Auteur Topic: Het 5 stappen plan in praktijk !!!  (gelezen 22606 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het 5 stappen plan in praktijk !!!
« Reactie #90 Gepost op: december 20, 2005, 20:35:37 pm »
Respectloos...nou sorry hoor, hier zakt mijn broek nou ook weer van af... :)

Ik heb alleen maar respect voor mijn vogels, maar het moet andersom ook zo zijn.
Ik laat ze echt geen 100 keer achter elkaar opstappen ofzo hoor, maar als ik de kooi opendoe, wil ik geen 6 aga's aan mijn vinger hebben hangen  ;) dus ik leer ze dat ze ook respect voor mij moeten hebben. Het is geven en nemen en dat snappen die kleintjes dondersgoed.
Als ze los zijn, en het is tijd om terug te gaan naar de kooi, wil ik dat ze op stappen ja. Lijkt me een betere situatie dan dat Janina op dr knietjes door de huiskamer kan gaan om dr aga's te pakken te krijgen toch  ;D

Wel erg jammer dat er zo kort door de bocht geoordeeld wordt.
En om H. er maar weer eens bij te pakken, je kunt het niet met hem eens zijn, hem een arrogante l*l vinden...maar hij heeft respect voor de vogels.

Tommy

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: december 20, 2005, 20:44:35 pm »
Citaat
Als ze los zijn, en het is tijd om terug te gaan naar de kooi, wil ik dat ze op stappen ja. Lijkt me een betere situatie dan dat Janina op dr knietjes door de huiskamer kan gaan om dr aga's te pakken te krijgen toch 

;D Precies! Want als je er dan steeds achteraan zou moeten gaan, of wachten tot ze wel zin hebben, is de kans groot dat ze steeds minder los zijn, omdat je ook niet altijd tijd hebt voor dat soort acties. Als ik mn vogels meeneem naar buiten ofzo, dan wil ik ook dat ze opstappen wanneer ik dat wil...om precies die zelfde reden. Het zou toch niet te doen zijn als je ze bv een kwartiertje meeneemt en ze in een boom zet, en dan net zolang moet wachten tot hun zin hebben op te stappen en naar huis te gaan :( ;D Dat zou echt betekenen dat ik ze niet mee zou kunnen nemen op een kort uitstapje ;) ZONDE!!! Nee hoor, als ik wil dat ze opstappen, dan moeten ze dat doen...altijd. Je zult hier immers ook wel consequent in moeten zijn als je die situaties wilt voorkomen.

En nou moet ik zeggen...mn vogels stappen allemaal altijd! graag! op, dus blijkbaar hebben zij ook niet t idee dat ik hun niet respecteer.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #92 Gepost op: december 20, 2005, 20:48:08 pm »
 ;D ik moet er niet aan denken, straks hebben ze bedacht dat ze in die bewuste boom willen overnachten  ;D nou dan sta je daar dan  ;D

Nee hoor, sinds ik ze consequent dingen aanleer, stappen ze ook gewoon op.
Ik neem ze wel eens mee naar buiten, en soms zie ik een kat aan komen wandelen, nou dan wil ik toch echt wel dat ze zonder gedonder opstappen  :CENS  ;)

Koko

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: december 21, 2005, 02:30:19 am »
Respectloos...nou sorry hoor, hier zakt mijn broek nou ook weer van af... :)

Ik heb alleen maar respect voor mijn vogels, maar het moet andersom ook zo zijn.
Ik laat ze echt geen 100 keer achter elkaar opstappen ofzo hoor, maar als ik de kooi opendoe, wil ik geen 6 aga's aan mijn vinger hebben hangen  ;) dus ik leer ze dat ze ook respect voor mij moeten hebben. Het is geven en nemen en dat snappen die kleintjes dondersgoed.
Als ze los zijn, en het is tijd om terug te gaan naar de kooi, wil ik dat ze op stappen ja. Lijkt me een betere situatie dan dat Janina op dr knietjes door de huiskamer kan gaan om dr aga's te pakken te krijgen toch  ;D

Wel erg jammer dat er zo kort door de bocht geoordeeld wordt.
En om H. er maar weer eens bij te pakken, je kunt het niet met hem eens zijn, hem een arrogante l*l vinden...maar hij heeft respect voor de vogels.

