Auteur Topic: Extremisme Stichting De moderne Papegaai??  (gelezen 48370 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Extremisme Stichting De moderne Papegaai??
« Reactie #210 Gepost op: november 24, 2005, 09:42:06 am »
Dat valt me dan toch erg tegen...  :(

Ron

• Gast
« Reactie #211 Gepost op: november 24, 2005, 13:44:51 pm »
Niet alles wat we zeggen is van horen en zeggen hoor...wederom weer een voorbeeld dat men niet de moeite neemt zelf even te kijken, ook ik gaf de site van Harrisons op als referentie!
Dank Ruud voor het opnieuw aantonen van de feiten!

Ook geeft dit de gedachtengang van Hooimijer weer!! Gewoon zeggen dat iemand anders de distributie doet en niet vertellen dat jij wel degelijk de importeur bent....een sprekend voorbeeld zou ik zeggen!!

Groetjes, Ron

Tommy

• Gast
« Reactie #212 Gepost op: november 24, 2005, 13:52:21 pm »
Dat had ik al eens gelezen, maar t was nog niet tot me doorgedrongen dat Hooimeijer dus de gene is die achter alle Harrisons in Nederland zit :-[ Vind t maar raar hoor...inderdaad geen erg gezonde situatie  :(

Wickingh

• Gast
« Reactie #213 Gepost op: november 25, 2005, 00:24:42 am »
Hai,

fijn Nina dat je ook jouw visie wilde geven, ik ben nl. een voorstander van een discussie waarin alle partijen in alle openheid en eerlijkheid hun mening willen/kunnen en mogen geven  :thumsup: .
Met Ron op dit forumtopic word ik overbodig ,hij is genuanceerd , helder en duidelijk en......grotendeels is dit ook mijn mening.

Dat had ik al eens gelezen, maar t was nog niet tot me doorgedrongen dat Hooimeijer dus de gene is die achter alle Harrisons in Nederland zit :-[ Vind t maar raar hoor...inderdaad geen erg gezonde situatie :(

Nogmaals dit is geen aanval op Dr. H., maar wel op een aantal gevaarlijke zaken die uitgedragen worden door de SMP.

Laten we eerlijk zijn , we streven toch uiteindelijk allemaal hier hetzelfde doel na.

Zorgen dat we kunnen genieten van 1 of meer gezonde en gelukkige papegaaien.
Dit bereiken we alleen door te luisteren naar de mening en info van anderen, en daarmee trachten om tot de ideale situatie te komen.
Dit ideaal beeld zal er nooit komen , maar we kunnen met zijn allen wel proberen tot een goed verhaal te komen.
De oproep van mij aan SMP en Dr. H. is dan ook ga op een open en eerlijke manier de discussie aan en probeer niet juist de mensen die het beste willen in de hoek te schoppen , waar idd de charlatans als Dennis en vriendjes zitten,want daar bereik je het verkeerde resultaat mee.

mvg Frank

Ps Jefta {wat ben je ook een uniek mannetje he??!?!!} , uniek dat weet ik niet ,maar gezien mijn omvang zeker geen manneTJE  ;)
« Laatst bewerkt op: november 25, 2005, 00:28:57 am door Wickingh »

Ron

• Gast
« Reactie #214 Gepost op: november 25, 2005, 00:48:56 am »
Hey Frank

Niet teveel vleiten hoor!

