Auteur Topic: waarmee belonen??  (gelezen 4927 keer)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
Re: waarmee belonen??
« Reactie #15 Gepost op: november 26, 2005, 22:34:23 pm »
 ;D
vind ze wel duur daar:P

Cilia

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: november 26, 2005, 22:50:52 pm »
Daar zijn we pas geweest en hopelijk binnenkort nog een keer maar daar kost een klein zakje 1 euro nu weet ik dat dat geld allemaal naar de gaaien gaat dus dat is eigenlijk wel een reden om ze daar te kopen maar met een boertje en dadelijk hoop ik een grijsje ben ik bang dat ik dan heel veel zakjes in 1 keer kan gaan kopen hahahahaaha

Liefs Cilia

Tommy

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: november 28, 2005, 13:54:42 pm »
belonen doen wij met stem zaadjes en de klikker

Belonen met de clicker???? :CENS Dan heb je iets niet begrepen aan het clickeren :( (of ik begrijp jou niet ;D) ...na de klik komt ALTIJD een beloning...de klik is een brug tussen wat hij goed doet en de werkelijke beloning. Geef je geen beloning na de klik, dan heeft t binnen de kortste keren geen effect meer. Je stopt namelijk eerst met de klik als het eenmaal goed gaat en een tijdje later bouw je de beloning pas af. ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 28, 2005, 17:34:04 pm »
Belonen met de clicker???? :CENS Dan heb je iets niet begrepen aan het clickeren :( (of ik begrijp jou niet ;D) ...na de klik komt ALTIJD een beloning...de klik is een brug tussen wat hij goed doet en de werkelijke beloning. Geef je geen beloning na de klik, dan heeft t binnen de kortste keren geen effect meer. Je stopt namelijk eerst met de klik als het eenmaal goed gaat en een tijdje later bouw je de beloning pas af. ;)

KLIK

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #19 Gepost op: november 28, 2005, 18:59:18 pm »

Je begreep me dus verkeerd :P
zoals jij het uitlegt doen wij het.
Heb het boekje wel goed doorgelezen hoor

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #20 Gepost op: november 28, 2005, 20:06:48 pm »
Wat is een klicker ?

Tommy

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: november 28, 2005, 21:22:37 pm »
Je begreep me dus verkeerd :P
zoals jij het uitlegt doen wij het.
Heb het boekje wel goed doorgelezen hoor

Owh oke hoor :a036: :thumsup:

Antonia, een clicker is een dingetje waarmee je klikt op t moment dat je dier iets goed doet . Daarmee geef je exact het moment aan van "NU"doe je het goed en t geluid is heel kort en dus kun je beter aangeven WAT hij precies goed doet dan met "goedzoooo"zeggen. Zo werk je stap voor stap naar het einddoel. Je klikt dus steeds iets later om je dier naar de klik te laten zoeken met het ding dat hij doet. Na iedere klik geef je een beloning. Bv Tommy moet een auto duwen...hij zit op tafel en de auto staat daar ook. Tom kijkt naar de auto..klik beloning. Tom kijkt weer...klik beloning. Nu wacht je langer...hij loopt er 1 stap naartoe, klik beloning. En dat net zolang en met een aangepast tempo tot hij begrijpt dat hij de auto moet aanraken en uiteindelijk duwen. En je zult je verbazen hoe snel ze dat doorhebben ;D

Beetje simpel uitgelegd :-[ , maar er is genoeg over te vinden op internet. Ik raad je wel aan eerst goed te lezen hoe het werkt en dan pas te beginnen..het is simpel, maar je moet t wel goed doen. Bij honden paarden en dolfijnen gaat het precies zo, dus t maakt niet uit of je je inf. van een honden site haalt...die zijn nml ook veel uitgebreider dan de sites over clickeren met gaaitjes ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #22 Gepost op: november 28, 2005, 21:34:16 pm »
Ok

chantalboom

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: november 29, 2005, 11:06:54 am »
Wordt de gaai in het begin niet afgeleid door die klik.
Want als ze een geluidje horen dan zie je ze altijd gelijk opkijken.
He waar komt dat geluid vandaan?
En gaan ze er dan niet op af, in plaats van door te gaan met waar ze eigenlijk mee bezig zijn?

jeske5

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: november 29, 2005, 11:10:12 am »
je, waarschijnlijk worden ze wel afgeleid maar dat is in principe geen probleem. Ik ben zelf met de clicker methode met mijn hond bezig geweest en heb in het begin eerst geleerd dat de click een beloning betekent. Dus clicken en dan iets lekkers geven. Al heel snel associeren ze dit geluid met die beloning. Als je daarna gaat werken zoals wesly hierboven beschreef, zullen ze niet meer zozeer opkijken omdat ze een vreemd geluid horen, maar omdat ze weten dat ze een beloning krijgen.
Zo werkt het tenminste bij mijn hond, heb hier geen ervaring mee met gaaien, maar neem even aan dat het wel hetzelfde werkt.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #25 Gepost op: november 29, 2005, 12:43:21 pm »
idd eerste keer clicken keek ze een beetje raar van maar na loop van tijd gaat het eraf
het is gewoon een kwestie van oefenen.
Ik heb een uitgebreide handleiding bij de clicker.

http://www.parrotbunch.com/clickertraining.htm

Tommy

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: november 29, 2005, 21:37:14 pm »
Nee ze gaan er idd niet op af, maar gaan voor de beloning en vinden t vaak ook leuk om uit te zoeken waarbij ze die klik krijgen. Tommy deed wel heel snel zelf de klik na ;D Maar ja, daar trap ik niet in he? Dus dat hield ook weer op ;)