Auteur Topic: Papegaaien speelplaats  (gelezen 7415 keer)

Sanco

• Gast
Re: Papegaaien speelplaats
« Reactie #15 Gepost op: januari 29, 2007, 12:18:20 pm »
niet om aan te vallen
heb nog nooit klimbomen bij happybird gezien
wel takken waar je iets van kan maken maar niet een echte boom.

http://www.villafilou.nl/ hier kun je echter wel complete speelbomen kopen maar denk als je naar de prijs kijkt dat je dan vlug zelf aan de slag gaat.

Ik heb net even gekeken op hun site, maar ik wist niet dat het écht zo duur was! Als het nog in guldens was (ja, zo denk ik nog af en toe  ::) ) Dan betaal je bijna 1000 gulden voor een klimboom!! Niet normaal.. Ik wil namelijk ook echt graag een klimplaats voor Tony, heb regelmatig in het bos gezocht naar takken maar die zien er niet zo heel erg fris uit allemaal... iemand anders nog tips?? Ik hoorde ook iets over bezemstelen?

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: januari 29, 2007, 12:37:54 pm »

Kaya's boom is ook gemaakt van bezemstelen. De horizontale stelen zijn extra lang en dikkere stelen. De zitstokken zijn normale dikte bezemstelen.
Maar er is een tophic met heel veel voorbeelden van klimbomen!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: januari 29, 2007, 14:05:19 pm »

Sanco

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 29, 2007, 14:21:41 pm »
Inderdaad: https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,23746.0.html

Ja daar heb ik inderdaad al hele mooie voorbeelden gezien! Ik vraag me alleen af waar iedereen z'n hout vandaan haalt??

dutchgerard

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: januari 29, 2007, 14:52:01 pm »
Ondertussen heb ik al een poos een hele mooie speelplaats voor Gino die gemaakt is door Mark (in eerste plaats voor Simon zijn grijze) maar die vond er niets aan. Heb hem van hem overgenomen en gebruik hem de hele zomer buiten.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #20 Gepost op: januari 29, 2007, 15:15:51 pm »
Ja daar heb ik inderdaad al hele mooie voorbeelden gezien! Ik vraag me alleen af waar iedereen z'n hout vandaan haalt??

als je niet zover woonde maakten we eentje voor je,hout genoeg hier

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #21 Gepost op: januari 29, 2007, 17:10:22 pm »

bij de doe het zelf zaak de afgeronde stokken
bij een tuincentra kan je ook houtblokken en takken halen, en anders is een tripje naar t bos ook leuk!

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #22 Gepost op: januari 29, 2007, 17:49:28 pm »
Ondertussen heb ik al een poos een hele mooie speelplaats voor Gino die gemaakt is door Mark (in eerste plaats voor Simon zijn grijze) maar die vond er niets aan. Heb hem van hem overgenomen en gebruik hem de hele zomer buiten.

Is Gino er wel blij mee Gerard?
Simon vond 'm totaal niet aantrekkelijk!  :)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: januari 29, 2007, 18:26:23 pm »
Gino is niet zo druk dus hij speelt er niet echt op maar hij zit er lekker van het zonnetje te genieten, hoewel hij tegenwoordig wel steeds meer in zijn kooi begint te spelen, dus misschien dat hij van de zomer wel wat meer zal spelen op zijn klimboom.

Sanco

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: januari 29, 2007, 20:38:11 pm »
als je niet zover woonde maakten we eentje voor je,hout genoeg hier

Echt?? Ik wil best een keertje langsrijden hoor!  :) :thumsup:

Sanco

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: januari 29, 2007, 20:38:57 pm »

bij een tuincentra kan je ook houtblokken en takken halen,

Dat is dan ook gewoon onbewerkt toch? Want met houtblokken en takken kom ik best een eind denk ik..

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #26 Gepost op: januari 29, 2007, 23:00:15 pm »
Echt?? Ik wil best een keertje langsrijden hoor!  :) :thumsup:

breng je tony dan mee,dan leggen we alvast een datum vast
kweenie vanwaar je komt ,maar van loes tot hier is 1.40u geloof ik ,en hoeveel deed jij van thuis naar loes ??

Sanco

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: januari 29, 2007, 23:41:15 pm »
breng je tony dan mee,dan leggen we alvast een datum vast
kweenie vanwaar je komt ,maar van loes tot hier is 1.40u geloof ik ,en hoeveel deed jij van thuis naar loes ??

Volgens mij deden wij daar een uur en kwartier over.. Maar mijn vriend vindt het ook leuk om te komen! Tony lekker mee, kun je hem gelijk leren wat aardiger te zijn tegen vreemden want het is een stoutert hoor!  :) Maar je hoeft die moeite niet te doen om een klimboom te maken hoor, we willen ook wel voor de gezelligheid langskomen!  :thumsup:  straks maak je wat en past het niet in de auto! maar ik werk tegenwoordig ook de weekenden dus zal het een keertje doordeweeks moeten.. kan dat??

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #28 Gepost op: januari 29, 2007, 23:49:49 pm »
dat kan zeker,ik ben elke dinsdag en donderdag thuis,en euh............ welk type wagen heb je ? kunnen we vast passen en meten of het erin kan,of misschien ééntje met scharnieren ,plooien we hem open en toe  ;D

altijd welkom hoor

Sanco

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: januari 29, 2007, 23:56:41 pm »
hahah ja een opvouwbare speelplaats  ;D We hebben best een grote auto (volvo S60) dus ik denk wel dat dat lukt... Maar niet te veel uitsloven hoor! Ik denk dat het dan op een donderdag wordt (8 febr??). Ik weet mijn rooster alleen nog niet dus weet het niet zeker. maar lijkt me wel heel gezellig! Kijken of tony en Flipke elkaar nog kennen..  :)