Auteur Topic: wat een schok!  (gelezen 8566 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: wat een schok!
« Reactie #30 Gepost op: november 09, 2005, 20:53:47 pm »
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Hoe oud schat je hem nu dan?

Je kan wel de pap minderen, dus minder geven in 1 keer zeg maar, maar doe je daar nu al goed aan?  ???

Tommy

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: november 09, 2005, 21:50:49 pm »
Oja even voor de duidelijkheid...

Heb eigenlijk geen zin in verdere discussie of **
wat dan ook...
Ik ook niet, maar t is nu een stuk duidelijker ;)

Citaat
Met sqeeky gaat het goed... hij heeft vandaag weer zaadjes gegeten uit m'n hand en pelt ze zelfs... wauw.. Ik hou me liever daar mee bezig...  dan me te moeten verdedigen ... dus ...

bedankt voor de adviezen..

Gr Angelique
Fijn ,houden zo :thumsup:

Veel succes verder :-*

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #32 Gepost op: november 09, 2005, 21:58:41 pm »
Bij ons begon Joda zelf minder pap te nemen. Ik was ook bang dat ze pap te gemakkelijk zou vinden en dat ik haar nog zou voeden tot ze een jaar was. Maar niets was minder waar. Hoe meer ze zaadjes at, des te minder pap ze nam. Wel bleef ik nog een poosje 3x per dag voeden, maar dan mindere hoeveelheden, maar dat liet ik haar zelf bepalen en dat werkte!
En omdat ik jou Sqeeky even oud schat als onze Joda toen...
Dus zou ik haar 3x per dag voeden, ik deed het om 8,30 uur, 15.30 uur en 22. 00 uur.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #33 Gepost op: november 09, 2005, 22:02:03 pm »
Bedenk ik mij ineens: heb jij dat pap zelf gekocht of meegekregen? Dat maakt natuurlijk ook verschil. Als je het hebt moeten kopen, dan heb je een heel pak en is het niet zo erg als je wat weg moet gooien omdat ze niet alles neemt. Maar krijgt ze dan wel dezelfde pap als bij de vorige eigenaar?

angelique_23

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: november 09, 2005, 23:34:57 pm »
ik heb pap meegekregen (daar stond ik op) met het merk kalee ofzo?? want dat stond op een papier wat ik van hem had gehad..

Er zit nog in voor denk ik 3 dagen, maar ik kan altijd erbij kopen alleen heb ik zelf liever nutribird die heb ik vroeger voor coco en knuffie (valkje) ook gehad..   :CENS

Ik geef denk ik idd 2 a3 keer pap per dag... vandaag heb ik het 2 keer gegeven, maar ik denk dat ik voor de zekerheid (ligt aan het geluid van de vogel hij geeft het aan... ) vanavond laat nog wat geef 12 uur ofzo??
maar dan wel een klein beetje.. en dan morgen een uurtje of 12 a 1 uur weer een beetje..  ik kijk het gewoon even aan en in de tussentijd geef ik hem zoveel mogelijk de kans om te wennen aan de zaadjes enz..  ;)

Gr angelique

Tommy

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: november 10, 2005, 10:46:25 am »
Kaytee, en dat zou ik ook gewoon weer kopen, hij is het immers gewend en er is niks mis mee. Een bus kost iets van 7 euro nogwat. Maar als je pap mee kreeg...dan wist je dus dat hij niet helemaal zelf at ;) Ik zou savonds iig nog geven...dan gaat hij niet hongerig slapen.  :-*
Citaat
Ik weet niet of ik er goed aan doet, maar geef hem om 12 uur s'middags pap en dan s'middags druk bezig met zaadjes enz en heb hem om 7 uur weer pap gegeven..

Zal ik dan wachten met weer tot 12 uur morgen of zal ik vanavond nog wat geven of bezig zijn met zaadjes enz..?
Ik denk dat dit een mooi schema is   :a036: sOchtends zal hij eerder zelf eten en verder heb je wel zaadjes liggen he? Zodat hij er wat mee om kan klooien?

angelique_23

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: november 10, 2005, 12:51:52 pm »
heb me rot gebeld enz... maar nergens in rotterdam is Kaytee te koop..  ???

Ik belde en kreeg toen te horen dat het niet meer word geimporteerd naar nederland.. enz..

Dus nu wil ik dus toch maar overgaan op nutribird, wel kleine beetjes  geven dan maar zodat hij kan wennen..

Kan dit wel..?

Gr Angelique

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #37 Gepost op: november 10, 2005, 13:50:55 pm »
Dat moet dan maar toch? Meng het laatste wat je van de Kaytee hebt dan eerst met de Nutribird, geleidelijk wennen. Volgens mij kan dat wel hoor! ;)

angelique_23

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: november 10, 2005, 14:00:06 pm »
oke bedankt..  ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: november 10, 2005, 14:18:51 pm »
Meen je dat nou? :o Wat raar, hier verkopen ze het overal ???
Maar mixen is ook wel een goed idee...Hij lust t vast wel ;)

angelique_23

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: november 10, 2005, 14:25:05 pm »
waar is hier...  :)  ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: november 10, 2005, 15:40:29 pm »
 ;D Hier in Friesland en omstreken ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: november 10, 2005, 15:41:24 pm »
Oh ja...zit daar bij jullie een pets place? Die heeft t vast wel!

angelique_23

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: november 10, 2005, 16:28:00 pm »
Heb even gecheckt alleen in hoogvliet dat is het dichtste bij
ik woon in charlois namelijk.. is een petsplace maar nope had het niet meer..  dus... dan maar nutribird...
heb het besteld en het zou er morgen 100% zijn..  ik ken die man goed hier dus.. maar hij kon ook niet meer aan kaytee komen tja..  ???

Nutribird it is..  ;)

dylantjuh

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: november 10, 2005, 16:30:43 pm »
Gisteravond had ik al een voor gevoel...

De kleine nieuwe Snippie was al erg rustig (te) voor mijn doen :CENS

Dus ik besloot hem pap te geven, hij kwam weer helemaal bij... gelukkig..

Maar vanochtend ging het helemaal fout.. ik ging bij hem kijken en niets aan de hand.. Maar een kwartiertje later (moest de hond even uitlaten, was het een groot drama... :cry: Ik zag Snippie op de bodem liggen met z'n vleugels wijd en z'kopje hing helemaal... :o :o :o Dus ik gelijk allemaal warme handdoeken gepakt papje dwangevoed... enz.. Na een kwartier kwam hij helemaal bij.. pffff ...

Ik snap er niets van maar hij ligt nu in een bak met handdoeken kruiken enz en hij is weer een beetje de oude.. ::) Gelukkig, we houden hem goed in de gaten..

He ergste is nog dat we een tijdje geleden een baby valkje hadden wat was doodgegaan door verkoudheid en overstappen van pap naar zaadjes enz .... Ik zat echt te janken toen ik hem zag en dacht gelijk niet weer... :o :cry: Pff dat moest ik even kwijt..

Gr Angelique

Hoi.

Wat vrezelijk zeg! :cry:
Ik hoop voor je dat het weer helemaal goed komt! :-*