Auteur Topic: wat een schok!  (gelezen 8590 keer)

angelique_23

• Gast
wat een schok!
« Gepost op: november 08, 2005, 16:28:22 pm »
Gisteravond had ik al een voor gevoel...

De kleine nieuwe Snippie was al erg rustig (te) voor mijn doen  :CENS

Dus ik besloot hem pap te geven, hij kwam weer helemaal bij... gelukkig..

Maar vanochtend ging het helemaal fout.. ik ging bij hem kijken en niets aan de hand.. Maar een kwartiertje later (moest de hond even uitlaten, was het een groot drama... :cry: Ik zag Snippie op de bodem liggen met z'n vleugels wijd en z'kopje hing helemaal...  :o :o :o Dus ik gelijk allemaal warme handdoeken gepakt papje dwangevoed... enz.. Na een kwartier kwam hij helemaal bij.. pffff ...

Ik snap er niets van maar hij ligt nu in een bak met handdoeken kruiken enz en hij is weer een beetje de oude..  ::) Gelukkig, we houden hem goed in de gaten..

He ergste is nog dat we een tijdje geleden een baby valkje hadden wat was doodgegaan door verkoudheid en overstappen van pap naar zaadjes enz  .... Ik zat echt te janken toen ik hem zag en dacht gelijk niet weer...  :o :cry: Pff dat moest ik even kwijt..

Gr Angelique

angelique_23

• Gast
Re: wat een schok!
« Reactie #1 Gepost op: november 08, 2005, 16:36:47 pm »
die man zei 7 weken, maar zelf denk ik nu toch echt van niet, ook zei hij dat hij al zelfstandig eet... jaja geloof er niets meer van....
 :angry: :cry:

En ik vroeg hem nog nadrukkelijk eet hij zelfstandig ivm met m'n overleden valkje dat we dat echt niet meer aan zouden kunnen weer 1 verliezen..  :(

Nanda

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 08, 2005, 16:41:46 pm »
Wat sneu zeg.
Maar je wist toch dat ie aan de pap zat? Of vergis ik me nou ???

Ik hoop dat ie er weer een beetje bovenop komt, en jij ook natuurlijk (van de schrik)

sterkte

angelique_23

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 08, 2005, 17:33:39 pm »
Citaat
Wat sneu zeg.
Maar je wist toch dat ie aan de pap zat? Of vergis ik me nou

Ik hoop dat ie er weer een beetje bovenop komt, en jij ook natuurlijk (van de schrik)

sterkte

Hij was er vanaf volgens die man, maar omdat hij toch vond dat hij wat stil was had hij hem nog wat extra pap gegeven..  ???

Tja ... ik geef hem gewoon pap en kijk hoe de rest gaat met zaadjes.. ?? 

Kimz

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 08, 2005, 17:50:17 pm »
Goh, ik hoop dat het goed komt zeg! Veel sterkte ermee!
Groetjes,Kim

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: november 08, 2005, 19:02:58 pm »
Eng zeg.. Ik vind het toch doodeng hoor zulke jonge vogels! Kon ie niet langer bij de kweker blijjven? ???

amacera de pera

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 08, 2005, 19:10:27 pm »
goh wat vervelend zou hij  dan toch te jong bij z'n ouders zijn weg gehaald? ;D heel vel sterkte er mee en hou hem goed in de gaten

groetjes ann

angelique_23

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 08, 2005, 19:34:30 pm »
Citaat
Eng zeg.. Ik vind het toch doodeng hoor zulke jonge vogels! Kon ie niet langer bij de kweker blijjven?

Als hij zegt 7 weekjes en ik weet niet beter...  :( Tja dan had ik wel gewacht maar ja om nu weer even naar Alkmaar te rijden..  :CENS nee dank je..  ;)

We doen ons best met het beessie, maar 1 ding weet ik wel als we geen ervaring hadden had hij mss niet meer geleefd..  :cry:

het is wat...  ??? :(

languuuhh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 08, 2005, 19:41:21 pm »
ik hoop dat het weer helemaal goed met hem komt ik vind ht heel zielig

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9 Gepost op: november 08, 2005, 20:11:38 pm »
jeetje, wat eng  :o

Met 7 weken zou hij inderdaad gewoon moeten kunnen eten. Mijn jonkies werden met 6 weken door uit het nest gesmeten door ma en pa.

En als ik de foto zo zie, zit hij ook al behoorlijk goed in de veren toch? Dan moet hij wel een week of 7 denk ik.

Probeer inderdaad nog half pap / half zaadvoeding te geven en misschien even na laten kijken?

