Ik heb me toch even de moeite genomen om het hele topic door te nemen.
Zelf heb ik de stichting ook al een keer benadert voor een proobleempje.
Om hier kort over te zijn; ze konden - uit de houding leidde ik af 'ze wilde' - mij niet helpen, terwijl het een eenvoudig pluk probleem was.
Daarna heb ik met ZEER ERVAREN kwekers en echte liefhebbers gemaild. Je verwacht het niet maar het probleem werd opgelost. Via de e-mail. Bedankt nog voor al de tips.
Hiermee wil ik te kennen geven dat je gestudeert mag hebben wat je wilt. Maar dat ervaring anders ook heel veel te zeggen heeft. Pas op, ik wil niet zeggen dat Hooimeijer geen ervaring heeft, daar ken ik hem niet voor.
Maar als je het mailtje van Hooimeijer echt goed leest, zie ik hier meer een standaard antwoord in dan een antwoordt aangaande dit topic. Hij gebruikt het zelfs om reklame te maken voor zijn activiteiten die hier niet vermeld werden.
Hij refereert aan de vele forums waar hij wel eens 'aangevallen' wordt. Nu wil ik PLF toch niet zomaar tot de 'vele forums' tellen. Dit is toch wel een van de meest gewaardeerde forums, zeker binnen de huiskamerpapegaaienhouders, waar hij het toch van moet hebben.
Om dan zo algemeen te reageren en daarbij te BLAZEN dat het anderen "boven hun pet" zal gaan om het te begrijpen? Maakt voor mij de conclusie helder. Persoonlijk vind ik dat hij zich hiermee bijzonder hoogmoedig opstelt, zeker tegenover de vele ruim ervaren en ruim vertegenwoordigde kwekers.
Dat voeren via de DA verkocht worden komt bij honden ook wel voor. Maar dan niet alleen door 1 dierenarts. Dat dit een voorwaarde van de fabrikant kan zijn is natuurlijk onzin. De fabrikant wil zo veel mogelijk verkopen. Daarbij kennen we hier in Nederland een verbod op monopoly.
Na mijn eigen 20 jaar ervaring, uitgebreide ervaring met vele verschillende dierenartsen en vele verschillende dieren inclusief opleidingen in het dierenwezen, wil ik niet zeggen dat ik nou wat weet, maar ik weet wel dat iemand die zich zo boven de algemene orde verheft toch eens bij zichzelf te rade moet gaan.

Het fanatisme van de 'aanhangers' van de SdMP maakt deze instelling haast tot een verheven levenswijze, wat blijkt uit de reakties. Ik heb in het verlede ook al eens gesproken met ander instellingen waarbij de 'persoon' in kwestie niet reageerde maar de 'aanhangers' des te meer. Ik kreeg hier het idee bij de 'persoon' het wel leuk vond dat hij niets hoefde te zeggen en dat het wel voor hem gedaan werd zoals hij het nog wilde ook zonder zijn gezicht te verliezen. (wil dit niet op Hooimeijer projecteren maaar op de reactanten.)
Zoals al vaak gezegd is, extremisme is niet goed. Op nagenoeg geen enkel terrein.
Als iemand door Hooimeijer goed geholpen is is dit goed.
Dit mag niet betekenen dat andere daarom prut zijn.
En dat is wat zo langzaam uit de reacties naar voren komt.
Daar moet in mijn ogen wel voor gewaarschuwt worden.
Hooimeijer is goed, maar niet heilig. Verklaar hem dan ook niet heilig.
Ik hoop zo een bijdrage geleverd te hebben waardoor men de objectiviteit kan behouden als er iets met uw vogel zou gebeuren en iemand zich niet blind laat leiden.

Peter