Auteur Topic: Groenten gekookt of rauw?  (gelezen 5355 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Groenten gekookt of rauw?
« Reactie #15 Gepost op: november 28, 2005, 10:51:20 am »
Ja,goeie vraag.

Ik heb het ook alleen maar gelezen.

Tommy

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: november 28, 2005, 11:04:15 am »
Dat heb ik ook eens gelezen. Ik gaf het eerst ook zo, maar toen niet meer..ik dacht dat t iets met blauwzuur was? :CENS

Aardappel is opzich wel giftig hoor, maar misschien niet voor gaaitjes? Ik gaf t eerst ook aan mn konijn omdat ik hoorde dat dat goed was voor zn tanden, maar toen zei iemand anders dat t niet zo goed was...en hij leeft ook nog :) Dus ik weet ook niet zeker of hij giftig is of niet :(  nou ja iig wel als hij al uitloopt of groene plekken heeft.

Ik heb even gezocht...en ik lees hier en daar dat hij giftig is voor gaaitjes,. maar ergens anders staat idd alleen bij uitlopers of groene plekken...nou lekker duidelijk ::) ;D

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #17 Gepost op: november 28, 2005, 11:14:35 am »
Waar ik opeens aan denk ;
Avocado is toch ook h

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: november 28, 2005, 11:44:11 am »
? Weet je z

Tommy

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: november 28, 2005, 11:49:50 am »
Was t geen mango? ??? Ze zien er wel anders uit hoor, maar sommige mensen verwarren ze :-[

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: november 28, 2005, 12:31:33 pm »
Dat heb ik ook eens gelezen. Ik gaf het eerst ook zo, maar toen niet meer..ik dacht dat t iets met blauwzuur was? :CENS

Aardappel is opzich wel giftig hoor, maar misschien niet voor gaaitjes? Ik gaf t eerst ook aan mn konijn omdat ik hoorde dat dat goed was voor zn tanden, maar toen zei iemand anders dat t niet zo goed was...en hij leeft ook nog :) Dus ik weet ook niet zeker of hij giftig is of niet :(  nou ja iig wel als hij al uitloopt of groene plekken heeft.

Ik heb even gezocht...en ik lees hier en daar dat hij giftig is voor gaaitjes,. maar ergens anders staat idd alleen bij uitlopers of groene plekken...nou lekker duidelijk ::) ;D

Sjakko vindt een stukje rauwe aardappel h

Tommy

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: november 28, 2005, 13:16:28 pm »
Haha jaaa erg eigenwijs hoor Loes ;D maar...Kijk ,dit is wel boeiend ;) Er staat overigens ook dat een mens nooit meer dan 1 rauwe aardappel per dag mag (bij oa medicinaal gebruik).

http://www.paradijsvogel.nl/aardappel.htm

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #22 Gepost op: november 28, 2005, 13:19:45 pm »

Tommy

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: november 28, 2005, 13:23:29 pm »
Wat raar zeg :o Ik heb trouwens een paar dagen terug gelezen dat avocado vooral voor grijsjes en nog een paar soorten giftig was ,maar dat je t voor de zekerheid geen enkele vogel moest geven :CENS....mss hebben ze dus geluk? of wisten ze zeker dat die soort er tegen kan? ??? ??? ??? ??? ??? Hm ik zou t gewoon nooit geven...er is zoveel ander fruit ::)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #24 Gepost op: november 28, 2005, 14:08:43 pm »
Precies,
Ik koop het niet eens,ik ben bang dat ik per ongeluk een keer een stukje geef.
Nu lusten ze hier voornamelijk appel dus.
Gisteren heb ik erwtensoep gemaakt en wat erwtjes apart gekookt.......echt geen van de zeven wilde het aanpakken.
                                       :)
Sta je dan.  :) 

Tommy

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: november 28, 2005, 14:16:10 pm »
Haha ;D ja lekker lullig, loop je je uit te sloven ...nee hoor, net dan willen ze t niet ::) Net of ze t afspreken ;D

abthijs

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 26, 2005, 10:30:02 am »
Ik gebruik sinds kort de nieuwe groentemix quick gourmet van De vogeljungle deze is biologisch.
Deze mix geef ik aan mijn grijze roodstaarten en mijn ara,s , het wordt zeer goed opgenomen door mijn vogels , ik vind het een super product echt de moeite waard om te proberen.

Pluisje

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: december 27, 2005, 12:33:20 pm »
Ik koop bij AH een pakje verse roerbakmix. Paprika, wortel, sperciebonen, bloemkool, mais enz.
Ze eten het het liefste warm dus om vitaminen te behouden doe ik ze 20 seconden in de magnetron.

Trouwens sperciebonen kunnen denk ik wel rauw. Men kookt het omdat we (mensen) het rauw niet kunnen verteren.
Ik zou met rauwe aardappelen erg oppassen, Loes. Als je dat geeft let op dat ze een middenstukje krijgen. Het groene onder de schil en knoppen is heel giftig.
Bovendien bij kweken van aardappelen worden veel bestrijdingsmiddelen gebruikt en ze bevatten heel weinig voedzame stoffen.
Wij geven wel eens

Cosch

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: december 27, 2005, 12:49:55 pm »
Ik koop bij AH een pakje verse roerbakmix. Paprika, wortel, sperciebonen, bloemkool, mais enz.
Ze eten het het liefste warm dus om vitaminen te behouden doe ik ze 20 seconden in de magnetron.

Das een goeie tip.  :thumsup: Heb ik wel vaker gehoord! Ga ik ook zeker doen!

Wij geven wel eens