Auteur Topic: Extremisme Stichting De moderne Papegaai??  (gelezen 47996 keer)

Kuikentje

• Gast
Re: Extremisme De moderne Papegaai??
« Reactie #135 Gepost op: november 18, 2005, 19:18:11 pm »
Dat kun je hier vinden! ;)

Daarna is dit ook leuk om te lezen en dit ook! ;)

Bedankt Loes, ik ga het meteen lezen!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #136 Gepost op: november 18, 2005, 22:58:09 pm »
Graag gedaan!
 ;)

zaagie

• Gast
« Reactie #137 Gepost op: november 19, 2005, 13:54:02 pm »
na het lezen van deze discussie wil ik even het volgende zeggen.
op clubs.nl zijn 2 clubs die de naam moderne papegaai mee dragen.
onze club"de moderne papegaai"heeft niets te maken met de stichting.
wel staan wij achter de harrison pellets en werken met he gedrags protocol.

echter zijn andere meningen niet bij voorbaat van de tafel geveegt, een duscussie is mogelijk.
natuurlijk promoten wij waar wij in geloven, net zoals ieder ander dat doet , en ook mag.

wel nemen wij de moeite om uit te leggen en te onderbouwen waar we voor staan.
een ieder die dus denkt dat alles wat met de moderne papegaai te maken heeft, automatisch bij de stichting hoort, slaat de plank dus mis.

iedereen is ook van harte welkom om te komen kijken of een gesprek aan te gaan.
 http://dieren.clubs.nl/de-moderne-papegaai

Binkie Yoe

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: november 19, 2005, 21:45:29 pm »
Jaja, Zaagie daar heb je gelijk in!
Ik kan het weten, want ik ben namelijk 1 van de fans van deze club.. :a036: hihi

Heel belangrijk om deze niet te verwarren met de eerder besproken club, want deze twee zijn eigenlijk niet met elkaar te vergelijken.

Ook als je andere mening hebt over gaaienzaken, ben je hier welkom en dat lijkt tegenwoordig zeldzaam heb ik weleens het idee..

Ik bedoel hier overigens zeker niet jullie mee hoor, want ik kan natuurlijk nog niet over dit forum oordelen, want ik ben pas lid sinds vandaag....  :-[

Wickingh

• Gast
Re: Extremisme Stichting De moderne Papegaai??
« Reactie #139 Gepost op: november 19, 2005, 22:24:38 pm »
Hallo Zaagje,

zoals je ziet heb ik de titel van het topic aangepast, toevallig kreeg ik idd vanavond te horen dat we spreken over 2 verschillende clubs.
Vergeef me mijn vergissing , ik doel idd op de Stichting, aan de andere kant is het niet vreemd dat hierover verwarring ontstaat.
Jouw opmerkingen sta ik volledig achter, mijn bedoeling is alleen om de discussie opgang te houden en mensen zelf te laten denken, ik ken de Moderne Papegaai als club niet heb er dus ook nog geen oordeel over, wel vind ik het fijn dat je genuanceerd reageert.
Alleen als er onderling een discussie is kunnen we samen bereiken wat we allemaal willen, en dat is , de gaaien die hier in Nederland leven een zo goed en fijn mogelijk leven te bieden, ongeacht of ze in de huiskamer zitten of in een voliere bij de kweker.
Als kweker zit ik al een tijdje te broeden op een clubje of iets dergelijks die de vogels die in gevangenschap geboren worden een zo goed mogelijk leven te bezorgen, terwijl daar ook de huiskamervogel daar beter van wordt.
Ik zit daarbij te denken aan gezondheidseisen en opvoedingsadviezen, ik denk dat elke echte liefhebber dit alleen maar kan toejuichen.
Deze doelstellingen kunnen alleen gerealiseerd worden , als daar een breed platform voor is.
Een breedplatvorm kan je alleen verkrijgen zolang er discussie en ideeen uitwisseling plaats vind.
Dit is de reden waarom ik nu het pusherige gedrag van leden van De STICHTING De Moderne Papegaai aan de kaak stel.
Want er is meer dan 1 richting aan dit verhaal,

mvg Frank

Wickingh

• Gast
« Reactie #140 Gepost op: november 19, 2005, 22:33:18 pm »
Waarom ga je niet daar op hun forum jouw standpunten verkondigen eigenlijk? ;)

