Auteur Topic: Chico bijt kinderen  (gelezen 2072 keer)

Nanda

• Gast
Re: Chico bijt kinderen
« Reactie #15 Gepost op: november 08, 2005, 16:49:01 pm »
Tja, het blijft oppassen.
ook Jenny (is 6) wordt wel eens gebeten door Tatoo, maar dat is haar eigen schuld en dat weet ze.
Ze mag Tatoo best aanhalen, maar wel op een rustige manier. Eerst lief tegen hem praten, iets lekkers geven en dat voorzichtig op laten stappen of een kusje vragen.
Op deze manier gaat het heel goed en zal hij nooit lelijk doen. Maar soms.......als ik even niet oplet doet ze het op haar eigen manier, en ja......dan gaat het fout.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #16 Gepost op: november 09, 2005, 13:05:03 pm »
Kinderen en dieren mag je natuurlijk nooit alleen laten.
Joda bijt mijn jongens ook en die schrikken en kunnen dat niet verbloemen!
Met mijn oudste van 9 ben ik nu aan het oefenen, eerst maar met een trui met lange mouwen ;) En als Joda op zijn schouder zit gaat het wel goed, maar voor eventjes.
Mijn jongste van 6 schrikt al van het gefladder, die mag dus alleen fruit op een sateprikker geven als Joda op mijn schoot zit! Maar hij heeft ook motorische problemen waardoor het sowieso al erg moeilijk voor hem is.

chantalboom

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: november 09, 2005, 23:20:36 pm »
Vond ik wel typisch toen ik dat las van je zoon van 6 die motorische problemen heeft en dat het voor hem helemaal moeilijk is.
Mijn dochter (6) is motorisch ook zwak en dat zie je aan de omgang met chico.
Veel te hardhandig terwijl ze dat zelf niet door heeft. Is wel zielig want ze bedoeld het goed, maar wordt niet in dank afgenomen door Chico natuurlijk. Maar bang is ze helemaal niet. Ze geeft zich niet gewonnen en na een knauw richting vinger gaat ze gewoon door of er niets is gebeurd. Dan zie je Chico heel verbaasd kijken zo van: waarom rent ze nou niet hard weg?. Die gaaien weten donders goed wat er gaande is.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: november 10, 2005, 08:51:04 am »
Haha! Dat is leuk! Ze heeft dus van nature de goede houding!! :a036:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #19 Gepost op: november 10, 2005, 17:55:16 pm »
Mijn jongste is door zijn motorische probleem erg onzeker en of Joda dat aanvoelt! Daar maakt ze gebruik van!
Dus bij ons niet de succestory dat het fantastische vogeltje het kind wat nooit opgeeft zo goed aanvoelt :(
Welnee: bij ons is het HAP en kind huilt en geeft op. Tsja, kan gebeuren...