Auteur Topic: koud water  (gelezen 2456 keer)

Kimz

• Gast
koud water
« Gepost op: november 25, 2005, 19:45:34 pm »
Hoi
Ik lees er veel over dat vogels niet te koud water mogen hebben. Maar de vogels die buiten zitten hebben vrij koud water, ik kan er wel weer lauw water indoen maar na een tijdje is het toch weer koud hoor, wat kan ik dan doen? ??? Ze hebben het buiten hopenlijk niet te koud. Ik heb plastic zeil om de voleire gedaan tegen de wind en wat doeken om het binnenhokje, daar gaan ze ook lief in snachts. Maar het is nu wel heel koud...Is dit te koud voor ze?
Groetjes, Kim.

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: koud water
« Reactie #1 Gepost op: november 25, 2005, 20:11:53 pm »
Ik heb geen ervaring met een buitenvoliere.
Ik weet wel dat door een bepaalde scheikundige reactie lauw water sneller bevriest dan koud water. Hoe dat precies komt weet ik niet.

Kimz

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 25, 2005, 20:15:22 pm »
ow das dan helemaal lekker  :(

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #3 Gepost op: november 25, 2005, 22:09:00 pm »
Eigenlijk komt dit doordat de temp.verschillen dan groter.
Ik snap ook niet dat die vogels dat uithouden in de kou,maar en zijn zoveel volierehouders en in de dierenparken blijven ze denk ik ook buiten met een (verwarmd) binnenverblijf.
Wat je aan het water kunt doen weet ik niet,misschien in het binnenverblijf drinken en eten geven ?
           :CENS 

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: november 25, 2005, 22:26:32 pm »
Bij ons konijn doen we trouwens als het vriest, 2x per dag watergeven, met aluminiumfolie om zn drinkflesje.

Kimz

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 26, 2005, 09:30:24 am »
Tja mijn binnenhokje is ook niet perfect verwarmt, das niet te betalen voor mij. Ik heb het wel in zoverre als mogelijk winddicht gemaakt. Maar nu zitten die gekken op de bovenste balk van de voliere :o , het dak is van golfplaten dus het lijkt me toch niet dat het daar warm is ??? Zodra ze weer in het binnenhok zitten om te eten ofzo denk ik dat ik het dichtdoe. Misschien helpt dat want het is nou overdag ook koud en het waait toch...Als het weer wat beter is kunnen ze dan wel weer los maar het lijkt me toch het beste om ze zolang 'op te sluiten' of is dit zielig?

Groetjes, Kim.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #6 Gepost op: november 26, 2005, 10:09:23 am »
Ligt eraan met hoeveel ze zijn en hoe groot de ruimte is.
Daarnaast zal je de voordelen tegen de nadelen moeten afwegen.
Succes

Wickingh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 26, 2005, 10:13:01 am »
Hai,

over het water hoef je je geen zorgen te maken vogels kunnen daar goed tegen.
Gewoon het water verversen indien het bevroren is,

mvg Frank

Kimz

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 26, 2005, 11:48:05 am »
Oke, bedankt :-*

De voliere is ongeveer drie bij drie en er zitten zo'n 10 grasjes in(er zit nu een koppel met jonkies binnen en het kruipertje zit binnen in huis, die kan niet tegen die kou).

Het binnenhokje is niet zo groot, ik denk een halve meter bij twee meter :CENS
Voordeel: Het is er waarschijnlijk warmer.
Nadeel: Ze hebben minder plaats. Maar als het weer iets beter is kan ik ze gewoon weer loslaten.

Groetjes, Kim.

Wickingh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 26, 2005, 11:57:19 am »
Hai Kim,

je kan ze overdag gewoon buiten houden hoor ze kunnen wel ergens tegen  ;) ,

mvg Frank

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #10 Gepost op: november 26, 2005, 12:00:40 pm »
In onze (oude) volieres hadden we oa. ook grasparkieten e.d.,ik gaf ze 2 x per dag water in de nachthokken (welke ook niet ge

Kimz

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 26, 2005, 13:04:06 pm »
Ik heb een deurtje waar ze het binnenhokje in kunnen gaan. En ik heb nog meer dekens e.d. opgehangen, ook een bovenop de golfplaten. Nu moet het toch genoeg zijn lijkt me. Ik ververs het drinkwater ook vaker als het echt zo koud is als nu maar het is gelukkig nog niet bevroren geweest. Vanmorgen was wel een van de agatjes zeiknat, de sukkel. Ik heb hem eruit gehaalt en nu is ie weer opgedroogt, kan ik hem vanacht buiten laten of moet ik hem toch binnenzetten. Als ik hem binnenzet voor een nachtje krijg je weer het probleem dat ik hem daarna niet buiten kan zetten vanwege het temperatuurverschil...Maarja ik wil ook niet dat ie ziek word. Ik heb bakjes als drinkwater want de silotjes zijn zo kapot en sommige snappen die ondingen niet. Maarja bij die bakjes flikkeren ze er iedere keer in, ook bij kleine bakjes lukt het ze om nat te worden.

Groetjes, Kim.

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #12 Gepost op: november 26, 2005, 15:41:03 pm »
Ik denk niet dat je 'm binnen houden moet ivm de temparatuurs verschillen van binnen en buiten....zelf zou ik 'm weer terug zetten en lekker z'n gang laten gaan,of binnen houden tot het weer weer beter is.

Kimz

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 26, 2005, 16:12:34 pm »
ik heb hem weer buiten gezet ja. Hij heeft een nestkastje en een kokosnoot waar ie lekker in kan gaan zitten ;)