Auteur Topic: pap geven  (gelezen 1939 keer)

Serge

• Gast
pap geven
« Gepost op: november 14, 2005, 16:57:21 pm »
hallo beste vrienden,

heb er een gaaitje bij, een grijsje van 13 weken. Heb hem u zeven dagen thuis en volgens de verkoper zo hij nog wel een papje lusten eenmaal per dag. Als ik hem s'avonds zijn pap geef zou hij die rauw lusten. hij eet zijn zaadjes en fruit, maar nu komt de vraag hoelang moet ik hem zijn pap nog geven? Zou hij er niet aan verslaafd geraken of gaat dit vanzelf wel over? Hij krijgt Nutribird A19.
Groetjes Serge

Aaranâ„¢

• Gast
Re: pap geven
« Reactie #1 Gepost op: november 14, 2005, 17:12:32 pm »
Met 12 weken zijn de meeste grijsjes zelfstandig, dus lekker afbouwen.
Bied hem fruit aan ipv pap ;) en geef om de dag nog even pap.
Volgende week moet je echt wel zorgen dat hij geen pap meer krijgt ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: november 14, 2005, 17:24:06 pm »
Hee Serge! Wat leuk, ik wist het al, maar ik zie nu een foto van je grijze! (Leuk gedaan trouwens!). Hoe heet hij of zij? En wat een ontzettend schatje zeg, met die donkere oogjes!! :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: november 14, 2005, 17:26:10 pm »
Oh! Ik zie het al in je andere topic: Chico!  :)

Cheetah

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 21, 2005, 09:25:44 am »
Idd een prachtige vogel!!!

Verder heb ik niks meer aan te vullen op Aaran.

carlito

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 21, 2005, 10:55:24 am »
die pap is nu enkel nog een extraatje om hem supertam te maken

chantalboom

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 21, 2005, 11:04:43 am »
Onze Chico (ja

Tommy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 21, 2005, 20:46:17 pm »
Dat ze verwend raken door die pap valt wel mee hoor...zeker zolang er wel ander voer en fruit te eten is ;) In de natuur bouwt geen enkele ouder volgens strak een schema af, dat gaat bijna automatisch. Op momenten van spanning oid zouden ze in de natuur bv nog voeren als t jong dat wil. Jonge vogels (heb ik gelezen op engelstalige sites) eten beter zelfstandig als je ze niet dwingt en niet een extreem honger gevoel laat krijgen.
En natuurlijk is de 1e vogel de andere niet, dus ik zou zeggen...volg je gevoel en probeer eerst eens wat Aaran zegt. Als hij nog niet zonder kan ,dan merk je dat wel. Je kunt trouwens ook best wat pap door zn andere voer of fruit mengen om het aantrekkelijker te maken ;)

Ron

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 25, 2005, 00:59:06 am »
Hoi

Bouw die ene voeding idd maar af, let wel steeds op of hij genoeg zelfstandig eet. Vaak is die laatste avondvoeding een soort "Troost" om de overgang van de kweker naar jou gezin wat makkelijker te maken. Zo'n avondvoeding word ook wel gebruikt wanneer de vogel in het nieuwe gezin onrustig of juist luidruchtig is door onzekerheid, heimwee en dergelijke als een stapje "terug" in de opvoeding waar veel vogels trouwens goed op reageren. Maar sinds dat allemaal niet speelt gewoon afbouwen.

Grt, Ron