Dit topic staat er door jou aanzet en je inzet is even waardevol als die van wie dan ook!!
Blij dat je weer in het land bent  :a036:

Groetjes, Ron

LaSignoraMusica

• Gast
« Reactie #215 Gepost op: november 25, 2005, 18:29:44 pm »
Nog even over Harrisson's: inderdaad is Hooimeijer degene die dit voer als eerste naar Nederland haalde. Het beleid van Harrisson's is dan ook, dat het alleen door dierenartsen verkocht mag worden. Any Animal in Heiloo verkoopt het ook, het wordt inderdaad bij de AUV besteld, en ze hoeven niet eerst Hooimeijer's toestemming te vragen. Om een prijsindicatie te hebben hebben ze wel naar Hooimeijer gebeld, met inderdaad het verhaal wat H. in de mail schreef. Om te mogen bestellen bij de AUV moet je daarbij aangesloten zijn. Dr. Gijtenbeek is erkend paardenarts en dierenarts voor kleine huisdieren, zijn vrouw is paraveterinair. Ik ben degene die hen adviseert op het gebied van vogels, en houd ook praktijk in de kliniek. Die bestaat uit het geven van adviezen op het gebied van gedrag, verzorging en voeding. Voor medische problemen verwijs ik door naar Utrecht, Driebergen, Meppel etc. Ik kan en mag namelijk geen diagnoses stellen of medische handelingen verrichten. Het zou overigens prettig zijn, als Ecobird snel een SKAL of EKO- certificaat krijgt, dat vergroot de mogelijkheden weer.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #216 Gepost op: november 25, 2005, 18:39:47 pm »
Inderdaad!! Ik hoop dat dat ook snel gaat gebeuren!! :thumsup:

goffini

• Gast
« Reactie #217 Gepost op: november 25, 2005, 21:41:32 pm »
ik wordt een beetje gek van het gezeik van die hooimeijer,het lijkt mij een goed idee om hem zijn eigen harrisson brokken op te laten vreten,misschien veranderd zijn gedrag dan een beetje :angry:
tuurlijk is die man bezich voor zijn eigen gewin,om zijn eigen zakken te vullen.
en daar bij wordt hij geholpen door de stichting de moderne papegaai,daar staat hij aan het hoofd van die sekte :-X
en als je dan nog meer geld aan hem kwijd wil,mag je een cursus gaan volgen bij martin gaus of iemand met zijn volle verstand daar op zit te wachten.
dit wilde ik nu even kwijd :elvis:

Gr Anja

Ron

• Gast
« Reactie #218 Gepost op: november 25, 2005, 21:47:23 pm »
Sorry Nina maar hier moet ik je echt tegenspreken! Je krijgt van Harrisons absoluut geen pakje of een hele pellet of wat dan ook naar nederland, dierenarts of niet!

Het is toch duidelijk dat Harrisons de alleen import aan Hooimijer heeft gegeven, het staat zwart op wit op hun site!
En dat afschuiven op de AUV is niet waar het om gaat, Hooimijer is en blijft de Importeur en exclusief importeur voor Nederland.

We moeten wel de feiten noemen zoals ze er zijn he...probeer jij maar eens bij Harrisons een 100 of 1000 kilo pellets te bestellen, drie keer raden wat het antwoord is.

Da's een duidelijk standpunt Anja  :P

Groetjes, Ron

Wickingh

• Gast
« Reactie #219 Gepost op: november 25, 2005, 22:30:24 pm »
Hai Ron,

ik krijg ineens een hele rare gedachte [ jaja ik weet het dat heb ik erg vaak  :P ], zou dat niet in strijdt zijn met allerlei concurrentie bedingen?
Ennuh nog iets zou Harrissons dat exclusieve recht ...................nee ik houd mijn mond,

Nadenkende Frank

Cheetah

• Gast
« Reactie #220 Gepost op: november 26, 2005, 12:55:51 pm »
f*ck DIE MENSEN VAN DE MODERNE PAPEGAAI!!!!

Sorry ik kan het niet anders uitdrukken. Wat een verschrikkelijke sekte is dit!

2 keer heb ik daar een topic geopend! De eerste keer over Bonny Talsma, of iemand daar ervaring mee had. Meteen verwijderd omdat het mensen op een verkeerd spoor kon brengen.

Oke, de volgende had ik een topic over voer geopend, of er iemand Ecobird gebruikte. Weer verwijderd. Ik vroeg toen waarom? Dit ging niet over Harrisons, niet over Hooijmeijer, dus het mocht niet gepost worden en ik werd gebanned.

