Auteur Topic: Extremisme Stichting De moderne Papegaai??  (gelezen 48152 keer)

Koko

• Gast
Re: Extremisme Stichting De moderne Papegaai??
« Reactie #345 Gepost op: december 02, 2005, 03:02:48 am »
nou daar kom ik maar effe weer.

het probleem van Dr H  en de SMP, is dat Dr H het dus goed keurt hoe de leden van de SMP zijn kennis uit draagt, dat dit dus (ook voor mij) als zeer bot en opdringerig over komt. (en de adviezen die ze geven dus ook niet van respect hebben voor de gaaien) en daar heeft Dr H  het steeds over, over respect voor je kromsnavel
Ik vindt dus dat Dr H  dus best eens een hartig woordje met zijn aanhangers kan spreken hier over, misschien een 5 stappen plan.

daarbij vindt ik dus ook dat als je met je gaai naar een gedragstherapeut moet, dan ben je zelf rijp voor een therapeut :)
Maar ja das mijn mening het blijkt dan dat je er duidelijk geen gevoel voor hebt om met de beesten om te gaan. anders was het niet nodig

Groetjes
Boudewijn

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #346 Gepost op: december 02, 2005, 08:47:06 am »
Misschien is een herhaling wel goed om te benadrukken waar het hier eigenlijk om gaat. Als ik zo vrij mag zijn;
Citaat
Hallo,

een paar weken geleden was op de Pakara-dag ook de Stichting De Moderne Papegaai [lees de sekte/clan van Dr.H] uitgenodigd om hun verhaal te doen.
Ook zou een collegakweker hier haar verhaal doen.
Maar voordat deze kweker haar verhaal zou doen, werd al aangegeven door die figuren van SMP dat zij haar verhaal zouden verpesten. Waarop de kweker natuurlijk zich erg naar voelde en niet eens wilde beginnen met haar voordracht.
Gelukkig heeft men haar toch kunnen overhalen om deze voordracht te doen, maar zonder een vragenronde op het eind, dus legde de SMP haar een vorm van censuur op.Ik vind dit een zeer kwalijke ontwikkeling, en dit is in mijn ogen extremisme.
Extremisme is het niet tollereren van afwijkende meningen en het dwingend opleggen van de eigen mening.
Iedereen heeft het recht op een eigen mening, ook de Dr.H-discipelen, maar wel op een fatsoenlijke wijze.
Foei ga u diep schamen Dr.H.-clan.

m   g Frank
Als ik het GOED lees zie ik hier toch duidelijk een veeg voor de dr.h.CLAN

Het gaat erom dat de extreme reacties van mensen die de STICHTING als het ware als een afgod aanhangen, meer kwaad doen dan goed voor de STICHTING is.
De idealen van zowel de stichting als van Hooimeijer staan hier eigenlijk helemaal niet ter discussie. Dat hier zoveel over gel :-X wordt komt ALLEEN MAAR vanwege de extreme reacties van de mensen die

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #347 Gepost op: december 02, 2005, 09:29:48 am »
Pffff, ik pas, ik heb er genoeg van! :)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #348 Gepost op: december 02, 2005, 11:42:58 am »
dit is een zeik topic geworden!

amacera de pera

• Gast
« Reactie #349 Gepost op: december 02, 2005, 13:21:24 pm »
Dit  vind ik niet leuk meer,  ik kom hier bijna dagelijks (ook voor de ontspannin) en telkens is er iets waar van ik denk, moet dat nou en meteen heb ik het antwoord NEE dat moet niet. als ik het niet wil lezen moet ik gewoon niet naar parkieten land gaan tot dit is over gewaait . een pitige discussie ja dat mag ik graag , maar daarr lijkt het hier in de verste vette niet op dit is met modder gooien , enn ondanks dat er al verschillende keren is gevraagt optehouden gaan er een paar vrolijk door ,op deze manier verpesten jullie het voor andere.

soory loes  en pascal het ligt niet aan jullie . ik ga maar eens elders posten tot het hier in rustiger water is beland jullie zien me in de toekomst misschien nog wel eens
 groetjes ann 

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #350 Gepost op: december 02, 2005, 13:31:54 pm »
Oke, mijn excuses dan als ik de discussie zuiver probeer te houden.

Als het als zeik afgedaan moet worden dan trek ik mijn conclusie wel weer en dan bekijken jullie het je maar.

Dit brengt extremisme dus blijkbaar te weeg.

