Auteur Topic: Veel pluisjes onder slaapplek 's morgens  (gelezen 3133 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Veel pluisjes onder slaapplek 's morgens
« Gepost op: november 14, 2005, 15:56:37 pm »
's Morgens liggen er in Sjakko's kooi altijd heel veel pluisjes onder de slaapplek. Ik weet niet hoe dat komt, zou ze misschien ergens plukken? Ik zie nergens kale plekjes ofzo.. Hebben jullie papegaaien ook 's nachts pluisuitval? Het gekke is, dat ik na het wieken heel bang was voor plukken omdat ze zoveel ging poetsen en trekken aan de gewiekte veren. Dat viel dus mee, maar ik heb dus wel die pluisuitval 's nachts!  ???
Ik las trouwens dat de vogel van Rocko dit ook heeft in dit topic!

Citaat
Nou het is nog niet afgelopen. Het heeft een tijdje heel goed gegaan. Hij kreeg stoppeltjes en zag er iets beter uit. Toen heb ik naast zijn harrisons ieder dag een handje zonnebloempitten gegeven.
Hij genoot ervan. Maar het leek wel of hij steeds meer jeuk kreeg. Terug bij af dus.

Ook zat hij nog steeds aan zijn brandnetelthee kuur. Ik ben nu weer gestopt met die zonnebloempitten en volgens mij gaat het weer iets beter. Vannacht heeft ie helemaal niet geplukt.
Terwijl vorige week er iedere ochtend een donsdekbedje onder zijn slaapplaats lag.

Ik ben nu met de 4e kuur bezig en ik hou het voorlopig nog even vol.

Misschien helpt, misschien niet en anders ga ik hem omdopen tot Kojak.

Gr. Rocko

Cosch

• Gast
Re: Veel pluisjes onder slaapplek 's morgens
« Reactie #1 Gepost op: november 14, 2005, 16:21:31 pm »
Nee, Coco heeft geen pluisuitval 's ochtends. Het is me tenminste niet opgevallen.
Misschien heeft het iets te maken met dat ze zo apart tegen de tralies hangt als ze slaapt! Schuren ofzo?  ???

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: november 14, 2005, 17:22:19 pm »
Nee, daar heeft het niet mee  te maken, want ze slaapt al zo sinds ik haar heb en het is pas sinds ze gewiekt is... Daarvoor is het echt nog n

Tes

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 14, 2005, 17:48:15 pm »
Chico heeft dat ook inderdaad. Ik dacht ook dat het plukken was

maar hij wordt niet kaal of zo! Het zijn donsveertjes.

Ik weet ook niet wat dit is.

Pascalle

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 15, 2005, 00:19:08 am »
Gijsje heeft dat ook regelmatig, vooral als hij 's avonds lekker aan het "tutten" is. De ene dag is het erger dan de andere dag. Gister was het redelijk erg, maar 's middags had hij lekker onder de douche gezeten dus 's avonds is hij aan de gang gegaan met schoonmaken denk ik.
Lijkt me niks ergs, toch?! Ben alleen extra veel aan het stofzuigen  ;D

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 15, 2005, 08:44:58 am »
mijn chico heeft dat alleen de eerste 2 dagen toen ie hier was gehad ze was ook nooit gedouched geweest het vet lach over haar veren er kwam een grote vieze troep uit haar veren en toen heeft ze de eerste dagen gehad dat als ik smorgens beneden kwam er dons veertjes lagenmaar heeft eenvogel van 4 jaar wel dons veertjes????

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #6 Gepost op: november 15, 2005, 09:06:14 am »
Ja,Flurry mijn amazone laat af en toe ook een donsje vallen en hij is ook al vijf.Ik vond het ook vreemd maar ik denk dat het dat is waardoor ze warm blijven.Gewoonlijk zie je er niets van,alleen als hij gaat poetsen of misschien bij het ruien.Alleen bij mijn aratinga's en agaatjes zie ik het niet echt.
Het zal wel goed zitten.
Gr.Antonia

dylantjuh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 15, 2005, 09:10:26 am »
Goofy is in de rui maar verliest wel heel erg veel veren..
Eerst was het erger dan nu maar hij is niet kaal.
Hij had vorige keer ook 1 bloedveer (dat was een nieuwe veer, zo`n heel klein vleugelveertje die nog aan het groeien was.)

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 15, 2005, 09:10:57 am »
Nee, daar heeft het niet mee  te maken, want ze slaapt al zo sinds ik haar heb en het is pas sinds ze gewiekt is... Daarvoor is het echt nog n

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: november 15, 2005, 10:45:14 am »
Ik weet het ook niet hoor. Kijk, die donsveertjes verliezen ze natuurlijk altijd. Maar nu is het gewoon duidelijk dat er 's nachts een h

Pascalle

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 15, 2005, 15:28:11 pm »
Loes, waarom zit Sjakko 's avonds onder een doek? ??? ???

rocko

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 15, 2005, 17:38:18 pm »
Mijn grijze plukt zijn donsveren en knipt zijn andere veren stuk met zijn snavel. Onder zijn vleugels is ie bijvoorbeeld helemaal kaal.

Een aantal veren onder zijn slaapplaats lijkt me normaal. Hij moet zich ook poetsen. Wij verliezen ook
haren. Maar bij mij is het, als ie veel plukt, echt een berg; een handvol.

Ik denk dat je het gewoon een beetje moet afkijken. Maar schenk er niet teveel aandacht aan. Want dat hebben ze zo door.

Gr. Rocko

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: november 15, 2005, 19:37:12 pm »
Ik kan er geen aandacht aan schenken, want ze zit 's avonds onder de doek! :thumsup:
Pascalle, Sjakko zit onder een doek omdat ze dat wil.. Ik kreeg haar met 2,5 jaar en kwam er achter dat ze dat 's avonds wilde. Nu vraagt ze erom door te zeggen"Welterusten schat, lekker slapen" Als ik de doek er niet overheen doe, blijft ze dt constant herhalen!! ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: november 15, 2005, 19:38:54 pm »
mijn chico heeft dat alleen de eerste 2 dagen toen ie hier was gehad ze was ook nooit gedouched geweest het vet lach over haar veren er kwam een grote vieze troep uit haar veren en toen heeft ze de eerste dagen gehad dat als ik smorgens beneden kwam er dons veertjes lagenmaar heeft eenvogel van 4 jaar wel dons veertjes????

Ja, Kelly, ze blijven altijd donsveertjes houden!! ;)

Pascalle

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 15, 2005, 19:46:33 pm »
Wat grappig! Dat Sjakko erom vraagt  ;D ! Tja dan kan je slechts weigeren!