Wat een verschrikkelijke mensen zijn dit. HOE kan je je in GODSNAAM modern noemen als je niet eens openstaat voor andere (wellicht betere of nieuwe) dingen!

En hoe haal je het in je hoofd om mensen te bannen die anders denken!

Hallo het is geen religie, dit gaat over papegaaien.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #221 Gepost op: november 26, 2005, 13:05:50 pm »
Even voor de duidelijkheid: is dat dit forum? http://dieren.clubs.nl/de-moderne-papegaai
Ik vind dat heel erg voor een forum als ze handelen zoals jij beschrijft..  :cry:

Wickingh

• Gast
« Reactie #222 Gepost op: november 26, 2005, 13:19:15 pm »
Even voor de duidelijkheid: is dat dit forum? http://dieren.clubs.nl/de-moderne-papegaai
Ik vind dat heel erg voor een forum als ze handelen zoals jij beschrijft..  :cry:

Hai Loes,

ik vermoed dat Ashvin het heeft over de afsplitsing hiervan nl. de SMP en dit verhaal bevestigd alleen maar het hiervoor geschrevene.
De SMP is een sekte, die niets moet hebben van de mening van anderen en alleen Dr.H. zijn zakken wil spekken.
MIjn verrassing is dan ook nu weer niet al te groot, jammer dat de illustere Dr.H. nooit zal reageren want hij kweekt met zijn sekte wel een heleboel GEDOE.
Ik vind dat of Dr.H. zich hiervan moet distancieren of zich moet uitspreken waarom hij en zijn discipelen zich zo opstellen.
Maar ja je ongelijk of fouten toegeven is voor sommige mensen erg moeilijk.
Zo zijn er nog veel meer verhalen die ik helaas niet kan publiceren, omdat dat de betrokkenen zou kunnen schaden.
Dat bereiken ze er dus wel mee, je reinste censuur gebaseert op de angst voor mogenlijke gevolgen.
Toch is er hoop , de meeste sektes komen vroegtijdig aan hun einde. Laten we maar hopen dat dat niet al te bloederig eindigt,

mvg Frank

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #223 Gepost op: november 26, 2005, 13:29:30 pm »
f*ck DIE MENSEN VAN DE MODERNE PAPEGAAI!!!!

Sorry ik kan het niet anders uitdrukken. Wat een verschrikkelijke sekte is dit!

2 keer heb ik daar een topic geopend! De eerste keer over Bonny Talsma, of iemand daar ervaring mee had. Meteen verwijderd omdat het mensen op een verkeerd spoor kon brengen.

Oke, de volgende had ik een topic over voer geopend, of er iemand Ecobird gebruikte. Weer verwijderd. Ik vroeg toen waarom? Dit ging niet over Harrisons, niet over Hooijmeijer, dus het mocht niet gepost worden en ik werd gebanned.

Wat een verschrikkelijke mensen zijn dit. HOE kan je je in GODSNAAM modern noemen als je niet eens openstaat voor andere (wellicht betere of nieuwe) dingen!

En hoe haal je het in je hoofd om mensen te bannen die anders denken!

Hallo het is geen religie, dit gaat over papegaaien.

Euhm ash. ff eerlijk he.
Jij werd gebanned omdat je linkte naar allerlij andere vogelsite's :P
onder de woorden, waar wel alles gezecht mag worden :P

Cheetah

• Gast
« Reactie #224 Gepost op: november 26, 2005, 13:41:01 pm »
Dat klopt, maar volgens die persoon met de (ik dacht incakaketoe) bracht ik door mijn bericht teveel mensen op het slechte spoor. Volgens haar was dat dus de reden om mij te bannen.

Daar heb ik zelfs nog telefonisch contact mee gehad.
« Laatst bewerkt op: november 26, 2005, 13:43:16 pm door Cheetah »