Ik pas.
 :elvis:

lineola

• Gast
« Reactie #351 Gepost op: december 02, 2005, 13:58:07 pm »
hoi, (even off topic) ik was eigelijk niet van plan om te reageren..(heb geen gaai enz.) maar wil toch even wat zeggen.. :-[
dit is een discussie, mensen hebben nou eenmaal verschillende meningen, respecteer dat dan gewoon, en laat je niet "wegjagen" omdat de richting die de discussie opgaat, je niet bevalt, laat die topic dan gewoon liggen, en hou je met andere topics bezig die je wel leuk vind, het zou toch jammer zijn, dat je een forum verlaat om dit soort dingen...trek het je gewoon niet aan, als je elkaar toch niet persoonlijk kent, wat maakt het dan uit?...blijf gewoon... er zijn toch genoeg leuke onderwerpen? ???

groetjes marjan

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #352 Gepost op: december 02, 2005, 14:03:36 pm »
Ja Marjan, daar ben ik het helemaal mee eens! Lees gewoon andere topics! Ik laat me ook niet door dit topic van slag maken hoor! Ik lees en post net zo vrolijk verder in de andere topics! :thumsup:

jeske5

• Gast
« Reactie #353 Gepost op: december 02, 2005, 14:34:52 pm »
Ik sluit me hier ook geheel bij aan!!! Goed gezegd lineola!
O, en Peter, jouw reactie was heel normaal hoor, in mijn ogen dan. Volgens mij was jij de laatste die de discussie weer op het goede spoor wou zetten. Dus laat je daar aub niet vanaf brengen door de mening van iemand anders.  :-*
Groetjes Jeske

PS Misschien een idee om dit topic even te sluiten en voor degene die willen verder discussieren (op een nette manier!), dat er dan een nieuw topic geopend wordt? nieuwe start zeg maar? )Kan me herinneren dat dat eerder is gebeurd bij een topic dat de verkeerde kant op ging, daarna ging het wel weer goed)

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #354 Gepost op: december 02, 2005, 14:44:50 pm »
ja dat vind ik ook een goed idee dit is al genoeg uit de hand gelopen ieder heeft zijn mening

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #355 Gepost op: december 02, 2005, 15:30:42 pm »
Oke, mijn excuses dan als ik de discussie zuiver probeer te houden.

Als het als zeik afgedaan moet worden dan trek ik mijn conclusie wel weer en dan bekijken jullie het je maar.

Dit brengt extremisme dus blijkbaar te weeg.

Ik pas.
 :elvis:

Peter, ik hoop niet dat deze reactie van jou komt door mijn opmerking na jouw post? Het was nl. niet op jouw antwoord gebaseerd, maar op het blijvende gezeur op Hooimeijer en dat hebben we al z

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #356 Gepost op: december 02, 2005, 15:51:19 pm »
Trouwens een discussie over dr. Hooimeijer staat HIER!. Ik zou een heel aantal posten uit dit topic zo daarheen kunnen verplaatsen...  :)

Wickingh

• Gast
« Reactie #357 Gepost op: december 02, 2005, 23:28:42 pm »
Hai,

ff ook nog off-topic, het is idd jammer als door persoonlijke gevoelens en uitingen een discussie vertroebelt, dat is iig niet de bedoeling.Wel is het zo dat veel topics zaken heeft die met elkaar in verband staan en dus is het ook weer logisch dat zo af en toe de lading de titel niet meer dekt[of andersom].Ik vind het prettig dat mensen soms, het onderwerp weer de goede kant willen opleiden[Peter bedankt].
Mensen emotie hoort bij het hele leven, ook kunnen we het niet allemaal met elkaar eens zijn en dat is maar goed ook, want anders is er geen discussie meer, maar alleen algehele overeenstemming, en dan is een forum geen platform meer om met elkaar te praten.
Ik denk dat het heel goed is dat naast alle ""mooie foto's, lieve vogels en  :hart: "" reakties ook gesproken wordt over controversiele onderwerpen, loop daar nu niet voor weg.

In een pb-tje heeft Jefta aan mij zijn excuses aangeboden voor bepaalde uitlatingen op het persoonlijke vlak naar mij toe,dan is het voor mij simpel ,""zand er over en niet verder moeilijk doen"".
We verschillen nog steeds op bepaalde vlakken van mening en dat is niet erg, of moet zelfs, maar wel met respect naar elkaar toe, daar gaat het voor mij om.
Dus kom op mensen,gewoon door gaan met ademen en have fun  :elvis: ,

mvg Frank

jeske5

• Gast
« Reactie #358 Gepost op: december 03, 2005, 00:31:23 am »
AMEN!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #359 Gepost op: december 03, 2005, 14:21:32 pm »
Ik vind zeker dat discussies nuttig en interessant zijn. Wat mij er niet aan bevalt is dat het zo vaak gebeurt dat mensen dus tegen elkaar gaan beginnen, zoals nu. Ik hou niet van ruzie en al helem