Auteur Topic: Bakkie werpen  (gelezen 997 keer)

Riboet

• Gast
Bakkie werpen
« Gepost op: november 09, 2005, 12:40:20 pm »
Middel heeft een nieuw spelletje verzonnen. Bakkie werpen. Je wurmt de voerbak uit zijn houder en gooit hem op de bodem van de voliere want dat geeft een leuke knal! En dus zag het rvs schaaltje met grit en maagkiezel al heel snel wat er in de kranten staat te lezen  die als bodembekking gebruikt worden.

Dus ik dat bakje maar weggehaalt. Gelukkig heeft Middel het nu voorzien op de grote voerbak in het voederplateau (de gritbak hing op een andere plek in een ring). Deze voerbak zit geklemd. Ik hoop dat ie op een gegeven moment het maar gaat opgeven en ik ook de gritbak weer in de ring kan hangen.

Laat hem lekker gaan schommelen in de ringen ofzo, maar het lijkt wel of papegaaien moeten en zullen vernielen. :angry:

Overigens is het niet vreemd dat Middel met de bakkies smijt. Pappa- en Mammagaai doen het ook geregeld (maar die wachten dan meestal wel tot het bakkie eerst leeg is  :)).

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: Bakkie werpen
« Reactie #1 Gepost op: november 09, 2005, 13:09:51 pm »
Ja ik snap wat je bedoelt! Joda had ook zo'n bakje wat ze zelf los kon krijgen! Eerst gaf ik mijn jongens de schuld omdat ik dacht dat zo'n klein vogeltje dat niet kon doen! :-[
En Joda deed dat als het bakje gevuld was, dan liep ze op de bodem eens lekker door het fruit met eivoer heen en dan at ze het van haar pootjes af! :angry: ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: november 09, 2005, 14:11:30 pm »
Pappa en Mammagaai zijn wat slimmer, die vinden het makkelijker om uit het bakje te eten dan van de grond.. Of ze smijten uit boosheid omdat het voer op is..?  ;D

carlito

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 09, 2005, 15:12:10 pm »
spelen vinden ze zo fantastisch; aktie en reaktie (liefst met veel lawaai)!!!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: november 09, 2005, 16:23:02 pm »
...heeeel veel lawaai  ;D