Heel veel succes!  :-*

Tommy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 08, 2005, 20:33:16 pm »
Ik snap dit niet, je spreekt jezelf tegen...ik quote hier jezelf vanuit t topic van Snippie ::) Blijkbaar wist je dus dat hij niet zelf at? Sorry, maar niet zo handig dan om te denken dat ie zn baasje "onder controle"had en het hem zelf uit te laten zoeken. Ik hoop dat ie snel helemaal bij trekt, maar ik krijg t idee dat je t zelf veroorzaakt hebt :CENS

Citaat
Die man zei ook dat hij nog niet kan vliegen en niet zelfstandig kan eten.. Hij kan al aardig vliegen hebben we gemerkt en eten doet hij ook dus.. volgens mij heeft hij z'n baasje aardig onder controle gehad..   

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #11 Gepost op: november 08, 2005, 23:57:03 pm »
Wat zal jij geschrokken zijn!
Maar ik denk niet dat jou Snippie al 7 weken is, want 2 weken geleden stonden er 2 fischeries op de MP van 3 weken, handopfok en volgens mij is jou Snippie er 1 van! Deze mensen hebben eens in de zoveel tijd een handopfokbabietje te koop! Ik weet het zo goed, omdat die advertentie zo verleidelijk voor mij was (ik wil er ook nog zoeentje) ::)
Maar je wist dat ie nog niet geheel zelfstandig at. Dat blijft toch eng he? Ik weet het nog van Joda, goh de dag dat ie niet zijn pap at! De zenuwen had ik ervan.
Ik denk dat je een strak schema moet aanhouden en probeer te observeren hoeveel ie zelf eet!
Succes! Ik hoop dat het goed komt! ;)

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: november 09, 2005, 07:20:23 am »
ik vind het maar niks ik zou zoiets alleen doen bij mensendie ik echt vertrouw
ik heb bij kimdat wel gedaan maar die vertrouwd mij en ik haar en met alle vogeltjes is het goed gekomen

gr kelly

Nanda

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 09, 2005, 08:00:54 am »
En, hoe gaat het vandaag met Snippie?

angelique_23

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 09, 2005, 12:29:17 pm »
Citaat
Ik snap dit niet, je spreekt jezelf tegen...ik quote hier jezelf vanuit t topic van Snippie  Blijkbaar wist je dus dat hij niet zelf at? Sorry, maar niet zo handig dan om te denken dat ie zn baasje "onder controle"had en het hem zelf uit te laten zoeken. Ik hoop dat ie snel helemaal bij trekt, maar ik krijg t idee dat je t zelf veroorzaakt hebt

Toen hij hier de 1e dag was, at hij geheel zelfstandig eikrachtvoer de zaadjes enz, maar de 2e dag keek ik nog eens goed en toen zag ik dat hij helemaal niet zoveel had gegeten in verhouding dat hij zou moeten eten..

En vliegen deed hij echt wel goed..

Tja ik weet het ook niet meer hoor..  ???

Citaat
Wat zal jij geschrokken zijn!
Maar ik denk niet dat jou Snippie al 7 weken is, want 2 weken geleden stonden er 2 fischeries op de MP van 3 weken, handopfok en volgens mij is jou Snippie er 1 van! Deze mensen hebben eens in de zoveel tijd een handopfokbabietje te koop! Ik weet het zo goed, omdat die advertentie zo verleidelijk voor mij was (ik wil er ook nog zoeentje)
Maar je wist dat ie nog niet geheel zelfstandig at. Dat blijft toch eng he? Ik weet het nog van Joda, goh de dag dat ie niet zijn pap at! De zenuwen had ik ervan.
Ik denk dat je een strak schema moet aanhouden en probeer te observeren hoeveel ie zelf eet!
Succes! Ik hoop dat het goed komt!

Was dit ook in Alkmaar, die man zei idd dat hij nog een baby had, maar die at goed en omdat ze samen zaten ging mijn Snippie (we hebben trouwens een andere naam gegeven Sqeeky ) ook eten ... Maar omdat de ene vogel al verkocht was, zei die man dat hij voor de zekerheid de andere nog maar eens pap had gegeven  (vlak voordat ik hem kreeg natuurlijk  :CENS)

Maar goed...

Met Sqeeky gaat het stukken beter, hij heeft al wat zaadjes gegeten uit m'n hand (ditmaal gecheckt)  en vanochtend een klein beetje pap.. Hij fluit weer vrolijk hij vliegt weer enz..

Alleen zit de angst er nu wel goed in, want geen papje betekent zaadjes enz... maar als hij dat weer niet blijkt te eten word hij weer zwak..  en moet hij weer pap, volgens mij is hij echt geen 7 weken.. hij wil trouwens alleen maar wegduiken in je handen en dan moet je een holletje maken hihi zo lief... hij slaapt ook heel veel....   :CENS

Coco was toen we hem kregen 7 weken kreeg ook nog pap, maar ze sliep niet veel en vloog alleen maar vrolijk rond en at vrij snel zelfstandig...??? Daarvanuit hebben qwe het idee dat hij geen 7 weken is, maar ja elk vogeltje is de ander niet..?

P.s bedankt voor de steun allemaal..  ;)