Auteur Topic: waarmee belonen??  (gelezen 4930 keer)

..ingrid..

• Gast
waarmee belonen??
« Gepost op: november 26, 2005, 10:27:23 am »
ik heb een vraagje eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid hoor  :). Waarmee belonen jullie je grijsje? ???

Cosch

• Gast
Re: waarmee belonen??
« Reactie #1 Gepost op: november 26, 2005, 10:32:57 am »
Ik met zaadjes! Ik kan hem niet blijer maken!   ;D
Vanmiddag moet tie weer douchen. Vind hij niet leuk, dus daarna krijg hij zaadjes!
En zo hoop ik dat het beter gaat.  ::)

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 26, 2005, 10:36:16 am »
ik heb een vraagje eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid hoor  :). Waarmee belonen jullie je grijsje? ???

Tja,

wat zal ik zeggen.............uh is hier weer een geval van discriminatie aan de gang?
Grijsjespower only ofzo?
Worden collegapapegaaien weer in het verdomhoekje gestopt?
Ook wij hebben recht op beloning  :cool: .

Ozzie de Ara [ mede namens Frodo de oranjekuif en Paris de edel]

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: november 26, 2005, 11:02:00 am »
Orrie mijn geelvoorhoofd Amazone beloon ik met cedernootjes, zaadjes of met walnoot.

Japie mijn grijsje, beloon ik met cedernootjes of soms met zaadjes.

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 26, 2005, 11:25:21 am »
Je kunt ze bij sommige dierenwinkel kopen.
Bij de dierenspeciaal zaak in Ede zijn ze in grote zakken te koop. Volgens mij nog niet eens heel erg duur!
Maar deze winkel is aardig gericht op vogels. Dus misschien moet je een grote dierenwinkel binnenlopen!  ???

Gr Corina

..ingrid..

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 26, 2005, 11:47:18 am »
ohh nee sorry hoor alle gaaien  :-[.Enie beloon ik met een walnoot en van die hele grote zonnepitten (geen idee hoe deze heten)wat hij ook heel lekker vind is between free (geen suiker)met noot  :thumsup:

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 26, 2005, 12:03:56 pm »
ohh nee sorry hoor alle gaaien  :-[.Enie beloon ik met een walnoot en van die hele grote zonnepitten (geen idee hoe deze heten)wat hij ook heel lekker vind is between free (geen suiker)met noot  :thumsup:

Hai Ingrid,

ik zit maar te dollen hoor  ;) , maar een serieus antwoord zal ik ook geven.
Beloningen als voedsel zijn een klein stukje kaas ,een korstje brood,een walnoot, of een cedernootje.
Zonnebloempitten moeten met mate gegeven worden, maar ik denk dat je ponpoenpitten bedoelt en die zijn ok  :thumsup: .
Maar de grootste beloning is gewoon natuurlijk aandacht.
Wat denk je trouwens van een vers wilgetakje, onze kaketoe is wat dat aangaat beter dan een hakselaar  :) ,

:)  g Frank

Rika1963

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 26, 2005, 12:06:28 pm »
Ik beloon mijn ara Tika met cedernootjes of een walnoot mijn meijerpapegaaitje Jessie beloon ik met een stukje walnoot of een stukje fruit want deze lust geen cedernootjes.

Groetjes Rika

Cheetah

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 26, 2005, 12:46:27 pm »
Inprincipe is het met de stem al voldoende (zie jefta topic).

Maar als je geen harde stem hebt, kan je ook zonnepitten aan je vogel geven!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: november 26, 2005, 13:18:49 pm »
Zonnepitten, cedernootjes, piepklein stukje kaas, kokos (van Vogeljungle), een druifje, stukje appel, etc. etc.  ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #10 Gepost op: november 26, 2005, 18:13:40 pm »
Als Flurry z'n medicijnen heeft gekregen mag hij iets kiezen.Ik koop meestal een zakje studentenhaver,daar zitten diverse nootjes in.Flurry kiest meestal de grootste en als het lukt pakt ie snel een tweede erbij. :)
De agaatjes eten het liefst rozijntjes en bij de aratinga's wisselt het maar ook meestal rozijntjes.

Gr.Antonia

chantalboom

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 26, 2005, 18:54:42 pm »
Ik beloon Chico ook met cedernootjes, tenminste als ik het goed heb, ik  heb ze gekregen van iemand die bij het NOP is geweest. Daar kon je ze in zakjes kopen. Is ie gek op.
Chico is 16 weken en zegt al een beetje "hallo". Als we het hem willen laten zeggen dan laten we hem zo'n nootje zien en gegarandeerd dat het succes heeft. Maar ook zonnebloempitten doen het goed.
Zo'n jonkie mag dat nog wel wat extra hebben i.v.m. de opbouw van het vetgehalte (zegt de kweker).
Maar iedere vogel heeft zijn voorkeur en dat is waar je hem mee kan belonen. Maar inderdaad werkt een super overdreven "goedzo" ook geweldig.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #12 Gepost op: november 26, 2005, 19:36:30 pm »
belonen doen wij met stem zaadjes en de klikker

Cilia

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 26, 2005, 22:29:18 pm »
 Hier in Eindhoven kan je de cedernoten bij de Dobey  halen daar waar op zaterdag altijd de woenselse markt is.  Verder hebben wij ook nog geen ander adres gevonden waar we ze kunnen kopen. En we hebben toch ondetussen alle dieren winkels hier in de omgeving gehad  ???

Als iemand nog een betere optie heeft dan hoor ik het ook graag ( liefst in Helmond dan he  :cool: )

LiefsCilia

Wickingh

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 26, 2005, 22:31:21 pm »
Hai Cilia,

je kan het ook combineren met een bezoek aan de NOP ,  ;)

;) g Frank