He Janina,

effe goed lezen, ik heb gezegd dat hij het juist heeft over respect voor de vogel

Groetjes
Boudewijn

Koko

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: december 21, 2005, 02:34:27 am »
Citaat
Waarom stapt Sjakko graag op? Omdat er altijd wat leuks staat te gebeuren! Ook zij heeft wel een tijd gehad dat ze het ff niet deed (vanuit de kooi), maar door de leuke dingen die ik ging doen als ze het wel deed (de honden uitlaten etc.) stapte ze al snel weer op hoor!
Citaat

juist en dit bedoel ik nou, dit is ook respect, maar op een andere manier van (als ik wil dat hij opstapt dan stapt hij ook op !!!)

Groetjes
Boudewijn
« Laatst bewerkt op: december 21, 2005, 12:02:51 pm door Loes »

Koko

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: december 21, 2005, 02:46:58 am »
hahaha lijkt me duidelijk dat ik dit niet zo bedoel zoals jij dit nu opvat!!!

Oke dan is dat duidelijk

Citaat
gr jefta(niet jezus) ;)
:)

Groetjes
Boudewijn

edit Loes: quotes goedgezet
« Laatst bewerkt op: december 21, 2005, 12:06:04 pm door Loes »

Koko

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: december 21, 2005, 02:54:18 am »
ik ben daar ook geweest en ik heb dat verhaal al vele malen gehoord!!!
maar ik ga echt niet respectloos met mijn papegaaien om!!! en ik vind het ook best lef hebben dat je dat gelijk denkt te kunnen waarnemen!!

en het verhaal wat jij schrijft over als de vogel niet wil kom ik later wel terug!!!
als jij H er graag bij wil halen!!
die zegt dat een vogel altijd moet opstappen wanneer het baasje dit wil...
hij zegt dat we niet in de situatie moeten komen waarin wij een probleem hebben ipv de vogel...

sorry hoor maar ik zie dat niet als een probleem, hij mist iets leuks ik niet
je moet ze eens op zien stappen als ik zeg we gaan naar Proppertje,  :) het lijkt dan net of we in de Amazone zelf zijn :)

Citaat
hij zegt dat als wij een probleem hebben.. zoals jij in dit soort situaties.. dat de vogel de situatie bepaald en dus de baas is over wat er gebeurd en wat jij doet!!!

Ja en dat BAAS zijn daar hou ik niet van.

Citaat
en hier ben ik het voor de volle 100% mee eens.. en dit getuigd allemaal juist van enorm veel respect!!
ik denk dat jij het woord respect erkeerd opvat...
in dit geval betekend dat niet!!! ik respecteer de wil en mening van de vogel en laat hem maar alles doen en aangeven wat hij wil..
nee ik respecteer de vogel en doe met heb wat ik denk dat beste voor hem is!!!

Ja je kan het mooi zeggen, maar elk levend wezen heeft een eigen wil, en ook die moet je respecteren

Citaat
een een vogel onzeker maken door je hand ervoor te houden en niet door te zetten als hij niet opstapt in geen respect hebben..

Nou oke hoe zou jij dit dan oplossen, ik hou mijn hand er voor vraag vriendelijk Koko stap op, Koko heeft geen zin want we gaan niet naar Proppertje en Koko loopt weg van mijn hand, moet ik hem dan achter aan jagen ?
Lijkt mij niet toch ?

Groetjes
Boudewijn

Citaat
snap je wat ik bedoel>>>
en nogmaals.. je kan niet oordelen over mij of ik respect heb of niet...
so be easy on your judgement please!!

gr jefta

edit Loes: quotes goedgezet
« Laatst bewerkt op: december 21, 2005, 12:06:37 pm door Loes »

Jefta

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: december 21, 2005, 13:57:49 pm »
Citaat

Ja en dat BAAS zijn daar hou ik niet van.
dan zijn we uitgediscuseerd

Citaat
   Ja je kan het mooi zeggen, maar elk levend wezen heeft een eigen wil, en ook die moet je respecteren.
die wil wordt ook gerespecteerd ongeacht hoe jij de situatie opvat!!

Citaat
   Nou oke hoe zou jij dit dan oplossen, ik hou mijn hand er voor vraag vriendelijk Koko stap op, Koko heeft geen zin want we gaan niet naar Proppertje en Koko loopt weg van mijn hand, moet ik hem dan achter aan jagen ?
Lijkt mij niet toch ?.
jep ;) komt het wel op neer!!!
ze stappen op of ze dat nou willen of niet.. en dat getuigd van respect genoeg hoor!!!

gr Jefta

Jefta

• Gast
« Reactie #98 Gepost op: december 21, 2005, 14:00:22 pm »
Citaat
sorry hoor maar ik zie dat niet als een probleem, hij mist iets leuks ik niet

nee jij niet.. maar de vogel krijgt wel het idee dat hij jou een probleem heeft gegeven... dus is hij de baas over de situatie...

gr jefta

Koko

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: december 21, 2005, 14:52:51 pm »

oh ja vindt je ?

ze stappen op of ze dat nou willen of niet.. en dat getuigd van respect genoeg hoor!!!

gr Jefta

Koko

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: december 21, 2005, 14:55:57 pm »

gr Jefta

Het lijkt mij as ik achter mijn Gaai aan moet rennen, dat ik dan juist een onzekere Gaai krijg

Maar oke. ik begrijp uit jouw verhaal dat je niet wil dat ze een eigen wil mogen hebben.
Nou dat vindt ik dus respectloos voor het levende wezen
en nu ben ik uitgediscuseerd

Groetjes
Boudewijn

Tommy

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: december 21, 2005, 15:16:21 pm »
Ik zie het zo...
Als je een kind of dier opvoedt en je bent consequent...dan weet hij dus wat hij kan verwachten in bepaalde situaties. Dat maakt hem of haar zekerder dan wanneer er regelmatig aan regels gemorreld kan worden...want WAT zijn de regels dan?. Een zekere vogel (dier of kind) voelt zich fijner met een aantal duidelijke regels dan wanneer hij/zij steeds weer de grenzen moet zoeken. Inplaats van te kijken wat hij nu weer wel of niet kan doen en laten en te zoeken naar de regels ,kan hij zn tijd en aandacht verder richten op wat hij/zij echt zelf wil. Dus de duidelijkheid binnen de dingen die gewoon toch echt wel gebeuren omdat de opvoeder dat wil...laat juist ruimte over voor andere dingen. ;) En doordat die duidelijkheid er is...stappen ze hier altijd graag op :) Verder blijft er meer dan genoeg tijd en ruimte over om lekker hun gangetje te gaan.
« Laatst bewerkt op: december 21, 2005, 15:18:03 pm door Tommy »

Koko

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: december 21, 2005, 15:37:52 pm »
Ik zie het zo...
Als je een kind of dier opvoedt en je bent consequent...dan weet hij dus wat hij kan verwachten in bepaalde situaties. Dat maakt hem of haar zekerder dan wanneer er regelmatig aan regels gemorreld kan worden...want WAT zijn de regels dan?. Een zekere vogel (dier of kind) voelt zich fijner met een aantal duidelijke regels dan wanneer hij/zij steeds weer de grenzen moet zoeken. Inplaats van te kijken wat hij nu weer wel of niet kan doen en laten en te zoeken naar de regels ,kan hij zn tijd en aandacht verder richten op wat hij/zij echt zelf wil. Dus de duidelijkheid binnen de dingen die gewoon toch echt wel gebeuren omdat de opvoeder dat wil...laat juist ruimte over voor andere dingen. ;) En doordat die duidelijkheid er is...stappen ze hier altijd graag op :) Verder blijft er meer dan genoeg tijd en ruimte over om lekker hun gangetje te gaan.

ja zo zie ik het dus ook, alleen ik ben niet van plan als ze het 1 x niet doen dat ik dan achter ze aan moet gaan lopen rennen.
en geloof me na die 10 minuten negeren stapt Koko echt zonder problemen op

Groetjes
Boudewijn

proppertje

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: december 21, 2005, 16:08:58 pm »
jefta schrijft   ze stappen op of ze willen of niet ,

wordt er niet naar een reden gekeken waarom ze niet op zouden willen stappen?
en stel dat je ze dwingt tot opstappen wat bij gekortwiekte niet zo heel moeilijk is  zou het dan niet zo zijn dat vogel er dan juist een hekel aan krijgt ?
er even een spelletje van maken of afleiding geven lijkt me meer voor de hand liggen ,
zelf denk ik dat het voor beide partijen leuk moet blijven en met spel bereik je meer als met dwingen ,of zou dat alleen bij honden zo gaan ?

groetjes heleen

proppertje

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: december 21, 2005, 16:10:03 pm »
ja zo zie ik het dus ook, alleen ik ben niet van plan als ze het 1 x niet doen dat ik dan achter ze aan moet gaan lopen rennen.
en geloof me na die 10 minuten negeren stapt Koko echt zonder problemen op

Groetjes
Boudewijn

ach joh   die gekortwiekte beessies haal je toch zo in  :P

groetjes heleen