft lang geduurd eer Bjorn weer durfde proberen haar op zijn hand te nemen! Toch doet ie dat inmiddels wel weer, maar hij is nu ook al 13!

Koko

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 08, 2005, 10:48:51 am »
Kijk dit bedoel ik , Bjorn is inmiddels 13, en hij snapt vast en zeker hoe hij er mee om moet gaan, 1 kind van 5 a 6 jaar is nog te snel afgeleid.
Dit kan een schrik reactie te weeg brengen bij een Gaai, of welk ander dier dan ook, mijn advies tot een jaar of 10 alleen die lieve beessies van ons lekkers toe stoppen.
Dan ziet de Gaai of ander dier, het kind als een positief wezen

Kinderen en dieren zijn 2 hele onbetrouwbare wezens bij elkaar

Groetjes
Boudewijn

Ingmar

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 08, 2005, 10:51:33 am »
Ik herken dat wel. Jikke mijn dochter is zeer voorzichtig met gaaien en andere dieren, maar ze is toch nog maar 7 jaar oud. Als ze bv gebeten wordt schrikt ze en trekt ze terug, wat de schade alleen maar groter maakt. Ook kan zei nog ze voorzichtig en lief zijn, maar door haar leeftijd is ze soms toch snel afgeleid en daardoor maakt ze een onverwachte beweging wat een shrik reactie bij de gaai kan veroorzaken.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: november 08, 2005, 11:09:44 am »
Ja... Het schrikken is een heel natuurlijk iets en een kind kan zich daar moeilijk in beheersen en je maakt het ook niet wijs dat ie niet bang hoeft te zijn, terwijl de vogel wel dreigt...  De papegaai voelt dondersgoed dat het kind bang is door het weifelende op laten stappen of door het snel terugtrekken als hij dreigt. Dat is gewoon moeilijk te doorbreken en inderdaad Boudewijn lukt dit nu pas, nu ze ouder zijn.. ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 08, 2005, 11:28:47 am »
Tsja, het is ook afhankelijk van het kind denk ik? Iris is ook 7, maar die voelt haarfijn aan wat wel of niet kan :) Ze is echt erg goed met dieren en ook met de gaaitjes...alle vogels stappen bij haar op en ze is er totaal niet bang voor. Bijten weet ze op 1 of andere manier te vermijden ofzo en ze praat tegen ze alsof het kinderen zijn ;D ;) Ik denk dat je een kind wel kunt leren dat bijten te ontwijken. Iets van speelgoed aanbieden enzo, maar geen vingers uitsteken, niet laten kriebelen, maar dingen laten zien en vertellen.

Ingmar

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: november 08, 2005, 11:30:35 am »
Jikke voelt het ook wel heel goed aan, kan met haar 7 jaar al bijna zelfstandig jonge vogels ringen, maar toch blijft het uitkijken, laatst nog had ze het dat een gaai op haar asrm had, maar achter haar slaat plots een deur dicht, ze schrikt en de gaai ook, dus dat ging bijna mis. Het zijn vaak de omstandigheden die het leed veroorzaken.,

Tommy

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 08, 2005, 11:32:07 am »
Ja, je moet inderdaad wel altijd opletten ;)

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 08, 2005, 12:22:10 pm »
tuurlijk moet jeopletten ik heb 2 gehandicapte kinderen die al helemaal geen gevaar kenne dus vooral bij hun