Auteur Topic: nieuwe aga  (gelezen 1499 keer)

john

• Gast
nieuwe aga
« Gepost op: november 21, 2005, 14:45:13 pm »
hallo,

Ik zit met een vraag. Ik heb sinds 3 dagen een nieuwe aga van ongeveer 7 weken oud, deze is gekortwiekt. Het is de bedoeling dat ze hand tam wordt. Vanaf de eerste dag kon hen/haar al op mijn hand laten stappen, wat volgens mij vrij snel is? Mijn vraag is: Als ze nou tam is en ik zet deze bij mijn andere aga in de kooi, welke overigends niet tam is, wordt mijn nieuwe aga dan ook weer wild?

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: nieuwe aga
« Reactie #1 Gepost op: november 21, 2005, 15:06:52 pm »
Hoi John, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hoe heetie?
Ik denk dat je tamme aga wel tam blijft als je er maar heel veel aandacht aan besteed! Maar misschien pas samenzetten als deze goed tam is? Waarom probeer je je oudere aga ook niet tam te maken? Dat kan heel goed! Zoek maar eens het topic van Janina op, getiteld "het tam maken van Lizzy". Zij vertelt hier hoe ze een aga van 7 jaar tam maakt.
En met 1 tamme aga, wordt de tweede sneller tam, die krijgt ahw het goede voorbeeld!
Succes!

john

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 21, 2005, 16:57:13 pm »
hij/zij heet Cassavio (heeft mijn vrouw verzonnen) en de ander heet Nemo.

Ingmar

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 21, 2005, 17:48:11 pm »
samenzetten hoeft geen invloed te hebben op het tam blijven, maar je hebt wel kans dat hij meer maatjes wordt met z

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: november 21, 2005, 18:28:47 pm »
samenzetten hoeft geen invloed te hebben op het tam blijven, maar je hebt wel kans dat hij meer maatjes wordt met z

john

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 21, 2005, 19:00:29 pm »
Als ik hem uit zijn kooi haal, is hij de eerste tijd nogal onrustig, daarna bedaart hij en zet zijn eigen op zijn gemak op mijn vinger. Die rust wordt dan wel eens verstoort, doordat mijn andere aga van zijn neus aan het maken is. Het lijkt dan wel alsof hij het jong wil waarschuwwen

charon

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 21, 2005, 19:43:30 pm »
Citaat
Die rust wordt dan wel eens verstoort, doordat mijn andere aga van zijn neus aan het maken is.
? ? ? ? ?