Auteur Topic: En dit is dus echt de laatste... helaas we doen het niet... :(  (gelezen 6311 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: En dit is dus echt de laatste...
« Reactie #15 Gepost op: november 12, 2005, 22:58:18 pm »
Ach wat lief, wees je wel voorzichtig, met zijn 5 weekjes  ;)
Het is een droppie!  :hart:

en nu niet meer op marktplaats kijken h

jeske5

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: november 12, 2005, 23:09:32 pm »

Ben ik nou de enige die zich afvraagt waarom die vogels zo vreselijk jong al weg moeten?  ???

Nee, daar ben je zeker niet de enige in. Ik snap daar ook niks van. en ik snap ook niet waarom er op marktplaats bijna alleen maar handopfok te krijgen is?!? wordt er niet goed van als ik dat allemaal lees!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #17 Gepost op: november 12, 2005, 23:19:32 pm »
nee, ik ook niet.
Voor geen goud handopfok hier, alleen in noodgevallen, en met een fatsoenlijke leeftijd en goed eten wat zaad / pellets betreft, mogen ze de deur uit.
Het zal wel weer voor de centen zijn 

jeske5

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 12, 2005, 23:43:28 pm »
ja, dat zal er inderdaad wel mee te maken hebben. Terwijl je toch zou denken dat handopfok duurder is....en het kost veel tijd....

Kimz

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: november 13, 2005, 09:41:42 am »
ja, dat zal er inderdaad wel mee te maken hebben. Terwijl je toch zou denken dat handopfok duurder is....en het kost veel tijd....
Ik voer mijn kleintjes(grasparkietjes) meestal bij als ze trosgierst beginnen te knabbelen, dan krijg je toch weer een ander contact met ze, dat vind ik prachtig :hart: . Zonder handvoer kunnen ze ook tam worden, maar het is zo speciaal om ze met de hand te voeren.
Groetjes, Kim.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #20 Gepost op: november 13, 2005, 11:32:00 am »

Vandaar dat ze dus op een belachelijke leeftijd al weg moeten. Ze doen aan handopfok omdat ze dan tamme vogels kunnen verkopen, maar dit is duurder dan wanneer de ouders dit doen denk ik, dus kunnen ze met een week of 3 al weg.

En handopfok vind ik helemaal niet speciaal, wat is er nu mooier dan mams die in de weer is met al die kruimels van haar. En ook dan worden ze prima tam, maar dat kost veel meer tijd en daar hebben die mensen die zich kweker noemen geen zin in, die willen alleen maar geld verdienen.  

Tommy

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: november 13, 2005, 11:42:36 am »
Ik ben t helemaal met je eens Janina :thumsup: En kijk, t kan wel duurder zijn..of meer tijd kosten...maar de jongen weghalen betekent vaak ook dat de ouders weer nieuwe eieren leggen. Sommige kwekers doen het daar echt om :angry: Leuk hoor, zo'n legbatterij :cry: Om het dan maar niet eens over de risicos voor de jongen te hebben  :-X

angelique_23

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: november 13, 2005, 13:41:27 pm »
Citaat
Ach wat lief, wees je wel voorzichtig, met zijn 5 weekjes  
Het is een droppie!  

en nu niet meer op marktplaats kijken h

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #23 Gepost op: november 13, 2005, 14:20:41 pm »
Heel veel doen het voor het geld en natuurlijk denken ze dat als je ze pap geeft dat je dan een sterkere band krijgt met ze.. (deels ben ik het daar me eens)

Vind ik ook niet. Los gezien van het feit dat er meer problemen ontstaan met gaaitjes die zijn groot gebracht door handopfok, maar je kunt toch een prima band opbouwen met een kleintje, die gevoerd word door de ouders, door tijd en energie er in te stoppen.

Maar goed, ik hoop dat alles goed mag gaan met je nieuwe kleintje  :hart:

charon

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: november 13, 2005, 14:25:38 pm »
 :)
Ik zou maar uitkijken als ik jou was straks eindig je net als ik
 50 aga's
wij zijn ooit ook eens gaan kijken voor 2 vogeltjes toen had mijn man zo iets van meid jij krijt er 4 van me ,maar ja hij vond weer andere vogels mooi en ik moest perse de vogels hebben die ik op het oog had.
en toen zagen we andere en die waren toch ook wel heel erg mooi en lief en die ja die moesten we toch eigenlijk ook wel hebben
en ja wat waren we vergeten ze planten zich ook nog voor!! :-[
Laatst ook weer hele mooie gezien , dus het is voorspelbaar wat mijn man te zien krijgt op mijn verlanglijstje

Het gaat om een fischeri mottle ( ik weet niet of jullie die kennen maar die is echt super mooi!!)
wel een beetje prijzig ,maar ja gewoon ff lief kijken

angelique_23

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: november 13, 2005, 15:49:18 pm »
Citaat
Ik zou maar uitkijken als ik jou was straks eindig je net als ik
 50 aga's

Haha tja nee dat past niet hier in huis, dan moeten we een huis met een tuintje gaan zoeken..  ;)

Citaat
Het gaat om een fischeri mottle ( ik weet niet of jullie die kennen maar die is echt super mooi!!)
wel een beetje prijzig ,maar ja gewoon ff lief kijken

Heb deze foto gevonden???

Idd een mooie..  ;) maar ik hou het wel bij m'n kleine Sqeeky fischeri..  :)

« Laatst bewerkt op: november 13, 2005, 15:53:06 pm door angelique_23 »

charon

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: november 13, 2005, 16:53:37 pm »
ik heb nog een mooiere gezien bij een kweker lijkt net of hij gemarmerd is
hij staat hier :
http://home.tiscali.nl/fischeri/default.htm

angelique_23

• Gast
Re: En dit is dus echt de laatste... helaas we doen het niet... :(
« Reactie #27 Gepost op: november 15, 2005, 13:29:52 pm »
Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en het was allemaal niet echt positief.. heb al een spierziekte en nu heb ik ook nog eens wat te horen gekregen, wat mij heb doen besluiten dat ik deze zorg voor de nieuwe kleine "Pietje " er niet bij kan hebben..  :cry:

Tja het is heel moeilijk, maar ik weet zker dat de vogels die ik nu heb graag hun baasje wat langer willen houden dan vandaag...  :(

Dus geen nieuwe birdie erbij, maar genieten van de vogels die we wel hebben..  :)

Gr angelique

Tommy

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: november 15, 2005, 14:51:17 pm »
He meid, wat naar  :( Ik vind het verstandig dat je deze beslissing neemt, maar de reden...  :( :cry:
Heel veel sterkte en een dikke knuffel :-*

jeske5

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: november 15, 2005, 14:56:24 pm »
dat is heel vervelend! :cry: maar ik vind het wel heel knap van je dat je deze beslissing hebt genomen, ook al is de reden inderdaad erg  :-X
geniet inderdaad nog maar eens extra van de vogeltjes die je nu hebt, en wie weet....misschien kun je er ooit nog eentje bijnemen.
Petje af iig voor deze beslissing!  :a036: