Auteur Topic: Eenkennig.. help  (gelezen 2632 keer)

..ingrid..

• Gast
Eenkennig.. help
« Gepost op: november 22, 2005, 18:43:06 pm »
aleereerst wil ik mij even voorstellen ik ben ingrid en woon samen. Wij hebben een grijsje van 5.5 mnd oud. we hebben hem vanaf 7 weekjes het is echt een schat. Nu begint hij alleen mijn vriend aan te vallen als ik niet thuis ben!!als ik thuis kom veranderd hij 180 graden.
Mijn vraag aan jullie is, is dit normaal, misschien puberteit of zoiets. ik heb verder geen ervaring zoals jullie dus wie kan mij helpen/ antwoord geven
 :-* :elvis:

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2008, 13:41:53 pm door Cosch »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: help
« Reactie #1 Gepost op: november 22, 2005, 18:49:45 pm »
Grijsjes zijn wel vaak eenkennig, maar dat h

..ingrid..

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 22, 2005, 18:57:00 pm »
Mijn grijsje heeft Ernie. Nogmaals het is echt een lekker ding hoor.net zo als nu zit ernie bij mijn vriend op zn schouder met zn kop in zn nek te slapen !! hij is echt heel lief het lijkt wel op hij hem onderdanig wil maken of zoiets.We hebben m allebei gevoerd toen hij nog klein was. En we hebben m inderdaad gewiekt.Hij stapt ook gewoon goed bij m op enzo.
Wat is dit een goede site zeg!!!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: november 22, 2005, 19:01:58 pm »
Oh! Als ik dit zo hoor, kun je hem het zo afleren hoor. Ik dacht dat hij helemaal niets van je vriend wou weten, maar nu zit ie op zijn schouder!  Toch zou ik je af willen raden om hem op de schouder te zetten, nu hij deze buien heeft. Hij voelt zich dan namelijk dominanter en het verdient echt aanbeveling om hem op je hand of arm te zetten. Dus: als hij op de arm of hand zit en hij wil naar boven klimmen, zorg je dat hij beneden blijft (door je andere hand boven hem te houden en te zeggen: Nee! Het wordt heel snel een gewoonte hoor en dan probeert hij het niet eens meer! ;)

..ingrid..

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 22, 2005, 19:07:04 pm »
ok harstikke bedankt hoor!!!!!!!!!!!
Dus we moeten hem nu laag houden. Ik ook?? moet ik iets afstand van hem nemen??
Hij doet alles met mn vriend hoor hij wil achter de computer enzo en vechten op zn ernie`s haha.Maar hij is wel afstandelijker nar hem toe dan naar mij. Ik ben dan ook uitbundiger enzo. Wat mijn vriend wel heeft is een echte doordringende blik in zn ogen kan dit ook invlied hebben??

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: november 22, 2005, 19:53:28 pm »
Dat aankijken kan zeker invloed hebben! . Lees dit eens en dit en bijv. deze. Dat is erg interessant en je kunt er veel van leren. Heb je vragen, vraag maar.
 Ik denk dat als hij geen effect bereikt met bijten, dat hij dat ook niet meer zal doen naar je vriend toe. En ja hou hem maar even laag, dat is echt beter. En ja, jij kan dat ook beter doen, anders wordt het helemaal verwarrend. Trouwens, waaroam denk je dat piraten ooglapjes hebben? :)

Tommy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 22, 2005, 21:03:36 pm »
Hoi Ingrid, welkom hier :-*
Ik ben t helemaal met Loes eens...dus verder hoef ik niks te zeggen ;D
Omlaag met die gaai! :a036:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: november 22, 2005, 21:11:03 pm »
Hoi Ingrid, welkom hier :-*
Ik ben t helemaal met Loes eens...dus verder hoef ik niks te zeggen ;D
Omlaag met die gaai! :a036:

:a036: *niets aan toe te voegen*

Welkom hier!  :-*

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #8 Gepost op: november 22, 2005, 21:45:54 pm »
Hallo,
Ik heb ook meteen een vraagje met dit onderwerp.
Flurry bijt mij de laatste tijd ook af en toe als ik wil dat hij opstapt,en dan voornamelijk als hij op de vrijstok op z'n kooi zit.
Zou het kunnen dat deze plek net iets te hoog is ?
Kan hem niet lager maken,dus dan gewoon blijven negeren en ook niet zeggen:
NEE ! PAS OP !
Soms heb ik ook het idee dat hij niet zo lekker in zijn vel zit,kan dit ook een oorzaak zijn ?
Alvast bedankt.
Gr.Antonia