Hai Loes,

ik ben lid van PLF en niet van de Sticting De Moderne Papegaai, ik probeer hier een zinvolle discussie te starten.
Het is onmogelijk om mensen die maar 1 richting opdenken en overal maar 1 antwoord ophebben , laten nadenken over hun eigen ideeen, ik maak mezelf echt niet wijs dat ik in mijn uppie, een gehele sekte tot inkeer kan krijgen.
Daarbij zeg ik nogmaals , niet dat ik een grootdeel van het gedachtegoed verwerp wel de manier waarop.
Het is zoals eerder gezegd prima als jij je vogel op Harissons hebt en je het 5 stappen protocol van Dr.H volgt, maar er zijn ook andere methodes , deze andere methodes worden door de SMP verworpen en niet eens aangehoord, daarom voelt het bij mij aan als een sekte en ik sta niet alleen hierin, ben wel degene die dit uitspreekt.
Enkele leden van de Moderne Papegaai hebben zich nu aangemeld alhier en vertellen dat ze weldegelijk willen praten en luisteren, en die zie ik dan als een verrijking van dit forum,

mvg Frank

Cilia

• Gast
« Reactie #141 Gepost op: november 19, 2005, 22:38:44 pm »
Ook ik ben lid van de moderne papegaai ............
 maar ook hier
van alle 2 de sites neem ik veel informatie in me op en hoop dat te kunnen gebruiken.

Op alle 2 de sites is er gewoon heel veel info tevinden die op veel vlakken op het zelfde neerkomt .

En natuurlijk moet je je niets op laten dringen door iemand of een groep mensen maar daar ben je altijd zelf bij. JIj bent uit eindelijk zelf baas over je eigen gaai  en je doet het zo als je zelf denkt dat je het goed doet.

Ik heb het hier heel erg naar me zin  en ook op het andere clubbie is het gezellig en leerzaam vertoeven. Dat zou ik ook graag zo houden.

Liefs van  Cilia

ettie

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: november 20, 2005, 02:39:21 am »
Hoi,

Nog maar eens een lid van De Moderne Papegaai, niet de stg dus.

Speciaal voor Frank, die aan gaf dat hij problemen had met de (in zijn ogen) hoge prijs van de Harrison pellet, een tip. Ga eens lezen op www.birdcare.ws en treedt eventueel zelf in contact met Eric van Kooten over zijn ervaringen met het voeren van deze pellet. Dit zou je mening mss nog wel eens positief kunnen bijstellen. O.a. vanwege de betere kweekresultaten die hij hiermee heeft behaald en de kosten die hij nu uitspaart op da kosten door de verbetering in conditie van zijn kweekbestand.

Verder, kom inderdaat allemaal maar eens kijken bij ons en wil je de discussie aan gaan, geen probleem. Maar, weet dat we die al vaker gevoerd hebben en dus stevig in onze schoentjes staan  :P

Dit wilde ik toch ffies kwijt. Verder veel plezier en succes hier op het forum luitjes. Al zijn we het vast niet over alles eens, komt het op mij zo gek nog niet over  :thumsup:
« Laatst bewerkt op: november 20, 2005, 02:45:15 am door ettie »

Wickingh

• Gast
« Reactie #143 Gepost op: november 20, 2005, 10:40:27 am »
Beste Ettie,

welkom alhier.
Ik ben zelf ook kweker, bezoekers van deze site die bij ,ij thuis geweest zijn, zullen kunnen vertellen hoe mijn vogels eruit zien.
Ook 2 [Cornellisse en v/d Horst] vogelartsen kunnen alleen maar, vertellen dat ze zelden zulke mooie en gezonde vogels hebben gezien.
Mijn vogels komen alleen maar bij een vogelarts voor het chippen , of een medische check-up.
Ook denk ik dat de kweek bij mij niet slecht verloopt, dus zie ik GEEN enkele reden om Dr H. zijn zakken te spekken als er een goed alternatief is voor Harissons dat ook nog eens 4 x zo goedkoop is.
Maar als men graag te veel geld uitgeeft, vind ik dat prima , dat is jullie keuze.
Ik wijs er alleen op dat niet alleen Harissons een goede pellet is, kijk om je heen en doe er je voordeel mee.Maar je zal met me eens zijn dat een besparing van enkele 1000den euro's op jaar basis geen kattepis is en als daar met ecobird dezelfe resultaten behaald worden zou ik gek zijn om Dr.H. te helpen nog rijker te worden, terwijl ik de beste man niet eens mag.
By the way in het verleden heb ik ook Harissons gegeven, dus ik weet waar ik over praat en na mijn overgang op eco zijn de resultaten hetzelfde gebleven en de vogels zijn nog steeds in tiptop conditie en ik betaal me niet meer scheel aan de pellets.
Dus daarom wil ik mijn positieve ervaringen graag delen met jullie, wie weet kunnen jullie je voordeel ermee doen.
De kweker die je noemt is vermoedelijk overgegaan van zaad op Harissons en dan kan ik onderschrijven dat zeker in het begin de conditie en dus ook logischerwijze de kweek er op vooruit gaat, maar bij ecobird zou hij exact de zelfde ervaring hebben gehad [Arie ik zit weer reclame voor je te maken je mag zo ondertussen wel eens over de brug komen met een gratis bak ECOBIRD  ;) ]

mvg Frank
« Laatst bewerkt op: november 20, 2005, 10:45:49 am door Wickingh »

grijsje80

• Gast
« Reactie #144 Gepost op: november 20, 2005, 11:37:40 am »
wie kan mij de verschillen (behalve de prijs) vertellen tussen de pellets van H en E?

