Auteur Topic: Verschillende soorten pellets bij elkaar!  (gelezen 3040 keer)

Cheetah

• Gast
Re: Verschillende soorten pellets bij elkaar!
« Reactie #15 Gepost op: november 11, 2005, 10:03:41 am »
Zelf heb ik een tijd Eco met Nutri gegeven.

Ik doe het niet meer omdat ik vind dat elk pellet uitgebalanceerd is in zijn soort voor de soort vogel. Omdat Eco een heeeel ander pellets is dan de H (kijk maar naar de kleur, geur, smaak en ontlasting) denk ik dat de verhoudingen van hoe de pellets uitgebalanceerd zijn niet meer kunnen gaan kloppen.

Beiden hebben andere ingredienten erin. Het zou kunnen dat de vogel nu extra vitaminen/mineralen of wat dan ook binnen krijgt en dat het juist beter is, maar je kan ook teveel van een bepaalde stof binnen krijgen, of bepaalde stoffen kunnen misschien niet meer werken.

Ik zou zeggen probeer het gewoon, je zal zelf aan de conditie van de vogel zien of je er goed aan doet.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: november 11, 2005, 10:07:25 am »
Ik vind het echt een hele rare redenatie! Dat zou dan moeten betekenen dat

Cheetah

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: november 11, 2005, 10:32:13 am »
Ooh dat bedoelde ik niet, wat ik bedoel was dat er verschillende soorten gezonde/uitgebalanceerde voedingen zijn. In dit geval Eco en H. Volgens de voedingswijzer heb ik wel eens gelezen dat bepaalde mineralen en vitaminen verloren kunnen gaan als je ze tegelijk gebruikt.

Denk je niet dat het beter is om het bij 1 pellet te houden en dan zelf fruit/groente erbij te geven? Dan weet je wat de vogel precies binnenkrijgt (alhoewel het niet precies is, omdat je vaak ook niet kan zien wat er allemaal in die pellets zitten).

Tommy

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 11, 2005, 11:18:06 am »
Nee, dat denk ik dus niet...niet dat het slecht is 1 soort te geven, maar ik ben t echt met Loes eens. Hoe je t ook bekijkt...met jullie redenatie zou 1 van de pellets dus zelf slecht zijn en de benodigde vitamines en mineralen missen, anders kan het niet zo zijn dat er een tekort ontstaat ;) Dat een merk dat roept is volgens mij voornamelijk eigen belang :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #19 Gepost op: november 11, 2005, 11:55:05 am »
Juist!  :a036: In mijn ogen is het ook zo logisch als wat, dat er niks mis mee is om meerdere pellets te geven! :thumsup:
« Laatst bewerkt op: november 11, 2005, 13:21:19 pm door Loes »

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: november 11, 2005, 13:04:51 pm »
ik dacht al pallets  ik denk al maar het is pellets

Cheetah

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: november 11, 2005, 14:15:16 pm »

Zelf denk ik dat als de Eco/H zo samengesteld is dat je van alles de juiste hoeveelheid krijgt (althans de vogel) maar die bij beide verschillen  maar dan toch gecompenseerd worden door een andere stof, dan krijgt je toch onjuiste verhoudingen?

Maar goed, als de vogel het er goed op doet? Waarom niet? Het zijn tenslotte alleseters. Beiden vind ik een goede pellet omdat ze o.a. ecologisch zijn en de vogels er niet zo een diaree van krijgen als bij Nutri of Kaytee.

Tommy

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: november 11, 2005, 14:47:27 pm »
Die onjuiste verhouding zou je alleen krijgen als er bv verschillende brokken in 1 zak zitten. Zolang de verhouding per brok deugt is er dus niets aan de hand ;)