Auteur Topic: Hoe vaak geven jullie groente/fruit ?  (gelezen 8503 keer)

marian53

• Gast
Re: Hoe vaak geven jullie groente/fruit ?
« Reactie #30 Gepost op: augustus 30, 2006, 11:48:57 am »
eigenlijk vind ik het maar moeilijk  hier krijgen ze voor wie het wil in de voliere elke dag buiten het gewone zaad  ook wat  gekiemde zaden  en tegenwoordig ook onkruiden uit de natuuur
 Uit die onkruiden halen ze het zaad  bv het zaad uit een rozzenbottel maar valt het nu onder zaden of groente dus in mijn geval kan ik dat gedeelte moeilijk beantwoorden . maar de bonte boer krijgt wel fruit stukje appel etc en van groente zowat alles  :)

Tommy

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: augustus 30, 2006, 17:14:15 pm »
Ik heb ook nog een vraagje over groente/fruit geven. Moet je de pellets er dan uithalen en in dat bakje groente of fruit doen en als het op is weer pellets erin doen? Ik heb namelijk maar 2 bakjes in de kooi. En hoe doe je het met eivoer?
Ik geef sochtends groente/fruit (1 deel fruit, 3 delen groente ongeveer) soms met eivoer erdoor en dat gooi ik door de resten verkruimelde pellets van de vorige dag. Als ik later de kooien schoonmaak haal ik de bakjes weg, maak ze schoon en vul ze weer met voer ;)

chantal

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: augustus 30, 2006, 19:58:39 pm »
Ja maar ik werk de hele dag dus als het op is kan ik er geen pellets in doen.

Cosch

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: september 02, 2006, 13:17:27 pm »
Hier krijgen ze elke dag fruit. Appel is een beetje de basis. En dan doe ik daar wat ander fruit bij.

Kaya is helemaal verzot op manderijnen.

Hij kauwt het vocht er helemaal uit. Tot hij alleen de velletjes nog over heeft. Verder vinden ze hier bijna alle fruit en veel groente wel lekker! Lychees vind Kaya ook zo lekker. Maar die dingen zijn veel te duur!  ::) (koop ze heel soms wel es omdat ik ze zelf ook heel lekker vind)

TWEETY

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: september 02, 2006, 13:27:37 pm »
tweety krijgt een beetje van alles, nu zit ze net druifjes te smullen,dat vliegt hier dan alle kanten uit :seestars:
ik geef wat er in huis is, en schooien kan ze als de beste ::)
als ik aan het eten ben moest ze altijd eens proeven, als het niet lekker vind gooit ze het weg en zegt kakka cheesy3
deze week heeft ze zeker drie spruiten opgegeten :o dat wasblijkbaar geen kakka :)

Cosch

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: september 02, 2006, 13:31:06 pm »
Ja leuk he? Zo fijn als ze bijna alles lusten!  :thumsup:

Toen ik Kaya kocht werd erbij vermeld dat hij geen fruit lustte!  ::) Toen dachten we nog: dat zullen we nog wel es zien!  ;D  ;D
En we hadden gelijk!

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #36 Gepost op: september 02, 2006, 15:16:13 pm »
hier ook elke dag groente en fruit wat er maar in huis is. Het enigste wat ze tot nu toe niet lekker vind is sommige meloensoorten. Af en toe haal ik een fruitsalade op die ik dan over 2 a 3 dagen verdeel.

Jarie

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: september 03, 2006, 17:42:22 pm »
Jarie heeft vandaag bruine bonen gegeten,ze waren nog een beetje warm en hij vond t heerlijk! :thumsup:

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: september 03, 2006, 22:06:54 pm »
Goh, onze Kyko eet werkelijk alles.  En met alles mag je dat heel letterlijk interpreteren.  Onlangs at hij een rode pili-peper helemaal op dus ik vrees dat dat beestje niet echt veel smaak heeft in zijn bek.  ;)  Verder eet hij graag de klassiekers: appel, banaan, gedroogde abrikozen, etc.... maar ook de meest gekke zaken als bloemkool, broccoli, ....

Frequentie?  Tweemaal daags.

Trouwens.... de laatste tijd stop ik af en toe iets in een houten doosje dat ik bij Dille & Kamille haalde.  Hij wist na twee keer dat hij in het doosje eten vindt.  Dus hij trippelt er heen, opent het dekseltje en smult dan alles op.

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: september 03, 2006, 22:08:56 pm »
Héél mooie foto trouwens!

Hier krijgen ze elke dag fruit. Appel is een beetje de basis. En dan doe ik daar wat ander fruit bij.

Kaya is helemaal verzot op manderijnen.

Hij kauwt het vocht er helemaal uit. Tot hij alleen de velletjes nog over heeft. Verder vinden ze hier bijna alle fruit en veel groente wel lekker! Lychees vind Kaya ook zo lekker. Maar die dingen zijn veel te duur!  ::) (koop ze heel soms wel es omdat ik ze zelf ook heel lekker vind)

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: september 03, 2006, 22:10:51 pm »
Stom eigenlijk dat ik daar niet aan dacht!  Kyko prutst nogal wat met zijn fruit maar door het klein te snijden, is er idd minder kans op verkwisting.... Bedankt voor de tip!

Ik maak voor Coco elke ochtend een bakje met fruit (minimaal 3 verschillende dingen) . Tegenwoordig 2 soorten appel (van elk 2 schijfjes) en een ander soort fruit. Bijv ananas, peer, druif, necatrien en kers. Maar ook komkommer of tomaat. Net wat er is.
Zijn bakje is aan het eind van de dag niet helemaal leeg maar hij eet er flink van! Ik moet het wel in kleine stukjes snijden want anders neemt hij er een hap uit en laat de rest vallen.  ::) Dus hoe kleiner, hoe beter!
Maar hij vind het heerlijk!

Gr Corina

Cosch

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: september 03, 2006, 22:40:48 pm »
Mooi!  :thumsup:
Ja dat werkt hier het allerbeste. Kleine stukjes snijden. Word veel minder geknoeid!