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #145 Gepost op: november 20, 2005, 12:04:08 pm »
Er word momenteel een beetje in deze discussie de nadruk gelegd op betere kweekresultaten dmv Harrison pellets.
Goede voeding is belangrijk.In mijn ogen is variatie in voeding ook heel belangrijk.Niet iedere dag hetzelfde.Wel dezefde basis maar toch met andere soorten fruit o.a.
Ik vind de kweek resultaten eigenlijk niet zo belangrijk.Oke een koppel dat op goed uitgebalanceerde voeding zit zal eerder broeden maar er zijn nog zoveel andere zaken die het kweken beinvloeden.
Ik doe aan handopfok.Dat is iets waar ze bij DMP niet erg voorstander van zijn.Ik voed mijn jonkies vanaf een week of 4 a 5 zelfstandig verder op.Het gaat mij niet om de kweekresultaten.Ik vind het veel belangrijker dat de handopfok goed verloopt.Hier gaat zoveel tijd in zitten maar daar krijg je zoiets moois voor terug.
Er zijn ook velen die dit uit winstbejag doen maar die bereik je niet op een forum waar vnl serieus geinteresserden zitten.Deze mensen nemen het niet zo nauw met alle aspecten van een goede handopfok,maar die worden dan weer wel als voorbeeld gezien van hoe het doorgaans gaat.En dat is onterecht.

Kweekresultaten verbeteren;Nee dat hoeft niet zo.De opvoeding verbeteren;Ja daar hecht ik meer waarde aan

Groeten Rob

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #146 Gepost op: november 20, 2005, 12:05:48 pm »
wie kan mij de verschillen (behalve de prijs) vertellen tussen de pellets van H en E?
HIER is er een topic over en HIER is een topic over Ecobird! ;)

Edit Pascallo.NL: Link aangepast ik miste een [ aan het begin van url  ;)
« Laatst bewerkt op: november 20, 2005, 12:08:21 pm door Pascallo.NL »

Wickingh

• Gast
« Reactie #147 Gepost op: november 20, 2005, 12:07:51 pm »
Hai ,

Harissons wordt verhit en gedompeld in vitamines en zijn desondanks maar beperkt houdbaar
Ecobird wordt alleen geperst en is veel langer houdbaar.

Eco wordt hier op maat gelevert [12 verschillende soorten],omdat iedere papegaaiensoort een andere behoefte heeft, is dat voor mij vanwege de verschillende soorten die ik houd wel zo prettig.
De Harrisons die naar Nl gehaald wordt is maar in een paar variaties beschikbaar, maar in de VS is daar geloof ik wel een completere variatie beschikbaar.
Als je contact op neemt met www.ecobird.nl krijg je de info wat er precies in zit vanwege de verschillen in verhoudingen ga ik hier verder niet te diep op in,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #148 Gepost op: november 20, 2005, 12:09:01 pm »
Er word momenteel een beetje in deze discussie de nadruk gelegd op betere kweekresultaten dmv Harrison pellets.
Goede voeding is belangrijk.In mijn ogen is variatie in voeding ook heel belangrijk.Niet iedere dag hetzelfde.Wel dezefde basis maar toch met andere soorten fruit o.a.
Ik vind de kweek resultaten eigenlijk niet zo belangrijk.Oke een koppel dat op goed uitgebalanceerde voeding zit zal eerder broeden maar er zijn nog zoveel andere zaken die het kweken beinvloeden.
Ik doe aan handopfok.Dat is iets waar ze bij DMP niet erg voorstander van zijn.Ik voed mijn jonkies vanaf een week of 4 a 5 zelfstandig verder op.Het gaat mij niet om de kweekresultaten.Ik vind het veel belangrijker dat de handopfok goed verloopt.Hier gaat zoveel tijd in zitten maar daar krijg je zoiets moois voor terug.
Er zijn ook velen die dit uit winstbejag doen maar die bereik je niet op een forum waar vnl serieus geinteresserden zitten.Deze mensen nemen het niet zo nauw met alle aspecten van een goede handopfok,maar die worden dan weer wel als voorbeeld gezien van hoe het doorgaans gaat.En dat is onterecht.

Kweekresultaten verbeteren;Nee dat hoeft niet zo.De opvoeding verbeteren;Ja daar hecht ik meer waarde aan

Groeten Rob

Er is een onderzoek geweest (dat ik helaas nooit

Wickingh

• Gast
« Reactie #149 Gepost op: november 20, 2005, 12:10:36 pm »

Groeten Rob

Sorry Rob,

voor mij is de kweek wel belangrijk, maar ja dat komt omdat ik de bedoeling heb om snel rijk te worden, de staatsloterij schiet ook niet erg op,

Met inhalige groeten Frank