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: november 23, 2005, 10:21:10 am »
Die stok kan inderdaad net iets te hoog zitten en het kan best zijn dat hij dan eerder bijt. Dat hebben de jongens ook met Sjakko. Als ze hoog zit, durven ze haar ook niet te pakken (dat voelt ze natuurlijk ook en dan hapt ze ook als ze het w

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #10 Gepost op: november 23, 2005, 22:12:02 pm »
Flurry heeft geen kooi die van boven open kan maar een bak op z'n kooi en dan aan de voor en achterkant twee trapjes met een stok erop.(zie foto)

De rede dat ik denk dat hij zich soms niet lekker voelt is: Ik heb hem pas vijf mnd en ik ben al twee keer naar de da geweest en hij waarschijnlijk een schimmelinfectie had op z'n tong.
De tweede keer dat ik kwam was er niets meer te zien,maar de da adviseerde me toch door te gaan met de medicijnen omdat een schimmelinfectie makkelijk weer kan terugkomen door bijv.stress-situaties.(Flurry neemt mij dat dan ook niet in dank af, :angry: want die medicijnen moet ik om de week een week lang geven,met een spuitje in z'n snavel)

Degene waar ik Flurry van heb heeft hem van heel jongs af aan gehad en Flurry is nu vijf jaar dus ik denk dat hij soms misschien toch nog wat moeite heeft in zijn nieuwe omgeving.

Toen ik hem de eerste keer woog,woog hij 390 gr.Een week geleden 400 gr.,een hele vooruitgang dacht ik.Sinds zaterdag heb ik er nog een vogel bij en maandag woog hij nog geen 390 gr.(jaloezie ?)Vandaag woog hij weer 394 gr.Af en toe heeft hij ook dagen dat hij het liefst rustig in of op z'n kooi met rust gelaten wil worden.

Ik heb meer vogels en het kan er soms luidruchtig aan toe gaan.Flurry zelf is een hele rustige vogel.Hij zit soms wel hele verhalen te vertellen,maar hij is absoluut geen schreeuwer ofzo.
Dus dit alles bij elkaar.......  :cry:

Dat maakt mij soms ook onzeker,ik probeer de aandacht zo goed mogelijk en naar wens te verdelen.
Groetjes

« Laatst bewerkt op: november 23, 2005, 22:14:20 pm door antonia »

Tommy

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 23, 2005, 23:41:09 pm »
Jakkes wat naar :( Ik snap dat je daar zelf soms onzeker van wordt.
Goed van je hoor, dat je hem zo in de gaten houdt en m zn medicijnen steeds weet te geven. Hij schommelt nu dus nog wat? Maar hou de moed erin hoor! Veel succes :-* Je doet zo je best, daar zal t m niet aan liggen ;). Hij is trouwens echt erg mooi :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: november 24, 2005, 08:59:45 am »
Hij is pr

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #13 Gepost op: november 24, 2005, 09:32:55 am »
Bedankt voor jullie steun.

Ik denk ook dat die bezorgdheid soms niet nodig is,maar je leest zoveel dat als een papegaai die niet lekker is niet snel geholpen wordt snel kan overlijden.Daarbij komt ook dat ik Flurry niet van jongs af aan heb en zijn gedrag dus niet goed ken.Volgens z'n vorige bazinnetje is zij nog nooit met hem naar de da geweest en is hij ook nooit ziek geweest.Misschien is hij gewoon een rustige vogel die niet zo speels is.Wel heb ik hem zover dat ik hem een beetje kan kroelen,waar hij volgens z'n vorige baasje niet zo van hield.Alleen koppie krauwen wilt hij niet.
Maar goed " respect to all "dus ook naar de dieren.
                            :P
Groetjes,Antonia

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: november 24, 2005, 09:38:57 am »
Sjakko is ook niet zo speels, nooit geweest ook. Wel is ze na het wieken rusitger geworden en zit meer in de kooi, terwijl ze er wel uit kan! Ook dat wekt mijn bezorgdheid! Wij zijn ws best wel mutsen, maar aan de andere kant m